Yang DiSaYAngi

Selasa, 18 Jun 2013

Jilat bibir - Habit atau ada masalah lain?????



Entry pagi ni pendek sajo...


mau tanya soalan kat kengkawan yang aku sayang ni..


syawal amat2 la suke main jilat2 bibir dier...sampai berair liur..pastu suke benar masuk jari dalam mulut..pasai apa tak tau...

2,3X aku N en asbeen bising N jentik dier jgn buat..di buat jugak..nape ye...dolu tak da pon..sejak sebulan dua ni haa...

ada masalah lain ke..atau mmg habit baru...tak m la kan...


p/s : tolong bantu jemah rungkai..boleh...

7 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

Nak share pengalaman.
Zakwan penah camni masa umo besar syawal
Suka sgt masuk tgn dlm mulut
Kengkadang tu marah la jugak kan
Apa yg kami buat, asal nmpk je dia masuk tgn dlm mulut cepat2 tegur. Asal nmpk tegur, asal nmpk tegur. Lama2 dia berenti sendrik.

Bab jilat bibir tu tak sure
Maybe sbb cuaca panas ni bibir jadi merekah kot
Tu yg syawal asek basahkan bibir jek dgn air liur
Maybe kene kasi syawal byk minum air masak lagi kot..
Syawal pun mmg rajin minum air masak kan
Cuaca ni sue, panas hangat kemain. Dgn jerebunya..

lizz berkata...

habit kot...
tapikan orang kater kalo jilat bibir. Bibir makin jadi kering...
jadi kena pujuk dia jangan jilat bibirnyer tu...

aanie berkata...

ye la sue, sama mcm adam gak....suka gigit jari...gerammm je tgk....kekadang tu mcm ralit sgt dia gigit jari....

agaknya budak sebaya dia mmg camtu tak?

MamaFarah berkata...

sama mcm habit gigit kuku la sue..akak tak ada pengalaman plak anak masuk tangan dlm mulut. Kalau gigit kuku ye..si kembar..so cara nad pun ok..bila nampak jer terus tegur..lama2 kang dia buhsan la..ckp kat dia x bagus masuk tgn dlm mulut tu..
yang jilat bibir tu dia rasa bibir dia kering kot dan x selesa.. bykkan minum air masak..Harap2 perkara ni tak berpanjangan la ye sue..Kalau pasal anak2 seboleh2 nak yang terbaik..

fazilzura berkata...

amboi , ingt kan lidah ko yg beso tu ..

emmm myb panas kut.. bibir kering..
klu dh lebey umur 1 thn setgh bg ubt cacing tau

Fiza Rahman berkata...

Bibir syawal kering kot. Tu yang asyik nak menjilat bibir jer. Lama2 nnt berhenti lah tu.

Myra Jay berkata...

setengah kata orang tu habit..

kadang tu saja suka2 :)