Yang DiSaYAngi

Selasa, 12 November 2013

Izz yang makin banyak akal

Izz minggu depan masuk la 1 tahun 2 bulan..kejapnya masa itu berlalu kan..

alhamdu;illah banyak perkembangan izz yang di tunjukkan...

so far izzdah mula suke dengan buku...suke memungah yee..suke main susun2 dengan abg dier pon yee...yang terkini 

izz cukup suke buku ni..ada sekali aku tunjuk kat dier..tolong bacakan buku untuk dier...bila aku berenti...dier pandang aku...terus tarik tangan aku N letak kat buku tu...apa maknanya...

maknanya izz nak minta aku bacakan untuk dier lagi..so far nampak jugak dier fokus bila aku bacakan untuk dier...

selain tu izz seorang yang cukup kuat makan..pon ikut ibu dier jugak....
hasilnya...

korang percaya la...sebijik teloq tu si izz ni masuk terus sebijik dalam mulut dier..sekali bila stuck susah nak kunyah..dier pon berdiri diam seribu bahasa..nak tolong dier..dier tak bagi..lama2 dier bergerak jalan balik..sebab dah abis kunyah..kkikikikikkikikikkik


budak tecik ni sekali aritu maktok dier buat lempeng..dier apa saja semua makan...sekali abah dier amikkan untuk dier..kasi sikit...tp nampak abah dier kasi lempeng tu kat izz beso sikit..sekali bila stuck dalam mulut..marah nangis..kakkakakakka...sebab lempeng tu stuck..bila abah dier tolong..dier marahkan abah dier...lempeng tu di keluarkan balik...bila abah dier bagi yg lain..terus diam..

izz ni akan berenti makan, jika orgyg suapkan dier berenti bagi dier makan..baru dier berenti...tp kalo nampak sesapa bawak makanan depan dier..dier dolu yang membontoti org tu dari belakang...kakakkakakakka...padahal baru lepas abis makan tu...



izz jugak dah pandai main2 ngan abg dier...syawal pon dah pandai ajak adik dier main..kadang2 sebut..
"adik...men...adikkk men..."

pandai dier ajak main..tapi main ganas..suke la duduk atas adik dier tau..suke halang adik dier tgk TV...adik tu pon pandai berlakon..bila abg buat sikit..mula la datang kat ibu buat muka nangis N minta di pujuk...sila pelok ok bila pujuk izz...macam2 la izz ni..kikikikiki...macam2 gelagat dier...


bila org nak pakaikan dier baju...pandai dier larikkan diri...mengundur..mengundur...buat la muka gatai dier tu...siap geleng2...

dah pandai minum air...bila nak minum air je..dier amik botol sendiri..N dier baring sendiri sambil minum air...dah mula nak belajar sedut air guna penyedut botol air abang dier...tp tak berapa pandai lagi...

dah pandai nak gosok GG sendiri..kalo mandi dengan dier sila bagi berus GG pada dier..dier nak gosok sendiri..tak mo org tolong ok...konon dier dah besar la tu..padahal abg dier pon minta ibu dier tolong gosokkan..nak manja punyer pasai...

masih tidur guna buai...satu peel dier yg x sama dengan syawal..kalo nak tido..nampak muka nak tido adik tecik ni...suke la bergesel2 kat ibu dier tau...minta ajak tido la tu...

masih lagi dengan buai..tp kalo tak dapat sgt..dengan ibu pon selamat jugak..tp lambat la...dengan buai cepat sikit dier tersungkur kan...



macam2 la gelagat budak tecik nak membesar ni kan

9 ulasan:

Rosmiza Ali berkata...

Semakin membesar, semakin panjang akalnya.. Hehe.. Seronok tengok keletah anak2 nak membesar ni.. =)
Mieza Suri Shaklee

eima berkata...

syok tu klu budak jenis pemakan gitu .....tp bdn die tak besar2 ikut mak pak die ....

IntaNBerliaN berkata...

izzzzzzzzzzzzzzz... penyet kang baru tau.... hahhaha... terbayang2 dalam mulut izz penuh telur, stuck sekejap kunyah2 pastu telan n jalan kmbali... hihii

dalila berkata...

kikiki..klakar gambar die makan telo tu..

Nora Karim berkata...

alololo... comeinya izz... auntie seriau baca makan telur sebijik tu... huhuh hati2 ya izz...

MamaFarah berkata...

Alhamdulillah.. perkembangan yang bagus..masa kecik2 ni la semua keletah dia nampak tomei, tapi bila dah sekolah sok, dah beso, erm..lain plak peelnya..harap2 terbaik la kan..

Fiza Rahman berkata...

Bagusnya izz. Nak gosok gigi sendiri. QHalif susah betul nak gosokkan gigi dia.

Mrs Kim tan Yoong berkata...

ko memang suka kan jemah sumbat anak ko makan banyak...hahaha mmg lawak la ko nii

Mrs Kim tan Yoong berkata...

ko memang suka kan jemah sumbat anak ko makan banyak...hahaha mmg lawak la ko nii