Yang DiSaYAngi

Isnin, 29 Julai 2013

Waktu Yang Ditakuti Telah Tiba


Salam Ramadhan yang ke-20..alhamdulillah masih di beri kekuatan untuk menjalani ibadah puasa di bulan ramadhan yang barakah ni...

Waktu Yang Ditakuti Telah Tiba


apa tajuk tak menahan..mmmm...
apokan dayo..tetibe dapat call dari en asbeen...

en asbeen : sayang...saya kena G outstation jaga interview cikgu...
aku : bila...kat mana..sini je kan..(sebab selaloo dapat kat area sini)
en asbeen : tak bukan area sini...kat melaka..19/8 - 21/8..lepas raya..
aku : (ok fine mata sudah membuntang..) mmmmm..abis saya camne?????????
en asbeen : awak kalo nak amik la cuti iku saya...
aku : tapi saya pon baru cuti lagi kan...lepas balik raya tu ken acuti sebab taska izz tutup...camno..nnt "rimau" tak kasi cuti lagi..
en asbeen : abis..awak G la ngan adik (akak aku si nigina tu)...
aku : ala..susah la..adik pon abg zafran selaloo hantar..kesian pulok kat dier...
en asbeen : abis camno..awak pakai kete la...saya boleh bawak kete opis..kalo awak pakai kete..
aku : (gulp!!!!!!!!...stress pening kepala tetibe)....mmmmmmmmmmmmmmmmmm...
en asbeen : nape..takut ke..?????????????
aku : yalo..takut la..kalo kete auto boleh gagah lagi..ni manual..mau terberak saya nnt..abg walaupun muka saya ni muka gangster muka pecah rumah..tapi bab bawak kete ni...telan iar liur saya ni...(ok fine sila bantai gelak guling2 kat aku...kakakakkakakka)
en asbeen : ala awak boleh..insyallah ok..
aku : selaloo kalo saya bawak, awak ada, awak guide...tp ni awak takda..ngan anak2 lagi..adohai...mmmmm...lagi lak...basement saya tu bukit..i hate bukit tau..mmm...tak suke..saya mmg tarak ong ngan bukit ni...
en asbeen : tak pela...B4 saya G...kiter try bawak seminggu..insyallah ok..lagipon awak tak yah masuk basement awak tu..awak parking kat luar kat opis tu...insyallah boleh..saya tau awak boleh..kalo tak macam mana awak boleh lepas amik lesen kan..sebelom ni amik lesen cukup susah..ni lepas berankkan izz dah boleh bila sekali amik..
aku : malas nak cakap la...awak la decide...saya dah pening kepala..
en asbeen : awak mmg kalo pening je stress..ikikiki...tak pela nnt kiter bincang...

kan...suraya takut bawak kete..kakkakaka..sila la gelak...aku sendiri pon gelak dengan diri aku ni...
muka kental..tp penakut nak bawak kete..aritu dah kena bantai gelak ngan CIKMOT..kakkaka..aku pon join bantai gelak ngan dier,....tp dier pon kata..aku kena jugak kuat bawak kete..kalo kes2 gini la kiter tak tau kan...



p/s : malas nak cakap panjang...sengal otak..kakakkakak

9 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

yakin sis boleh

MamaFarah berkata...

betul tu sue.kekadang benda2 cam gini yg jadikan sue boleh.sue kene yakin..In Sha Allah sue leh buat..

Masni Syafie berkata...

InsyaAllah...boleh...
Belum cuba, belum tahu lagi kan....

IntaNBerliaN berkata...

InsyaAllah... pasti boleh! :-)

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

insayallah bulih...
suraya mesti boleh...

fazilzura berkata...

cehhhh .. aku ingtkan hape lew td.. ghupe nye tkut bwk keto ..

aku kalau manual lg aku SUKEEEEEEEEEEEEEE.. meh le aku anto ko g keje hehehheeh ..

nw kete alza auto , sekali pun aku x penah bwk .. aku PROTESSSSS>.. (+ lesen pun dh 3bln aku x renew... protesss abis)..

Zee Suhaini berkata...

hahahaha..sama la kiter sue..zee pon berani bawak yang auto jer..kalo bagi manual mau terkulat-kulat nak masuk gear lagi tekan pedal lagi..wahh tak sanggup..

izan mama mia berkata...

try dl la,, mg berjaya

Ibu Lala berkata...

boleh insya Allah. sy dulu pun camtu jugak. tapi kuatkan hati jugak nak drive. apa apa hal senang.