Yang DiSaYAngi

Rabu, 28 Ogos 2013

Openhouse wit my blogger

Alhamdulillah selamat selesai sudah openhouse aku ahad aritu..

1st time buat..patut la org kata penat kan..mmg penat pon..al maklum la tak penah buat pon..kalo org datang pon selaloo, hidang kuih2 n air je..mmmm...

so di kesempatan ini nak berterima kasih sangat..kire juta2 lemon la terima kasih pada en asbeen sebab sudi settlekan semua menu aritu, sesambil jaga anak, sesambil layan tetamu(tetamu aku je pon), sesambil tambah2 makanan yang dah nak abis kat atas meja, sesambil mandikan anak(si ibu sebok gebang sakan kat luar), semua....alhamdulillah di beri chinta hati yang sangat2 ringan tulang seringan badannya  untuk bantu aku untuk menjayakan majlis ni...alhamdulillah...

so malam tu mmg hari dier...kiter kasi rehat..tak payah buat pape...so sessi kemas mengemas mmg tugas aku..aku dah cakap dengan en asbeen...tak payah nak kemas2...biar aku yg kemas..mmg lompat bintang 10X kali la dier terus masuk bilik carik laptop tgk kartoon..mmmm...


so menu kami pada hari tu...
SOTO - en asbeen kot buat...aku buat bergedil, sambil kicap sajoo..
AGAR2 OREO - aku buat...1st time tau, mak aku kata menjadi..yahoo..
KOLE KACANG - mak aku buat..kalo aku buat..tak jadi sesedap tu..
AIR OREN - en asbeen buat..

kuih muih raya N kerepek2 sana sini...

so aku dapat panggilan dari seseorang yang dier dah sampai...alamak..ayam carik2 en asbeen OTW..mmm..tak pe jom2 masuk...

sembang2 sana sini..sekali aku dok la perati husband blogger ni...dalam hati dok la kata..
"macam ku kenai..tapi di mana yaa...mmmm mcm familiar...serius mcm kenai.."

tapi aku abaikan je...

so dah makan2...sessi bergamba wajib ok...

 ni la blogger yang aku cakap ni...
FIZA RAHMAN...
mmg muka husband dier familiar...mmm...

fiza mmg best...seronok borak sana sini...yang best..anak2 dier mmg senang bawak diri...elok si qhaliff tu asik la si izz ni datang dekat dier, nak ajak main..si syawal time ni, tido..mmmm....

ops muka tak ready..sekali lagi en asbeen, selaku photoG aku aritu...
 haa...baru ready....kecik molek je orangnya...kurus macam aku..puiii..kurus la sangat aku...jgn pandang dari luaran tau si suraya ni...kikikkiki...bila tgk muka si qhaliff n izz ni nampak sama pulok...

tak lama lepas tu terjah reramai lak..macam bawak geng la dorang ni tau...sape lagi si EIMA n NAD..mmm....teranjat je jemah tau...

alahai fahim buat hal tau..nasib mak dier yg keding mcm aku ni pon senang handle si fahim ni..kikikkik...aku pon pujuk sekali nasib nak masuk..kalo tak mo masuk, mau pening mak dier ni..mmmm..tak lama adik dier ngan husband dier datang pulok..mmm..tema dorang aritu purple...cun...EIMA ni dah selaloo aku jumpe...opis sebelah je kot kan..
 fahim nak merajuk je ngan aku sebab aku amik pistol angin dier..suke la sangat menyakat adik dier..lepas tu aku yg bantai gelak kat adik dier sebab adik dier mcm rasa seriau bila angin tu kena kat muka dier...pastu di jerit2 nya alisha tu..kakakkak...kelakar tgk gaya die marah kat abg dier...abg dier dalam nak nangis nak balik, ada gak masa dier menyakat adik dier..mmmm...kelakar aku tgk si fahim ni...

NAD still stay kat umah aku jap....kasi sembang kencang ngan PAPAzn...en asbeen cukup suke kalo NAD datang sebab ngan PAPAzn je aku tgk dier senang nak berbongak sana sini...kikikikkiiki...

seronok tgk zakwan N nayli buat macam umah sendiri tau...siap dah tau mana tempat mainan kan...tak payah di suruh, terus pegi..bila aku nak tolong zakwan bawak kuar mainan...sekali dier cakap daa...
"takpe aunty soya saya boleh buat..saya main kat sini jee...nanti tak sepah"...

alamak aku pulok yg kena..akkakakak...

opismate aku yang datang aritu...si jemah2 ni..
seronok la dok borak2 ngan zakwan tu...seronok sebab dier dok "saya..saya" kan....
elok pulok opismate aku yg tudung hijau tu pon bawak anak dier..elok bergabung meletop, boommmm...kakakakkak...

tak lama elok NAD nak balik...datang pulok si PASYA ni....ngan MOK MOK...ooohhh MOK MOK janji sajoo ngan jemah tau...sama colour je kiter pakai aritu kan..puuiiii...
 haa..nampak zakwan dengan pose yang sama...

 ok sekali lagi...seronok sembang sana sini ni...

seronok tgk memasing sembang2 sana sini...
bila NAD balik..tak lama datang pulok si 
CIK JUE....yahooo ada farisyah N faez..boleh jumpe geng.....

MOK MOK nampak diam je..mata kutu sudah...bila di kata...
"G tambah lagi..kasi abis...masak utk org makan..tak leh makan sekali je..."

sekali dier boleh balas pulok...
"alamak..dah suruh tambah, kena tambah la..."

terus zass dier bangun...gila muka sengal macam aku jugak..kakkakak..bila aku cakap kat en asbeen tu la MOK MOK...en asbeen pon kata...
"oooo...ni la MOK MOK yg awak selaloo cakap senget mcm awak tu kan.."

ya betoi...ikkikikiikikki....

alhamdulillah tak lama lepas tu datang si EIYDA, FIZA NAMAN, ALYCIA...
maap la tak da gambo ngan demo2 ni..al maklum la...HP dah bertukar tangan sudah...dengan syawal..selamat....

mmg sembang kencang tau...yg aku suke CIK JUE..si CIK POJI pon mmg rilex brader rilex...mmg best, sembang kencang tu...ramah abis....dengan FIZA, ALYCIA, pon mmg dah enah jumpe..mmg ok la..NAMAN pon dah biasa ngan kami semua...so tak la malu mana kan...si EIYDA ni tak yah kata la...sdier mmg schoolmate aku...so mmg kenai, tak yah malu2..
tgk sempat bergambo ngan farisyah tau..seronok dengan dier....


so far mmg seronok aritu...alhamdulillah insyallah panjang umo tahun depan insyallah aku cuba buat lagi...ada sesape nak ajak aku datang umah tak...

12 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

meriah2

Zee Suhaini berkata...

takde jodoh la kita sue..dah planning baek dah sekali kena chicken pop pulok..risou kot jangkit ngan izz jer..sebab dier baby lagi..

Cute Mum berkata...

nak join jugak.... huhu...
nampak seronok je.

Nad MamaZN berkata...

Alahaiii
Tak berkesempatan jumpa cik jue, fizanaman, alycia n fizarahman
Teringin nak jumpa depa
Kalu semua sekali ada mmg bergabung meletop la bergebang haha!
Tq sue sbb sudi jemput kami
Anak2 dh buat umah macam umah depa sendrik jek dah
Pandai2 amik mainan sendrik
Tu pun sbnrnya zakwan takmo balik lg
Apakan daya ada 2 open house lg nak diterjah

CheNamNam berkata...

wahhh bestnyer..meriah tuee..seronok kalau dapat kawan2 yang boleh sekepala dan geng dengan kite..dah kenal di maya dapat pulak jumpa face 2 face..seronok tue..:)

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

serius best betulkan...
cik poji cakap...memang betullah ibu cakap..sue memang peramah habis...
hahahahahhaha
farisyah cakap aunty sue memang best habis lah ibu..nanti kita pergi lagi rumah dia ye....
hahahaahhaha

IntaNBerliaN berkata...

wah best je bunyinya ni.. ramai y datang.. menu pun sedap tuh! :-)

Myra Jay berkata...

Buat openhouse ni memang penat, tp happy sebab dapat kumpul sanak saudara rakan taulan ;D

Ya ALya berkata...

tgk dalam blog je la....almaklumla jauh kan...sobs...sobs..

eima berkata...

tu la aku pun dok kejap je ... perut pun dah penuh ..mkn lelebih dah tak mampu ... tak caya cer tgk gambo ngan perut yg moncit tu ..huhu hahahah

fahim yg buat hal nye ... ade lagi rumah nk pi...next time buat lagi aku dok lama sikit ek ... hahaha

Fiza Rahman berkata...

Alaaa...tak dpt jumpa nad & fiza naman. Tu lah. Datang awal sgt. Sue, husband kita familiar ker? ADa mcm muka Faizal Ismail tak...hehehe...

Makanan memang sedap.

Sidratul Muntaha berkata...

seronoknya la ko dpt jumpa falsya, Nad and Cik jue..
agak2nya bila kita boleh jumpa ni
hihiih