Yang DiSaYAngi

Rabu, 12 Jun 2013

izz dani aqlan progress - 8bulan

bak kata en asbeen izz ni progress dier serabut sikit....tak ikut step by step...patutnya duduk dolu baru brdiri, mrniti bagai..ni tak berdiri meniti bagai...dah 2 bulan baru boleh duduk sendiri...cumill je...nampak la rendang sikit anak aku ni ikut en asbeen kot..tak mcm syawal...kaki panjang...

lagipon...izz dah pandai main tepuk2 tangan...

cumilll tau...


 ok dah pandai main tepuk2 tangan....



satu perangai izz suke menyakat syawal waktu syawal syiok2 khusyuk main sowang2...mmmm...
kat mana abg dier nk duduk...kat situ dier terkedek2 merangkak datang kat abg dier..panjat2 abg dier..mmg asik la kedebab2 jatuh tergolek dok di tolak dek syawal..

bahanaya syawal la jd mangsa kena marah ngan ibu n abah..

izz jugak la akhirnya datang memujuk....
 tak penah bg peluang tu...pon sama tak mo berkongsi




ada lagi satu perangai izz ni..pantang la tgk org makan...mesti dier pon sebok nak makan...ada 1 hari tu...maktok dier dok la makan biskut depan dier..zasss laju dier merangkak sampai nak tersembam...sebab nak G kat maktok dier..nak amik biskut tu..mmm..

aku amikkan biskut marie..ada la dalam 5kpg abis di telan dek budak tecik ni...
 elok pulok makan sesama ngan maktok dier...

syawal tak suke sgt makan2 macam2 time dier kecik dolu..ni ikut ibu ni..makan je apa yang boleh..
ada sekali pagi tu mak tok dorang ni makan nestum spirulina..dier pon sebok nk makan gak..bg sikit..muka berkerut..tak lama datang lagi.nak lagi....

ops kata maktok..tak boleh..kikikiki...di marahnyer maktok dier..bila tak layan..di tegur2..hei..hei..hei.. di panggilnyer..



satu yang aku N en asbeen perasan..sekarang ni izz macam merangkak dah tak guna lutut dah..lebey kepada merangkak guna tangan N tapak kaki...mcm org pumping kan...mmm...gitoo la...mmmm...

kata en asbeen...rasanya dier nak berjalan dah kot..sebab bila dier merangkak pon mcm dah tak serupa merangkak dah...

 cukup suke la main kat di sebalik langsir ni...
 cukup pandai main cak ku cak tau...


kejap je masa berlalu..dah nak masuk 9 bulan dah minggu depan...mmmm...kejap masa berlalu...GG pon suda dua...sudah pandai sebut "ABAH"...suke la abah ni kan...

cukup suke bangun awal pagi kejut ibu tau...


p/s : tak lama lagi pose..harap susu untuk izz baik...

7 ulasan:

Masni Syafie berkata...

semoga cepat membesar baby izz...
sonok tgk baby membesar dgn pelbagai ragam =)

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ berkata...

Mcm2 ragam izz, Trngat Damia masa Tecik2 dulu......

Shima Salleh berkata...

cumillll... 9bln dah izz.. kejap aje...

Nad MamaZN berkata...

Alhamdulillah
Perkembangan yg sgt sehat
Good job izz!
Ewah, dh mcm misi klinik kesihatan plak dah haha!

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

izz awak serupa dengan faezlah...
dah pandai berdiri dan meniti tapi tak boleh duduk sendiri lagi...
(tapi awak dah pandai dudukkan)

hehehehe geram cik jue tengok awak tau....

Fiza Rahman berkata...

Budak comel. Qhalif pon suka menyakat kakak dia. Especially time kakak dia tido & tgh minum susu. Tapi masih belum berjalan lagi...huhuhu...dah setahun 2 bulan dah nih.

fieda berkata...

izz dh besor ye..