Yang DiSaYAngi

Selasa, 20 Ogos 2013

5 Syawal 1434H - heading to penang

5 Syawal 1434H @ isnin..kami semua bangun awai sebab perjalanan jauh menunggu kami semua...

so siap2...dalam pukul 10am kami gerak dari kluang...

selesai sudah raya2 syawal1434H kat kluang johor...so jom kiter teruskan perjalanan ke penang..jauh tu...

nasib la keluar je dari kluang...si adik dah selamat ZZZZzzzZZzzzZ....

 senang hati si ibu...cuma kena tumpu pada si abg je yg sebok la dok nak bermanja2 dengan ibu sejak2 ad adik ni , terasa diri tu tak di sayangi kan...jgn begitu wahai syawal yafiq..anak2 ibu semua ibu sayang sama rata tau...

tgk tu, tak mo tido kat depan..nak jugak la duduk melekat tido berpelukan dengan ibu dier...tak kat tempat lain..atas riba jugak..banyak kali jugak la si abah ni berenti nak letak si syawal kat seat depan yg dah siap2 tuwunkan seat utk keselesaan dier tido..tak jugak mahu,..terjaga bukan atas ribaan ibu..marah la...mengamok..nak jugak dengan ibu..yola2 dengan ibu sajoo.....ada la dalam sejam dua tu..sekali adik dah berjaga...mmm...tak la kamoo di ribaan lagi syawal...di marahnya adik dier bila adik dier nak menyusu...


 bila dah masing2 jaga..ni la kerjaan mereka utk deme2 ni diam...mmm...nasib la...

egat nak terus zasss ke penang terus...mana mungkin kan..aku cukup tahu dengan en asbeen ni...bateri jenis cepat low...so kami pon decide balik putrajaya dolu rehat..yg rehat deme2 ni je...yg hero2 ni je...aku je bertungkus lumus kemas2, basuh2 baju apa yg patut..kemas baju apa yg patut bawak ke penang...

alhamdulillah lepas maghrib gerak la kami...

tapi sebelom tu aku singgah la kat umah akak aku..ADAMNIGINA...

sekali aku dapat tau yang anak pompuan dier, rania, tangan melecur..hebat sangat ini budak ni, di touch2 nyer iron yg panas kat KG dier..adohai rania...kot ye ko hebat kot kalah mak ndak...
bila dah siap dressing2 kat klinik putrajaya ni..ko tgk muka dier..muka tak sakit..adoi...sakit hati mak tau tgk budak tecik banyak akai ni...

tahu pulok tu tangan dier sakit..bila di minta nak pegang tangan dier...dier tak kasi..siap muncung2 tu...

ko egat ko cumill...mmmm..rania2....makin beso makin banyak akai dier...

muka nak tunjuk tangan berbalut...mmmm..

kata akak aku dier tak nangis pon..giler kental...cuma dier demam je, sebab di jangkiti kuman kat tempat lecur tu..mmmm..nasib ko la rania...


lepas jumpe akak aku, zassla kami ke penang asalnya..sekali en asbeen nak bermalam umah maktam aku kat ipoh...so sampai la kami kat ipoh jam 11.38pm...sedia maklum ok, en asbeen bateri cepat low N kena charge..mmm..so aku sepanjang perjalanan, kering tekak, berjaga, berteman, berborak, bergosip dengan en asbeen sampai ke destinasi....



8 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

betul2 raya nie
best2

Falsya berkata...

Aloh2 comel je dak syawal nak manja2 ngan ibu..hehehe..bestnye jalan2 time raya..kiteorg takat gie temerloh je..itu pun blk ari..hurmmmmm..mmg gile kental rania..kalau setgh bdk dh menjerit dh kut..;))))

Shima Salleh berkata...

gile kental ekkk hihihihi
semoga rania cepat sembuh..
jauh jln tu ke utara

Nad MamaZN berkata...

Rania mmg ironman ni haha! Eh silap irongirl :)
Moga rania cepat sembuh.. Kental sungguh tahan sakit

Encik akob sama cam papazakwan
Kene amik masa utk charge bateri
Takleh kasi 0 terus haha!
Kang ada yg tak ke mana mana 2-3 hari
Hehe

IntaNBerliaN berkata...

duk main hp je syawal yer....

eima berkata...

aduhai siap benti tido tu ... klu kitorg klu benti tido lagi lemau ... 4 -5 jam sampai la klu direct ...

AYuNG berkata...

jauh jalan..hehe
salam aidilfitri =)

Fiza Rahman berkata...

Sakan berjalan raya yer jemah ☺☺

Alololo...manjanya abam. Masa adik tido lah bley nak bermanja2.