Yang DiSaYAngi

Isnin, 8 Julai 2013

Tiada Lagi Mereka Disisi Kami - mood sedey

Salam pagi kengkawan..pagi ni aku nak bercerita pasai kengkawan N boss terbaik sepanjang aku keje kat sini...

dorang semua bertukar ada yang naik pangkat...ada yang balik kampong duduk ngan anak bini kan...

so pagi ni ada dua citer...

1st..
ucapan tahniah buat en fikri sebab naik pangkat N bertukar Ke KKLW..kem kemajuan luar wilayah...

dier satu2 nya boss yang aku rasa sangat2 humble dengan org bawahan..walaupun dier boss unit kewangan akaun, tapi dier sangat2 friendly dengan semua org..suke sangat la datang unit aku, bukan memantau, tapi mmg suke tegur2 org bawahan N bersembang ngan org bawah...untung la org bawahan dier yang baru akan keje ngan dier...

sedangkan member aku yang mmg keje bawah dier pon nangis bila tau dier bertukar ni...apatah lagi kami ni kan...

dier pada aku tak macam boss yang penah aku jumpe...sangat baik, humble, lembut je orgnya...cakap pon slow...tau org tu buat salah, dier tegur elok2...

yang paling best....kami kat sini, org bawahan kena jaga kunci ikut giliran nama yang di senaraikan oleh admin....so yang mana ada anak2, ada hal lain, kalo tak dapat jaga kunci sampai 6.30ptg...mmg en fikri ni la penyelamat kami semua...dier pon tau kalo ada yang hantar kunci kat dier..sebab dier mmg selaloo balik lambat...settlekan keje dier...so mana yang tak boleh tunggu tu, mmg dorang terus zasss la bagi kunci kat en fikri ni...en fikri mmg tau dah...so dengan senang hati la dier terima kan...

tak mudahkan nak cari boss macam dier..sangat2 memahami org bawahan dier...1 lagi..en fikri ni senang kalo nak di bawak slowtalk ngan dier...suke mendengar kuahan rasa org bawahan dier...


 antara yang banyak2 korang rasa dier yang mana...

tu yang hujung tecik tu haa...hujung sebelah kiri...tu la en fikri...yang buat peace tu ex boss aku a.k.a anak kawan mak aku...dier pon selengge gak tau...tp dier sangat2 memahami org bawahan dier...dorang ni bagaikan bukan yang jenis suke adakan jurang antara org bawahan dan boss...sangat senang bekerja dengan dorang...dorang ni mmg terbaik, sebab aku cakap gitoo...sebab dorang ni hormat org bawahan sebagai yang bekerja di bawah deme...dan hormat org bawahan sebagai seorang manusia...sebab tu ramai yang hormat dorang..kan senang kalo org hormat kiter, baru kiter org kan....

so kepada en fikri selamat di tempat baru...selamat menempuh enviroment di tempat baru dah org2 di sana..jgn lupa kami di sini yee...

ni citer en fikri...ada lagi...

2nd...

ni citer pasai juruteknik kat tempat aku ni...aku egat lagi dier masuk tahun 2009...elok lak tau yang dier ni org kedah...elok sudah, gru ngan aku ni...aku mmg klo jumpe gru...otomatik tau, kuar semua slanga kedah ni...

nama dier mohd yusri..muka dier nampak lembut, ramah N yang paling best, dier sangat humle, N senang kalo nak minta tolong...

abg yus mmg aku dah anggap dier macam abg dah...senang berurusan dengan dier..dier pon jenis yang senang kalo ada org yang meluah rasa N ketidakpuasan hati pada sesiapa..dier mmg pendengar yang baik...
dier balik kedah sebab anak bini kat sana...bini dier cikgu kat sana...takkan la dier kat sini kan...mmg kena ikut la kan..selagi boleh minta tukar kan...

anak sulung dier pon baya syawal..tp anak dier pompuan...nama syakirah...teringat2 je muka syakirah ni tau...syakirah ni beza 3 bulan muda dari syawal..tp dier sangat la bijak tau....

 ni tahun 2011...time family day BPSM...nampak muka sama tak..kikikiki...en asbeen pon kata gamba ni muka sama jaa...kikikiki...tp abg yus ni mmg seorang yang sangat2 friendly tau...

sangat2 senang kalo nak minta tolong...dier sorang yang sangat2 rajin, N sangat2 senang jumpe apabila diperlukan...best kan dapat kawan gini kan...


 nampak tak....


ni la unit T/W....elok duduk kat depan tu...

petang tu sebelom dier balik kedah...kawan aku ni...pon kawan baik dier kat sini jugak la...mana2 berdua jaa...yela dorang ni 1 bilik kat opis ni, mmg mana nak cr abg yus...mesti carik hafiz mesti jumpe...


so nak di jadikan citer si hafiz ni nak la kasi hadiah kengkonon kat abg yus ni...
kantoi je ngan aku..kakakkaka..terus la aku amik gamba kan...
hafiz ni dah senyum2 sengal dah...

touching la tu hafiz...kakakkaka...nampak muka hafiz sedey...nampak je bergenang je air mata dier abg yus ni nak balik kedah kan...



sebab tu boss kat sini kat lepaskan abg yus ni, sebab abg yus sangat2 rajin, apa yang boss arahakan, laju je dier buat...apa yang kawan2 minta tolong, laju je dier buat..dier sangat2 tak lokek dengan pertolongan dier...dier pon bukan berat montot kalo nak apa2 pertolongan dari kawan dier..sanggup la datang kat tempat aku minta carta bagai, bukan tak leh call pon kan..kikikikiki...

tapi abg yus ni mmg buat org berat hati ngan dier tau...

aku citer pasai abg yus kat en asbeen, en asbeen pon kata...baguih la ada kawan yang baik camtu...

kan...untung kan kami sebab kenai abg yus ni kan...

sedangkan hari kami semua buat majlis perpisahan untuk dier, dier bagi ucapan pon tak abis, sebab dier sebab , nangis jaa..terus ramai yang bergenang tgk dier nangis..susah kan tgk org laki nangis depan org ramai kan...dier je satu2 yang mudah tumpah air mata tau...terus si hafiz ni pon teriak jugak..kakakkak...egat aku tak perasan la tu hafiz kan...



apa pon pada abg yus...moga selamat di tempat yang baru, selamat semuanya di sana...insyallah saya balik kedah, sungai petani sana, saya roger abg yus tau....


p/s : sedey dier pegi..tiada lagi penyelamat kami

14 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

sweet memori

Masni Syafie berkata...

kenangan yang terindah...
kenangan tidak dilupakan...
mood xstabil bile ade org yang kite sayangi bersusah senang bersama...huhu

IntaNBerliaN berkata...

mesti akn terasa la lps dorg semua xda kan...

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

sedihkan bila berpisah kawan2 satu opis yang sama2 satu kepala...

eima berkata...

kesian ko kan .. gambo last tu tak leh blah ..ko siap baring lagi ko ....

Nad MamaZN berkata...

Dia pegi demi kebaikan
Doakan yg terbaik buat abg yus n abg fikri
Moga dorg sukses di tmpt baru nnt

Eh eh eh apekehalnya nak ikut ber abang abang jugak ni??!! Hahahaah

lizz berkata...

sedih lak raser..memang orang baik kalo tinggalkan kiter..mesti ingat sampai biler2...bestnyer kalo dapat boss mcm dierang ni...

misz sheyla berkata...

lepas ni kalau ada hal nak mintk tolong orang ,mesti lagi terasa..teringat2 aje.. kan

Azura Aziz berkata...

yup, perpisahan itu pasti tp kenangan ttp abadi ;)

mama tisya berkata...

sedih kn bila org2 yg best tgalkn kita...ni kt opis akak pn dgr nye bos nk vss...alahai bos yg baik

**amboi2 sue gmbr yg ramai2 tu kemain lg ye posing:-p

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ berkata...

patah tumbuh ilang berganti
tp yg ganti mmg tak sama kan..
heheh

sue,
selamat berpuasa eh..

Fiza Rahman berkata...

Daku yg baca pon rasa sedih. Memang sedih kalo berpisah dgn bos/kawan sekerja yg baik.

Ema Johari berkata...

baguslah ada boss yang tak kira pangkat...memang akan rasa terhilangkan..

LYAfrina berkata...

xpela.. terus doakan moga mereka trus sukses ditempat baru.. insyallah.. nanti manatau dpt y baik2 jugak kan..