Yang DiSaYAngi

Selasa, 20 Ogos 2013

6 - 8 Syawal 1434H - Baru Betoi di penang

Pagi 6 Syawal tu siap2..pukul 10am aku gerak dari ipoh umah maktam aku...

so minta kebenaran kat en asbeen nak tido jap...tak cukup rehat..sepanjang perjalanan tak tido pon dalam kete..dok la bergosip ngan en asbeen, kasi ada peneman di kala khusyuk bawak kete sowang2 di malam hari tu kan...kena pulok si izz tu tak berapa nak lena tido sebab kembung perut sikit..tu la makannya macam2..mentang2 raya kan...semua dier nak bedal..bila tak di kasi...di buatnya lembik2 badan...adoi...

buat masa ni mmg semua benda izz tu makan...cuma air sajo...bila en asbeen nak kasi ribena tu..nasib la dier tanya aku dolu...terus la jari telunjuk tu tegak berdiri dengan mata membulat pandnag en asbeen...
I say NO...mmmm...izz hanya air suam atau susu ibu sajoo ok...bila ibu nak bagi air lain...tunggu bila ibu dah terbuka hati..muleh gitoo..kakakkaka...
waktu berenti kat RnR gua semanggol... en asbeen nak settlekan semua kerjaan dier yg menanti esok hari..calling2 sana sini...nak rehat pon tak lena...budak tecik ni..suke sangat ke depan ke belakang..adoi...nasib la dik ibu awak ni kecik tau...boleh langkah kejap ke depan ke belakang dengan angkut awak tau...mmmm...en asbeen pon dah biasa dengan keadaan tu...dier tau bini dier elastic gurl....elastic la sangat kan..kakakkak...

muka banyak akai..mmmm....riuh dik ibu dengan awak..abg syawal awak dolu besar awak..sangat la behave...duduk diam sajoo...tu yg senang ibu kalo duduk depan..

kalo ngan awak ni izz..bergogar kete tu di buatnya awak..dengan sore menjerit2 si abg NO..NO..NO..kan...
sampai je penang.....org yg ingin sangat aku nak tuju adalah..

 tara....
AIDIL DANISH BIN MOHD AZRAN

ni la anak akak aku yang kat penang...anak yang bongsu..merangkap anak lelaki tunggal..pon ikut abah dier...anak lelaki tunggal dalam family...

korang tau kan akak aku kat penang tu...kembar ADAMNIGINA...
semangat tau si tecik ni kalah si izz tau...baru 8 bulan..tp aku dukung adoi...mokk...semanagt kata ko...agak2 dah 10, 11KG kot..mmmmbelom merangkak...masih menyulur..sayang benar akak aku ni ngan anak dier...semangat tu..jaga elok je...yg best dier ikut aku..fully BF..yahoo..geng kakak...

elok sampai je akak aku buat spegetti...elok la lapaq meh..si syawal N en asbeen dah selamat beradu dalam bilik...izz pon sama..pinjam buai si danish...

aku je...anak2 buah sebok la nak main2 ngan aku...katanya..
"kami lama tak jumpa mak ndak..mak ndak maingg la ngan kami tau.."

layankan je la...mulut memasing pon bising2...mama dorang pon dah jadi tarzan dah aku tgk...
korang tgk la peel aku ngan kak chik ni..anak ke-3 akak aku...adoi....senget kan...

esoknyer 7Syawal en asbeen seawal jam 5.45am dah keluar rumah G IPGM SG PETANI..katanya takut tak jumpe jalan...tu yg dier nak G awal..padahal aku dah bgtau dier camne.. N dier pon dah tgk maps..katanya..
"sediakan payung sebelom hujan.."...ikut mungla sayang...

so mmg tak kemana la aku 7 syawal tu..mmg kat umah..main2 ngan bebudak ni je la...

 bila dah kepenatan...ni la hasilnya...tu la mama hampa suruh hampa semua tidoq petang tu..tak mau...asyik dok sebok nak maingg kat luaq...padan muka...

yang best kak chik tu tengah makan tu..tau2 lena tu dengan ternaganga mulut..kakkaka..abah depa balik je tgk depa...bantai gelak...tgk anak2 kepenatan...

8 Syawal pon 
en asbeen masih bekerja...so petang tu baru kuar beraya ke sana sini ....ke rumah sedara en asbeen dolu...
korang tgk...aku nak kuar pon sebok nak ikut..padahal mama dorang nak kuar jugak..kakkakaka...pose la sat nooo sebelom keluaq..kikikiki...siap si aliya..anak sedara abg ipar aku kata..
"mak ndak...kalo mak ndak pakai tudung siap2 nak keluaq ni..mak ndak nampak lain la..."..

aku suke dengan aliya ni, petah cakap..padahl baru darjah 1...

so mana destinasi kami...
kami ke nibong tebal...en asbeen nak G umah mak ngah dier..lepas tu nak singgah umah arwah tuk nun en asbeen kat sungai kechil..last aku G waktu aku pregnantkan syawal..2009...umah tu dah tak da sapa dah...

menung jauh bang....ini budak haa...kalo duduk depan suke sangat tutup tingkap aircond tu tau..adoi..asik kena bising dengan abah dier...abg syawal mana...dah selamat ZzzZzZZZzzz...dah time kan...



Us..kikikiki...

untuk pertama kali kat rumah arwah tuk nun tu si abg syawal N adik izz main bersama...sampai berpeluh2 la deme2..pandai main berdua tau..suke sangat tgk gelagat dorang...

alhamdulillah syawal dah mula menerima izz....


p/s : panjangkan citer raya...



6 ulasan:

IntaNBerliaN berkata...

best plak baca cite raya ni.. bkn main lagi ank2 sedara sue.. suke benor jumpa sue.. :)

Nurzakiah Hanum berkata...

best lagi2

Fiza Rahman berkata...

Habis jugak baca walaupon panjang ☺☺

QHalif pon suka tutup tingkap aircond tu. Tak paham aku ☺☺

eima berkata...

LAGI HANG PI MANA LAGI NI .... NEXT

Nad MamaZN berkata...

Panjang2 la best nak membaca :)))

Ema Johari berkata...

raya sakan yer..boleh tidur gaya camtu..