Yang DiSaYAngi

Selasa, 23 Julai 2013

Dah Start Dengar Lagu Raya



Salam Pagi kengkawan...alhamdulillah arini 14Ramadhan..

Arini jugak dah start berkemundang la sana sini lagu raya...

tetibe rasa sayu pulok bila terkenang akan 29RAMADHAN 1433H..tahun lepas..pada org lain mmg biasa2 je..tp pada aku tak..sebab aku bawak 1 lagi nyawa pada waktu tu..sangat2 la menakutkan..tp alhamdulillah allah sayangkan aku sebagai hambanya...dan ingin kan aku menjadi seorang ibu dan merasa nikmat seorang ibu...sebab itu lahir la izz dani aqlan ke duani ni dengan selamat..alhamdulillah...bersyukur padamu ya allah..kerana kau sentiasa ada melindungi kami sekeluarga ketika musibah datang bertandang pada kami sekelurga....



tapi tu la kiter sebagai hambanya mampu merancang..tp yang menentukan ALLAH...

masih ingat lagi punya la persiapan raya tahun lepas kaw2 punya untuk syawal ngan en asbeen..last2 beraya la di hospital menemani aku sampai ke petang..sanggup tau demo ni duduk dalam kete dari pagi sampai ke petang semata-mata nak tunggu aku kuar dari ward..sebab doc dah mention yang aku boleh kuar dari ward jika CTG BB(izz dalam peyot ibu) memberangsangkan...ok..alhamdulillah izz mmg aktif N sihat dalam perut aku waktu tu..


ramai yang kata..usah di kenang lagi..tp macam mana tak kenang..bila tiba hari raya...mesti benda tu yang menerjah kan..lagi2 bila dengar lagu raya ni..sayu je hati...insyallah , alhamdulillah kami tahun ni dalam kesederhanaan tahun...macam tak prepare apa2 pon..sebab baju untuk aku N en asbeen dah settle bulan 5 aritu...baju syawal aku kasi mak aku jahit..tak tau la dah jahit ke belom..tinggal baju adik je...pakai tshirt sudah..kang hangat pulok pakai baju melayu kan...mmg dalam kesederhanaan...mmg itu la yang di tuntut oleh allah kan...



p/s : moga tahun ni kami sekeluarga dapat merasa nikmat raya yang sebenar

15 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

bestnya

Zee Suhaini berkata...

zee blom dengar lagi lagu raya..kenangan tahun lepas pon sedih gak..beraya atas jalan ajer..

takpe sue..cekalkan hati..musibah tu datang nak menguji kita..

Nad MamaZN berkata...

Sederhana jek
Lebih afdol
Kejap je kan sue
Mcm baru kena tgk2 dh setahun rupenya kejadian tu

Mama Vogue berkata...

Kalau sue tak ckp pun mmg teringat kes tu bila masuk je bulan puasa. Syukur Alhamdulillah sue sekeluarga tak apa2 & sampai ke Ramadhan tahun ni :-)
Kami pun lum buat ape2 persiapan lg..hehehe

Cute Mum berkata...

uyun pon masih ingat, inikan sue..
yang pasti tahun nie balik rumah akob kan? semoga raya tahun nie lebih meriah walaupon persiapan sedehana..

IntaNBerliaN berkata...

baca entry ni, terus saya pasang radio.. hihi

Norhazlina Mohd. Zaki berkata...

Wahh bestnyer layan lagu raya...umah nitakde radio...kat keta jelah..tupun kalau siaran dpt didengari...maklum la trlindung bukitbukau...kna kuar kawasan...
Rindunyer nk dgr lagu raya...

lizz berkata...

sama la kiter dengo lagu raya..ilang sikit ngantuk...

Falsya berkata...

xdgr2 lagi lagu raya nie..ehhh ahh la kan sue..peristiwa tuh..walau mcm mana nak lupe pun, tp mesti akan tingat balik kan..tp mcm tau2 je dh nak sethn..izz pun dh besau jd budak sgt comel n sweet...hehehe

mama3heroo berkata...

salam ramadhan # 14
mood raya sudah dtg,,hee..
teringat raya 2 thn lps..accident mase tu pregnant ank no 3

izan mama mia berkata...

mg thn ni
raya lebih sempurna

eima berkata...

tu la rasa cam baru lagi terinagt kulit ko terkopak ...
inshaa Allah semua nye mudah tahun ni ye...berhati2 dijalan raya

Fiza Rahman berkata...

Hari ni radio dah start pasang lagu raya.

Ko accident yer. Nak baca jap. Aku pon accident juga. Sondol montot keta. Nasib tak apa2. Keta lah teruk. Lebur duit aku nok. Hilang trus mood nak raya.

Fiza Rahman berkata...

Nasib tak effect kan mata yer sue. Alhmadulillah tak teruk.

Che Rosliza Che Mat berkata...

wah!! lagu raya dah berkumandang ke...hihihi almaklum kat tak ada radio...