Yang DiSaYAngi

Jumaat, 26 Julai 2013

Persiapan Raya - settle sudah

Salam jumaat..salam nuzul quran semua...
alhamdulillah masih lagi bernafas di muka bumi allah untuk sempurna kan kewajipan berpuasa bagi tahun ni..alhamdulillah jugak hari ni dah 17 ramadhan kiter berpuasa...

tak lama lagi syawal menjelang...ramadhan meninggalkan kita..mm...sedih pulok...walau apa pon kiter tetap teruskan hidupkan...!!!!!!!!

so persiapan raya alhamdulillah hampir2 settle...kain untuk buat baju syawal ngan en asbeen pon dah lama beli bulan dua aritu...G hantar tempah pon dah settle untuk en asbeen bulan 5 aritu....cuma syawal ngan aku punyer, mak aku jahitkan ..senang...tak gunting lagi tu kain...giler kentang mak aku ni..padahal nak raya dah kan...apa da hal kat dier kan...esok nak raya malam ni dier siapkan...itu maktok arrr terrer wooo..aku tak penah pertikai akan kredibiliti dier jahit baju anak2...walaupun lambat...tetap siap,,....tu yg best tu...

1st time jugak kami sekeluarga beli kain buat baju kat jakel..selama ni tgk je org membeli kain berpapan-papan...aku pandang sajo...ready made sudah...en asbeen N syawal pon sama...

tapi mengenangkan en asbeen dah jadi kebiasaan dier pakai baju melayu setiap hari jumaat G keje...so ok what kalo buat 1 baju dier yg di tempah ikut ukuran badan dier sendiri kan...lagipon tahun ni kami semua sedondon ngan family en asbeen...siap baik hati kami kasi kat FIL, MIL ngan SIL kain untuk buat baju raya tahun ni...saving sikit kan...boleh pakai sama di pagi raya..tu yg best tu..

so apa tema tahun ni...
 taarrraaaa....korang rasa warna apa itu??????????...

tu la baju en asbeen yg di tempah..aku sangat2 puas hati dengan kekemasan jahitan dier dan letak baju tu..elok je tersarung kat badan en asbeen...en asbeen pon puas hati...so far pon murah..berbanding tempat lain...baju aku tu mcm ready made je...ya betoi mmg ready made...so tahun ni si ibu ni ada 2 pasang baju..yahooo... baju kat atas tu aku beli sendiri...tak sama dengan sesiapa...


 satu lagi yang ni...ni la sama ngan MIL n SIL aku tu....tgk tak potong lagi kain kan...takpe...baju aku tu minggu ni mesti saip..mak aku ni kan pandai target....apa da hal kat dier setakat baju kurung je kan....

syawal punyer baju melayu tak settle lagi..tak potong pon lagi..kakakkakkaka...takpe..maktok da best kan...

so semua dah ada baju rayakami dah settle...tinggal izz...izz tak da baju raya ke..bak kata en asbeen kasi adil dengan abg dier..sebab abg dier pon 1st raya tak pakai baju melayu..pakai tshirt sajoo...

so semalam gaji..(pon tak serupa gaji..kakakkak)
settlekan barang2 wajib anak2...N terus la sekali beli baju untuk izz...ingat nak beli untuk izz sajooo...tapi kesian pulok rasa syawal tak da baju jalan..sebab dah lama sangat tak beli baju2 jalan untuk dier...so ikut la hati si ibu ni,,,beli jugak..melayang la beberapa keping not RM50 kat tangan cashier tu..mmmmm....

tak pe la demi anak...
so ni la baju syawal N izz...baju izz tu saiz M sajo beli beli..kalo syawal pon muat pakai..tp tak pe..syawal pakai saiz L..boleh pakai lama kan..sekali la dengan jeans demo ni...pon masih mengikut tema raya tahun ni..

yang buatkan aku sangat2 terharu adalah...syawal sudah mula excited dengan apa  yang dier dapat...kalo dolu setiap tahun kalo tunjuk baju ke, kasut ka...buat tarak tahu...kikiki...tahun ni aku try ukur kat badan dier semalam..siap cakap..
"awal..ibu beli baju raya untuk awal ngan adik...tgk ni.."

siap berenti main game N berdiri...yang best bila aku dah abis ukur baju tu kat dier..dier amik baju tu bagi kat aku...suruh ketak blkg badan dier...ukur balik..sweetnya..pagi ni aku sangkut dolu B4 cuci baju bajan ni..aku tunjuk kat dier..
"awal..ni baju awal ngan izz...ibu simpan tau.."

dier dtg N amik baju tu siap pelok baju tu....so sweet..terasa di hargai jee...

so misi esok mencari songkok syawal je...sebab syawal dah mula tunjuk minat pakai songkok...pakai songkok abah dier...suke sangat..sampai ke pagi tadi G taska pon pakai songkok abah jugak....harap2 suke la pakai...kiter cari bawah 10engget ye...pakai tak lama pon kan....


p/s : kasut untuk syawal N izz pon settle..syawal tu dah 2 tahun tak tukar kasut...pakai la sampai lenjan...ibu je rajin tukar kasut..kikikiki

8 ulasan:

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

ok dah setel baju raya ...
seronok...

eima berkata...

alhamdulillah bersyukur dan berbelanja mengikut kemampuan kite ..
krim ke tema ko tahun ni wei

Nurzakiah Hanum berkata...

salam nuzul al-quran
salam jumaat
singgah pagi

Zee Suhaini berkata...

dah settle lega rasa kan??kalo tak cam ralat jer..nak tido pon tak lena..bukan tuk kita tapi anak2 la..

mama tisya berkata...

wah bj ry dh siap

fazilzura berkata...

puyohhh bj raya glamor oooo

Nad MamaZN berkata...

Songkok cari kt tesco
Rm8 sajok hihihi
Sue, rase cam nak jmpe kejap ari rabu dpn ni
Kt bwh ofis pun xpe
Nak kasi baju utk syawal n izz

IntaNBerliaN berkata...

wah cantik baju ibu syawal n izz ni :-)