Yang DiSaYAngi

Selasa, 3 September 2013

En asbeen adcident wit Kancil ()*^%$#%&@((#)@(* - mood Geram

Salam 27 Syawal...

pagi ni nak meluah rasa boleh tak...?????
ni citer sabtu lepas...kalo korang rasa korang baca citer ni ko nak salahkan aku..tak pe la..jemah redho..tp pada aku itu semua dah tertulis terjadinya begitu.....aku redho..walaupun aku masih rasa bersalah..

malam tu lepas balik dari umah NAD..aku dah rasa macam malas nak makan nasi...tp ada la aku masak nasi untuk en asbeen, elok pulok mak aku pon ada la bawak balik sikit lauk kenduri kan....nak di jadikan citer aku terasa nak makan cheese nan...aku usulkan pada en asbeen...dier pon ok la...G la presint 15...sebab waktu tu dah pukul 10.30pm...kat pusat kejiranan presint 16 ni mesti dah tutupkan...so en asbeen pon ke sana...

tetibe dier balik je...terus muka masam, terus dier tukar suar, dier kata...
"saya nak G buat report kat balai..."

aku jadi terkejut..mak aku yg sebok dengan buat kuih kat dapur pon terkejut ngan statement en asbeen...aku pon tanya la "nape"??????

di balasnya...
"kete saya kena langgar dengan kancil putih tak tau mana datang..."

aku minta dier ceritakan..rupanya OTW nak balik dari presint 15 ke presint 16 tu..kat bulatan lonjong presint 15 tu ada trafic light ...so en asbeen ada di lane paling kiri sekali N kete dier paling depan..dier sedar yang kete sebelah kanan dier kete lain...bila dah lampu hijau, en asbeen mula la jalan dalam 40-50km/j tetibe datang la kancil )*@*^&%%*%( ni terus menyelit N gesel en asbeen terus masuk simpang ke presint 15...adoii..kata en asbeen bergegar kkuat..boleh pulok kancil putih tu tak berenti terus zasss larik...kire langgar larik la ni..yang best tu..en asbeen tak tau mana datangnya kancil ni, lepas tu tak perasan langsung siapa driver tu, laki ke pompuan, N nombor plat pon tak sempat tgk..terlalu laju...ada la dalam 80-90km/j kancil putih tu dier bawak...yg nampak warna kete tu je...tu yang en asbeen bengang tu...

kat area presint 15 bulatan tu mmg lampu dier kureng sikit kat simpang nak masuk ke presint 15 tu..kalo ado pon lampu malap sajo...macam nak candle light dinner je...

en asbeen call kawan dier...kawan dier kata kat situ ada CCTV...try la buat report..tgk apa polis kata..yang aku tau dari presint 16-presint 15 tu ada la CCTV nya...sebab aku egat opismate aku kena saman kat situ sebab dier langgar lampu merah...kalo trafic light kat tempat en asbeen tu tak tau la...

so dier pon pegi la jugak malam tu buat report kat balai..sekali polis kata kat area situ tak da CCTV..sayang..so solution nya...

kata polis tu sama ada, ada yang buat report utk kejadian yang sama, waktu dan tempat yang sama mmg kena la dier..tp kalo tak da yang buat report..abis la..burn gitoo je buat report...

en asbeen bengang jugak...tp redho jugak la..benda nak jadi...aku say sowi kat dier...tp dier kata..
"ala klo saya tak pegi beli cheese nan utuk awak malam ni, kalo nak kena hari lain,kena jugakkan..."

mmmmm...sedey jugak la..sebab en asbeen mmg jaga betoi kete dier ni..bukan la jaga macam make up segala bagai...cukup la dier jaga, dier bawak elok2, bersih kete, cantik, elok, dah cukup kat mata dier...

tapi buat masa ni en asbeen tak mo repair lagi..biar la...walaupun dier akan dapat claim dari outstation dier aritu...tapi dier tak mo guna jugak..dier nak simpan buat hal lain..janji kete boleh jalan...

dier kata nnt la dier kumpul duit untuk repair kete tu...mmm..mood pasrah tu en asbeen...


sampai hilang sportrim kete dier tu...mmm..sayang betoi...

nasib jugak la tak kena lampu..kalo tak mmg masalah la...


mmm..tak pe la...


p/s : saya pon akan kumpul duit untuk awak jugak yee

14 ulasan:

izan mama mia berkata...

sikit je...tak jejas apa-apakan..mungkin kancil tuu ada kecemasan nak cepat..fikir positif sajalah...sbb dah xder cctv nak buat bukti camana..redha sajalah.....mungkin ada hkmahnya...jgn minta roti nan mlm mlm.... benda nak jadi kan... sabar sajalah

Nurzakiah Hanum berkata...

nasib baik lampu x pecah

eima berkata...

tak pela nk buat cam ne kan ... janji selamat kan ...



Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

sedihnya...
takpelah moga ada rezeki yang lebih untuk sue sekeluarga...

Masya berkata...

iyerlah btl jugak ckp suami sue.. bende nak jadi .. p kdg kita akan rasa besalahkan.. takpalah sue bende dah jadi .. nak buat mcm mana.. kumpul duit betulkan. kalau dah langgar lari gitu.. takda maknanya org tu nak report.

lizz berkata...

la memacam kan..kita dah berhati-hati orang pulak laggar kiter...geram tau...tapikan biler time kelam kabut memang kiter tak sempat nak nengok no plat keter..kalo dapat no plat tu senang sikit...

idayu096 berkata...

ala kesiannya...byk2 bersabar yer sis...

Zee Suhaini berkata...

kalo kena langgar lari ni memang geram sue..redho tu redho la tapi hati sakit woo..huhu

Nad MamaZN berkata...

Ya Allah sue..!
Terkejut baca citer ni
Alhamdulillah encik akob ok
Tu yg penting
Btul jugak kata akob, klu xkene aritu
Tah2 kene ari lain
So, cheese nan bukan punca sbnr
Kancil putih tu kannnnn
Bikin onar sungguh!
Tp kite pikir baik je la...
Dia ada emergency case kot

Falsya berkata...

ishhhh...tah pape kancil putih tuh..dh langgar kete org lagi nak larik..takut sbb mmg salah die...akob xtry kejar?..tp tuh la kalau dh terkejut mmg xleh nak pikir ape dh kan..sian akob...

Ya ALya berkata...

ada hikmah semuanyer tu...sabar yer...

mama tisya berkata...

sbr ye sue...benda nk kena sekelip mata

Azura Aziz berkata...

kdg2 kita bwk elok, org lain pulak yg langgar kan..

IntaNBerliaN berkata...

sabar ye sue...

baca kt p/s tu tiba2 rasa sayu plak...