Yang DiSaYAngi

Jumaat, 23 Ogos 2013

nak KUT...nak air...syyyuuuu - ohhh syawal


alhamdulillah untuk pertama kalinya aku dengar syawal panggil aku...

"bu...kut.."

aku blur kejap...mmmmm...aku cakap la..
"apo...abg dier nk apo??????????"

en asbeen balas...
"dier kata nak biskut.."

mmg sebelom tu dier makan biskut..

bulan apa..selama ni kalo dier nak biskut..dier akan tarik aku atau en asbeen G dapur N tunjuk tin biskut....atau pon dier akan amik tin tu, bagi kau aku tolong bukakkan...so semalam kire pertama kalinya la aku dengar kan..selaloonyer kalo nak dengar syawal bercakap...dengarla bila dier ada mood nak ajuk org bercakap..mmg dengar sebuti2 bait2 kata dier tu...

tapi kali ni mmg dier cakap sendiri nak biskut..aku mmg teruja...sedia maklum, syawal tak macam budak lain yang sebaya dier..sebab syawal mmg seorang yg sangat pendiam dengan org..mmg ikut abah dier..susah nak dengar sore dier..aku pon sendiri pon susah nak dengar dier cakap..kalo mengajuk mmg terrer...tp tu la yang kali ni mmg aku suke sangat la...


alhamdulillah aku nampak perkembangan dier sekarang..makin seperti bebudak yang lain...

sekarang mmg en asbeen suke bukak you tube bagi dier tgk nursery rythm sekarang ni...so banyak la lagu2 yang dier boleh nyanyi sendiri sekarang macam..
ABC SONG
TWINKLE TWINKLE LITTLE STAR
SPIDER
ROW2 YOUR BOAT
BAA BAA BLACK SHEEP..

so far mcam2 lagi..aku mmg suke.....alhamdulillah biar la dier hanya menyanyi sekurang-kurangnya aku tau yang dier tahu itu lagu...


aku tak kisah kalo org kata...
"ala...baru tahu sikit..nak heboh sekampong...anak org lain dah laju ke depan dah..."

apa da hal...ini mmg benda yang aku suke....berita gembira buat aku....biar la kan..mmm..sebok je tau...kikikikiki...


13 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

Alhamdulillah
Ciknad tumpang bangga ngan syawal :)))

Nurzakiah Hanum berkata...

ala tomei2

Zee Suhaini berkata...

dah bertambah okey..maybe tempat baru cara dorang ajar cara lain..nasib berkesan..pasni macam2 arr boleh sebut..memang sonok sue kalo anak pandai sesuatu..hihi

UmmiAbi berkata...

Yang pendiam ni selalunya budak baik.. Good job syawal..Nt kita nyanyi sama2 nak..hehe

IntaNBerliaN berkata...

Alhamdulillah... good boy la syawal ni...!! nanti lama2 mesti suka sembang lagi banyak sampai ibu xleh nak layan.. hihii

Ya ALya berkata...

syukur alhamdulillah....

izan mama mia berkata...

tak lama lg..mesti makin petah ler tuu

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

syawal yang comel...
kamu memang pendiam kan...

lizz berkata...

Memang rasa heppi sangat kalo anak dah pandai sesuatu yg baru...rasa teruja pun ader...saya pun cenggitu jgk...gambar syawal senyum tu cemella auntie suka...

mekchu berkata...

abg nak tunggu adik izz cakap sama2 laaa... so korang yg lain tak yah nak sibuk2 :)

Mama Idlan Irsyad berkata...

wah, tahniah... xpela sue.. pelan2 kayuh.. nti dia betah macam mak dia jugak...

mama3heroo berkata...

hehe..amik sebutan yg hujung2 je

Fiza Rahman berkata...

Biasalah tu sue. Kita sebagai ibu memang excited bila anak dah tau macam2. Abaikan lah mulut orang. Perkembangan budak memang lain2. Ada yg cpt dan ada yg lambat.