Yang DiSaYAngi

Rabu, 4 September 2013

Alahai Taska Izz

Pagi ni huru hara aku di buatnya tau...tetiap pagi en asbeen akan hantar izz ke taska...N tetiap petang aku akan amik izz pulok...senang fair n square kan..

tetibe pagi ni akku dalam kete..en asbeen call dier suruh aku bawak izz G opis dolu sebab tak da sowang cikgu pon kat dalam kelas izz ni..sebab cikgu2 izz yang 3org tu berenti serentak..last semalam..waktu jamuan raya...padan la ada sowang cikgu izz kata dier last aritu...rupanya ada hal yang semua keluar berpakat,...nasib baik jugak la opis aku ni dekat kan...kalo tak masalah jugak hati tak keruan kan...duduk opis tapi hati di taska mengenangkan izz...


so lepas hantar syawal bertemankan izz, bawak izz G break1st ngan geng jemah...tak lama hantar semula la izz ke sana...

sekali masuk je...allah...aku rasa macam bukan taska je..nampak kekalutan di situ..bila masuk kelas si izz agi haru...haru biru jadinya..adoi...

ni kes cikgu izz 3org tu la berenti serentak..sebab dorang tau yang dorang akan di buang kerana kreadibiliti dorang di pertikaikan..mmg pon kureng kan...so bila deme2 ni tau deme nak kena bung, tu yg buat dajal terus berenti 3 serentak...dah haru biru cikgu yg lain nak menjaga...lepas tu tak da pulok cikgu yang kelas lain nak menjaga kan...nak tak nak kena la jugak jaga..mmmm..

so bila ada cikgu baru, bebudak tu mula melalak..sebab dah biasa ngan cikgu lama kan..mmmm..yang aku perasan tak nangis, izz, rania, syaza(opismate aku punyer anak), eva....

tu je yang aku rasa tak nangis tau...siap boleh amik gamba ngan aku lagi...


ko tgk si syaza ni...aku tunjuk kat ibu dier...ibu dier jeles jee..
"ngan aku tak mo pulok amik gamba camni..kakkakakakka"

korang tgk rania...mcm biasa..dengan muka blur dier....
ops syaza lagi...time ni aku datang aku nak susukan izz...nampak macam nak tido...sekali tu tak mo bila, nampak kengkawan dier yang lain...

tgk...izz N syaza....
kesian budak ni asik la nangis tau, sampai kuar selemo-selemo tau..mmmmm...
nangis je..sampai siskit2 dier datang kat aku duduk meniarap atas riba ..bila aku kata..
"budak baik tak boleh nangis..kesian kat cikgu lain...haa...duduk kat aunty soya ni haa.."

lama2 baring atas aku..tau2 je dier dah tido..alahai.....


mmmmm...risaunya aku ngan taska izz ni makin lama...cepat la 3 bulan lagi...moga2 ada la sinar untuk izz kat taska syawal untuk tahun depan



p/s : nnt2 la citer pasai jamuan raya aku N taska izz

8 ulasan:

Wak Gelas™ berkata...

meriah tuu makk.,ahHKs

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

moga ALLAH mempermudahkan segalanya ..amin

Nurzakiah Hanum berkata...

tomei2

eima berkata...

risau haku ... terabai kang ...

Nad MamaZN berkata...

Ya Allah..
Makpak budak2 tu xtau ke?
Amik le dulu dr terabai camtu
Huhu
Ksian budk2

mama ila berkata...

ayoooo..memang haru cenggitu..kesian kat budak yg nangis tu...sib baik ada aunty soya kannn...kesian dia penat nangis sampai tertido.. apa2 pun iaa good boy..xnangis pun kann..hehehe.. aunty soya dah boleh dah slow2 wat part time jadi cikgu taska sebab budak2 suka aunty soya =)

fazilzura berkata...

mak aii .. mau x huru hara beb ..
gile btl ler cikgu2 tu .. kalau diaorg ok , sure lee x kene buang yedak ..

IntaNBerliaN berkata...

ololooo syaza tu comel sungguh... elok je geng dgn aunty soya... hihiii