Yang DiSaYAngi

Khamis, 1 Ogos 2013

Hari Pertama Syawal Yafiq


Salam 23 Ramadhan kengkawan...

alhamdulillah di beri kesihatan yang baik untuk meneruskan rutin harian hari ni...

Hari ni hari pertama syawal di Taska baru...
(Entry tanpa gamba..sebab nak control si syawal punya pasal)

macam mana aku dapat taska tu...dalam pertengahan tahun ni..bukan mudah kan...biar aku je la tahu kan..alhamdulillah masih ada rezeki untuk syawal...

pagi ni izz abah dier hantar sebab petang aku pulok amik...so fair n square la kan...so tinggal la aku ngan syawal kat dalam kete...asik la aku remind sepanjang minggu lepas dan minggu sampai la membawa ke hari ni aku dok la remind
"hari awal G sekolah baru, cikgu baru, kawan2 baru, kelas baru, suasana baru...dengar cakap cikgu, tak mo nangis2 ok...syawal budak baik...dengar cakap ibu tau, jgn buat ibu susah hati tau..ok..."

"OK" tu je yg syawal balas...

so sampai opis, punch card dolu...dok kejap..dalam 10min baru gerak ke taska syawal..mmg 1 bangunan ngan opis aku...alhamdulillah mood syawal nampak baik dari umah membawa ke opis dan sampai la ke depan pintu taska...bukak kasut, terus masuk, terhenti kejap...terpegun..macam dok Pk si syawal ni..
"taska aku ke?????"

tapi dier back to normal..main2 pusing2..semua cikgu dier salam pelok cium...padahal tak kenal lagi cikgu2 baru tu...lepas tu dah buat sessi pendaftaran...maka nya bermula episod drama king sana sini...

dah settle, tunjuk bilik, salam pelok cium aku...lepas tu bila aku ngan abah dier nak beransur...tetibe dier mula la nak mengikut....argggggghhhh sudah..mood dier yg lain sudah kembali...teus duduk depan pintu, tak mo masuk pulok..aku pujuk2 pon tak jalan..last2 aku bawak terus masuk kelas 3tahun n main ngan kawan2 kat situ..mmg melalak la..tp yg aku susah hati ni...syawal ni kena pujuk baru dier ok..riso aku..tp aku tau yg cikgu kat situ boleh handle syawal...

so perasaan aku tak sama macam mula2 masukkan syawal kat taska lama dier waktu 2011..aku riso perkara lama berulang kembali...yela dolu dier 1st time masuk taska pon nangis2..pastu 2minggu lepas tu masuk ward n doc detect ada asthma..mmmm...tu yg aku takut waktu tu berulang kembali..tp aku yakin yang syawal budak kuat...sebab aku tak rasa hati aku neves sgt kan...


p/s : arini hari kedua berbuka kat luar selama puasa..alhamdulillah gantung kuali...

9 ulasan:

mama3heroo berkata...

hope bertahan la dgn taska baru ni kan..la satu bangunan je ngan opis,senang le nk jengok time kje..hehe

fazilzura berkata...

adoi .. nerbes 1st day skolah yew...

susah ati kalau anak2 nangis x nak duduk kt taska.. tp myb syawalkne warm up dlu tu .. tah2 nnt ko nk ambik dia bwk balik pun dia x mau ..

Nurzakiah Hanum berkata...

Assalamualaikum
Salam ramadhan ke 23
singgah sini pagi ni :)

eima berkata...

senang la ko nk amik die pas ni ... si izz dok taska lama lagi ke ... tahun depan tukar sekali ngan bg jugak la ..senang ko nk amik turun lift je ko ...aku nk mai tolong amik pun boleh jugak ..hahahha

Mama Vogue berkata...

Alhamdulillah dah dpt taska baru. Insya Allah Syawal akan sesuaikan diri nnt :-)

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

insayallah syawal ok...
alhamdulilah dapat taska baru...
izz sue tak tukar taska ke

Mama Idlan Irsyad berkata...

alhamdulillah, moga syawal hapi dok situ.. dh la dekat jer dgn sue.. izz sekali ker?

BUNDA a.k.a KN berkata...

salam ukhwah dari bunda...selamat menjalani ibadah puasa...

Nad MamaZN berkata...

Alhamdulillah...
Baru permulaan
Harap pasni syawal bleh sesuaikan diri...