Yang DiSaYAngi

Khamis, 19 September 2013

Dia Tempat RujukanKu



kalo korang perasan pagi tadi aku ada up pasai perkembangan syawal di taska

...tak lama lepas tu INA comment kat entry aku...membuatkan aku rasa terpanggil nak up entry ni...pada aku...INA seorang ibu yang sangat2 la pandai dalam segi mendidik anak2..kire ni ala2 wardina la ni..ikikiki..sebab tu aku banyak refer dari entry dier...sebab INA ni lebeih berat kepada parenting hood tau...aku suke...sebab aku bukan seoarang yg baguih dalam mendidik anak2...aku pon perlu rujukan...bila aku dapat comment dari INA ni..aku tak rasa INA ni seorang pencipta alasan...sebab dier kalo dier nak buat dalamsesuatu benda berkaitan anak2..mmg dier akan buat...buatkan aku rasa kerdil pulok..tp tak salah..kiter sebagai kawan2 yang menjadi ibu kepada anak2..saling menegur dan memberi pendapat untuk kebaikan si ibu untuk masa akan datang kan...

ada INA kata kau rajin..dier tak tau, kalo datang M beso aku..adoi..kakakakkakaka....

mmg untuk syawal aku perlukan usaha yang lebih dalam membantu dier lebey baik dari akan datang....walaupun alisha (anak INA) sama baya dengan syawal..tp alisha sangat2 matang..aku suke sangat baca perkembangan alisha tau..matured benor...sampai terberangan..
"kalaula aku ada nak pompuan..".....kakakakkakakka...tak menahan berangan..insyallah..

yang penting aku dah cuba, bukan tak cuba kan...insyallah kalo allah nak memberikan hasil, insyallah ada...tp kalo aku usaha tp masih tiada hasil..nak buat camno, anggapp itu bukan rezeki aku..senang...

2 benda yang aku belajar dari INA dan CIK JUE, 
- Jangan pandai mencipta alasan
- Jangan suka suki nak membandingkan anak kiter dengan anak org lain...

yang betoi..aku tahu tahap mana kelebihan yang ada pada syawal...

aku pon suke rujuk pada CIK JUE...suke baca tentang CIKJUE didik farisya..(click aku tu..)
banyak memberi aku semanagt untuk terus hidup mendidik anak2..bukan semata-mata menjaga perihal anak2..biar didikan tu 100% pada sekolah(yang mana hantar kat school kan)..no..no..no...

aku dah tak mengesah apa saja org kata tentang anak2 aku...aku tahu siapa syawal yafiq..siapa izz dani aqlan...ayat bongkak tak???????? tak kan...insyallah tak...kikikikkikikikkikikik.


p/s : TQ INA...

7 ulasan:

Cute Mum berkata...

ina memang pandai bab jaga anak.. lagipon die ada lebih banyak masa dengan anak berbanding kita.. tapi tak bermakna kita tak peduli pasal anak kita kan..
setiap anak berbeza perkembangannya.. macam dania cepat matang sebab tinggal dengan sepupu yg dewasa.. cuma.. sebutan dania tak berapa betul lagi walaupon petah bercakap.. kami memang tak cakap pelat2 ngan die, tapi tetap macam tue gak.. so kenalah tegur dan ajar berulang kali..
kalau sara pulak lain..

Nad MamaZN berkata...

In shaa Allah sue
Berkat usaha... Pasti ada hasilnya
Cepat atau lambat jek Allah nak kasi rezki tu bila
Allah sayang sue n akob
Nak tgk jauh mana kesabaran korg
Syawal tu xde beza pun dgn budak2 lain
Sama jek
Betul, xyah banding2 kan dgn anak kawan2 lain
Kita sendiiri tau ank kita cemane...
Teruskan usaha k! :)

IntaNBerliaN berkata...

Ya Allah.. Sue... jangan cakap camtu.. saya tak pandai pun sue.. anak baru 2 orang.. banyak lg kene belajar...

entry2 saya tu, bkn sekadar nak bg semangat dkt org lain tp jugak sbgai ingatan utk saya supaya jgn bg alasan dlm didik anak2..

eh, sue kira baguslah sbb sue sanggup unistall..

Maria Firdz berkata...

betul.. setiap ank tu istimewa.. jgn bndingkn dgn yg lain wlaupun dgn adik beradik yg lain...

Masya berkata...

suka jugak pg blog ina baca entry² ina pasal mendidik anak² dia dr pd mula² ada blog sampai skrg.. walaupun blog ina tu dah jauh maju berbanding blog sy padahal wujudkan blog sama jer usia... harap sue pun amik inspirasi ina dan semangat ina tu .. pedulikkan ckp² org ...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

tiap anak tu ada kelebihan dan keistimewaan msg2 sue...wani ni lg la mmg tiap2 masa kena usaha lebih kena rajin lebih utk qalief....selagi kita berusaha in shaa allah sue.wani suka baca juga blog kak ina tambah2 tips atau petua berkaitan anak ni

Ibu Lala berkata...

Setiap ana tu ada kelebihan masing masing.