Yang DiSaYAngi

Selasa, 20 Ogos 2013

2 Syawal - 3 Syawal 1434H

Alhamdulillah settle 1 syawal...

cadanganyer 2 syawal nak berjalan ke JB..tapi di sebabkan hari jumaat..so masa pon suntuk dengan nak sembahyang jumaat bagai kan...so 2 syawal @ jumaat mmg tak ke mana...duduk rumah sajoo..
sama tak gaya anak beranak ni..??????

sebok la nak ikut abah dier G sembahyang jumat jugak..mana penah ikut selama ni..tetibe haritu melalak nak ikut..hati si ibu ni risau la takut2 si anak tu buat perangai waktu jemaah dok la khusyuk solat kan...

alhamdulillah en asbeen kata syawal behave...mmg la behave,....dier dpt HP abah dier main game..mmg tak pandang benda lain dah..kikikikiki...

itu baju yg syawal pakai lebihan kain dari baju raya dier..so dapat la 1 lagi baju yg maktok demo ni buat..tp takda poket...dah macam baju kurung pulok...takpe la janji syawal suke...




tak lama petang tu anak sedara en asbeen teringin nak makan durian..al maklum la duduk labuan..agaknyer susah nak jumpe durian kot..lagipon dier nak manja2 ngan nenek dier...o di turutkan jua...bergerak la kami ke bandar tenggar kejap mencari durian..alhamdulillah ado...

so dapat la merasa seulas dua kan...elok pulok si izz pon makan jugak...pastu hammikkk dua beranak ni tak leh tidoq malam..hangat..kakkakakka...padan muka kat diri sendiri..tak sedar diri tu Breastfedding kan...

so settle citer 2 syawal...esoknyer 3 syawal...kami gerak G JB umah abg kepada biras aku..kire abg ipar en asbeen punyer abg la ni kami nak terjah...


1st time aku pakai shawl tapa inner...sangat2 rasa kekok tau...rasa togel je aku pakai..dok la banyak kali sebok cakap kat en asbeen..ok ke tak..aku ni jenis dah biasa pakai yg ada awning...inner pon sama..so rasa lain sikit...



jauh perjalanan kami hari tu..kuar pukul 10am - 7pm baru sampai umah..

dari kluang ke JB...zasss patah balik ke kulaijaya, lepas tu ke ayer hitam pulok..baru la masuk kluang balik N sampai umah/....mmmm...penat jugak kan..dengan nak larat kerenah anak2...

dolu sowang , ni dua org, agak penat sikit badan tu dari yg bawak kete...betoi ke idak..??????


tengok..dengan memasing tak mo kalah...

semua sebok nak tgk jalan...

dengan si adik ni suke sangat la buat lembik2 badan N jerit2..adoi...dengan si abg tak mo main  ngan adik dier..asik la say NO...kat adik dier..mmm...adik pon tak mo kalah...lagi kuat menyakat...


tapi tu la nikmat tgk anak2 dengan perangai memasing kan...


p/s : jauh perjalanan ni...dari selatan - utara

6 ulasan:

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

betul masing2 tak mahu kalah...
pening omoknya...
jue yang sorang besar sorang kecik pun sama.....

Nurzakiah Hanum berkata...

comelnya

mama ila berkata...

wahh..sakan beraya yer..kuar pagi sampai lewat petang..hehehe...xper..collect duit raya banyak2 yer izz n syawal =)

Zee Suhaini berkata...

sama la kiter sue...kalo naik kete memang geram kekadang tuh..asyik la bergaduh...hishhh

cantik ape pakai shawl camtu..

p/s : insya'allah sampai kot umah sue ahad ni..nanti kita roger2 okay..

Shima Salleh berkata...

huiii jauh jln tu.. shima 2 org takat ni ok lagi. Mungkin aqil dah besar so xde la kaco2.. anak2 pun tak main gerak2 depan ke blkg bila dlm kereta hihihi...

Nad MamaZN berkata...

Sue, manissss sgt pakai shawl camtu
Kalah anak dare :))