Yang DiSaYAngi

Selasa, 16 Julai 2013

Asam Pedas Ramadhon Jemah


Selama aku hidup hampir 27tahun...ok fine muda lagi ok..kalo ado yang terasa aku ber aku kau walaupun korang dah berusia dari aku, kasi tau...leh aku ber akak ngan korang..hormat sikit kan..kikikiki...

ok mula balik...aku tak penah masak asam pedas N yang best setiap kali aku nak makan asam pedas mmg aku minta en asbeen yang buatkan..kikiki...

tapi dek kerana terpengaruh ngan IEYDA...maka dalam bulan ramadhan, bulan yang mulia...aku pon mmg rajin giler tahap gaban..dek kerana azam bulan ramadhan tahun ni NO PARAM...so mmg gigihkan diri..alhamdulillah setelah hampir 7 ramadhan kiter puasa, belom jejak lagi kaki..kiter tgk tahap kesabaran suraya yee...

alhamdulillah ada jugak nampak rupa asam pedas kan...

en asbeen siap kata...
"pedas jugak ni...lepas ni, tak la saya buat asam pedas dah..dah ada org dah terrer buat.."

kakkakakak...terrer la sangat kan...

resepi..tak yah minta la kat aku..korang G je terjah kat IEYDA ni...ada kat situ..mmg aku copy n paste sebijik2 tau..tarak olah yang lain...



ada lagi menu sampingan..
sup sayur sawi telur...

aku terpengaruh ngan IG ex-boss aku la...dier buat sup sayur sawi telur terus terliur...N buat untuk berbuka ni jugak...ex-boss aku tu laki tau...TQ en salekhan...



alhamdulillah kenyang....

ahad petang tu aku goreng
kacang botol udang goreng telur..

bila atas meja...aku tgk tak lama tu dah hilang kat atas meja tu..,rupanya si syal buat ratah pulok..tp ratah telur ngan udang je la...bila aku suapkan diri...alahai terliur pulok aku..mmg aku masak untuk aku sebab en asbeen tak makan udang/...syawal pulok dolu tak makan udang...ni aku buat , makan la pulok...

dah gaya mak si pekan kempunan telor tembakul..kakakakkakaka....




p/s : dasar terpengaruh kan suraya ni


11 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

sedap mak jemah
ehehehe

Zee Suhaini berkata...

sedapnya asam pedas..nak buat la petang ni..

ieyda berkata...

wow laki ko puji, memang sekali masak ko teror lah...leh masak benda lain lak nie utk ko hidangkan pada en laki ko tu..hihihihi

Ema Johari berkata...

skip laju sikit...takut terbatal poser...hehehe...mak jemah masak mesti sedap nyer..

Nad MamaZN berkata...

Wuiyoooo
suraya ni jarang masuk dapo
Tp bila skali masuk dapo nk masak2 mmg kaw kaw masakkannya! Bila la dpt merasa masakab air tgn sue ni? Takleh dh kot.. Makin jauh la pasni, sobsss

eima berkata...

ok la ... smlm saje pi param ... ingat nk beli mknan last² beli kuih 2-3 biji balik ... aku masak ...ahhahaha bazir masa aku pi param balik terus masak. klu x leh rest kejap sebelum berbuka... huhu

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

jue pi param tapi cari kuih je...
lauk alhamdulilah setakat nie masak dengan jayanya

ros_reeza berkata...

eh macam mana boleh sama menu ni.. hihi.. Ros pun buat asam pedas semalam. asam pedas ikan parang :)

Myra Jay berkata...

Wahhh meliur beb...

Baru tau umo 27, lahai muda lagi.. MJ dah 29 ha :)
Maap le andai terpanggil 'kak' ke sebelum ni ye..hehee

Azura Aziz berkata...

sedapnya nampak asam pedas tu dgn sup sawi telur tu.. mcm nk beli sawi lah pulak ptg ni masak haha..

IntaNBerliaN berkata...

lama xmsk asam pedas