Yang DiSaYAngi

Selasa, 10 September 2013

Izz Dani Aqlan Kurang Sihat


 Pagi ni datang opis dengan perasaan yang kusut dengan izz tak sihat..aku pulok dah ting tong sana sini..nak buat keje pon nampak berdouble je aku tgk..dah ting tong betoi ni..nak senyum pon malas...

ni semua sebab jaga izz malam tadi...

terbayang je petang semalam amik dier dari taska..selaloo kalo aku jenguk kat kelas dier..dier nampak aku terus senyum N gelak2 datang kat aku..ni tidak...baring je melepek...bila nampak aku..rasa nak bangun datang, tp susah nak bangun...baring menangis je..mmm...sedey je tgk...cikgu2 dier kata baru lagi demam, petang tu jugak..mmm...cikgu2 dier pon tak suke tgk izz gitoo, sebab cikgu dier tau dier seorang yg aktif..mmm...

tp badan dier tak panas sangat..tapak kaki N tapak tangan dier seram sejuk je..mmmm...yang panas betoi tu tang kepala je...PP pon tak panas mana...leher N ketiak pon tak panas sangat..mmg aku banyak basahkan keala dier...

asal panas je, aku tak PK panjang, mmg aku terus bawak masuk bilik air mandikan dengan air paip..mmg meraung jugak dier..lelagi bila aku jirus tang kepala, meraung menjerit semua ada..mmm...sedey mmg sedey, tp kena keras hati sikit, nak kasi turun cepat suhu nya...

alhamdulillah nampak la sikit perubahan dari malam td sampai ke pagi ni, nampak suhu tak berapa nak panas...tp still panas jugak la...tp banyak merengek...
 sedey kan tgk...

arini en asbeen cuti..aku tak leh cuti sangat..al maklum la waktu raya aritu dah banyak cuti...en asbeen banyak lagi cuti..tp kalo esok still izz tak sihat lagi...mmg aku terpaksa la cuti..mmmm....

td aku call en asbeen tanya..dier kata dier dah urut2 izz sikit, izz tak mo susu N terus tido...mmm...

mmg semalam dier melekat je ngan aku...duduk dalam buai pon dier tak kasi aku G memana..padahal dalam buai tu..mmmm...duduk la depan buai tu tunjuk muka...walaupun dier tengah tido...


terima kasih bebanyak en asbeen sebab semua kerja umah mlm td awak yg settlekan...alhamdulillah
jadi rindu pulok nak tgk senyum izz ni

lama sungguh dier tak sakit ni..last dier demam teruk camni waktu AMBANG PRU13
dah lama sungguh tak demam ni...ni nak masuk tahun baru kot untuk izz , tu yang demam tu


p/s :  cepat sihat yee sayang

16 ulasan:

mama tisya berkata...

bila ank tk sihat nk p kj pn tk senang..smoga izz cpt baik

Nurzakiah Hanum berkata...

tomei2

Nad MamaZN berkata...

Gws izz!
Sebak tgk dia camtu...

Fiza Rahman berkata...

Siannya izz. Anak klo demam memnag asyik nak mengempeng jer. Get well soon sayang.

Zee Suhaini berkata...

demam nak besar ni sue..harap cepat sembuh yer izz..

MamaFarah berkata...

alahai.. cepat sembuh ye izz.. kalau anak risau mak pak turut risau...

Ayu azmir berkata...

Smoga iz cecepat sihat tau

lizz berkata...

ololo sian izz...auntie doakan izz cepat sembuh yek...

eima berkata...

get well soon lilboy ...
dah bw ke klinik ke sue

Nini D.. berkata...

kesian syg sorang ni..cepat sembuh sayang

Falsya berkata...

Alahaiiii siannye dak izz..skang nie musim budak sakit kut..ramai kawan falsya anak2 sakit..get well soon izzzz..

Myra Jay berkata...

Siannya Izz, moga cepat sembuh ye sayang

ieda immi berkata...

insyaallah akan semakin sihat ..
skrg tgh musim .. akak pun dah kena selsema nie .. jangkit ngan ummi akak huhuh

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

musim sama skang ni...qalief hr tu pn br jer baik dr demam..kesian dia kan...susu pn xmo minum...basahkan selalu badan dia bg suhu cpt turun..moga cpt sembuh yer izz syg

Myra Jay berkata...

Salam pagi Khamis..

Izz da sembuh ke? :D

IntaNBerliaN berkata...

betoi tu.. kalau ank demam, mmg kene keras hati jugak mandikan dorg kan..