Yang DiSaYAngi

Jumaat, 25 Oktober 2013

Bila Diri Tidak Sihat

Salam Pagi kengkawan..

pagi ni agak lemau sikit...
semalam nertandang di klinik kesihatan..tu pon sebab setelah di paksa oleh en asbeen..tgk bini dier 3 malam berturut-turut tak boleh tido malam...kungkang...kungkang..batuk teruk sangat sampai ganggu tido si adik tecik tu...mmm...masalah betoi bila batuk kering ni...jenis tak berkahak ni...rasa macam ada menggaru je kat tekak ni haa...gatai benor..tak menahan...adoi....

malas sebenarnya nak ke klinik kesihatan tu...tp memandangkan dah en asbeen memaksa...pegi jua la...

pagi2 lagi dah kuar dari opis semata-mata nak G klinik...
 nasib untuk daftar nombor tak jauh sangat..bila G kat bilik doc tu menunggu tu sampai tersengguk-sengguk la tido kan..lama benor menunggu...kalo waktu pregnant takpe..tak lama menunggu, kejap je..ni kalo sakit2 biasa ni mmg lama menungu..tu yang malas benor nak G sebenarnya..

udah di check bagai...
 doc pon bagi ubat ni...yang besau tu ubat gastrik, sebab aku cakap yang aku selaloo sebu..seakit perut,,,ganggu semua urusan kerja aku...

kata doc angin aku berkumpul terlalu banyak hingga angin tu dah masuk dalam urat..tu yang aku selaloo sakit....ooohhh yeke..aku pon tak tau yang angin boleh masuk dalam urat kan..

batuk dah seminggu...3 malam berturut tu yang paling teruk sekali sampai ke na sedia air tetiap malam kat tepi katil..bila batuk je minum air..dah lega..tido balik..10 min batuk balik..batuk jenis tak puas ni, mmg sakit..mmmm...elok la doc bagi aku ubat...B4 tu aku mmg tanya ngan doc ubat ni elok tak untuk BF sebab aku cakap ngan doc tu aku still BF kan anak aku...so dier kata so far ubat ni sesuai..aku pon on je la..tp dier  kata ngantok sikit la..tak banyak..so dier kata makan time nak tido la better..aku pon iyakan je la..dah lama kot tak makan ubat batok..last aku makan B4 aku pregnantkan syawal dolu...2009...lama tu..

bila tengahari aku lunch kat opis..aku dah tak tahan sangat, makin lama makin teruk N gatai tekak aku ni..aku pon minum la after lunch tu...


 banyak weiii...10ml...

alamak bila minum je..terus zassss aku ngantok tu..adoi..tak menahan sangat ni....tp so far mmg batuk aku minum ubat ni mmg berkesan la tak batuk sangat..aku terus cakap ngan opismate aku nak baring jap kat surau..alahai sedar2 je dah 4.40pm...padahal aku masuk baring 3.30pmgiler lama aku tido..mmg tido mati tu..langsung tak sedar org keluar masuk surau tu..adoi....

tak cukup tu..balik aku terus flat....asib baik en asbeen boleh jaga N settlekan mandi pakai semua anak2 aku..TQ en asbeen memahami..

malma tadi makan lagi ubat..so far pagi ni dah nampak kurang..walaupun batuk tu bersisa lagi...


p/s : demi anak aku kena sihat walau macam mana sekali pon

10 ulasan:

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

dah lama tak makan ubat batuk nie...
jue pun dah start batuk dengan selsema penangan jaga org sakit nie..

Nurzakiah Hanum berkata...

take care

MamaFarah berkata...

jaga diri ye sue..

Fiza Rahman berkata...

Siannya babe. Get well soon.

Falsya berkata...

sian jemah...get well soon okayh..

Falsya berkata...

sian jemah...get well soon okayh..

Myra Jay berkata...

Memang seksa klau gastrik..

Sue, saja nak syer my hubby gastrik + pedih ulu hati + pedih dada..
Kekadang tu sampai muntah, lepas try makan suplement Shaklee alhamdulillah dalam sebulan nampak la peningkatan

Nad MamaZN berkata...

Jaga kesihatan sue...
Moga cepat baek

IntaNBerliaN berkata...

saya pun duk batuk gak ni sikit2..

Mimi Azirah berkata...

Skrg nih musim la sue..sy sblm nih smggu lbih batuk2 smp ilang suara dua hari..Alhamdulillah skang dh ok