Yang DiSaYAngi

Isnin, 25 November 2013

Rezeki Terpijak

Citer jumaat lepas...

al maklum la waktu  tu gajinya belom ada lagi...

sekali bila opismate nak pinjam buke nota kosong aku..aku nak bagi la mana yang kosong...sekali aku jumpe ni kat dalam buku nota aku..

walaupun tak banyak..tapi tetap duit..lagi2 dah kering sgt kan..kikikiki...


buku ni aku guna last 2011...sebab aku egat kalo aku masuk meeting atau aku G mana2 kursus aku mesti bawak buku ni N aku mesti tulis tarikh kat dalam buku ni...so mmg aku tau la buku ni aku dah lama tak guna..

alhamdulillah ada rezeki terpijak di pagi jumaat lepas..


alhamdulillah musim kemarau sudah pegi...gaji dah masuk arini...tapi kejap je la surut...semua dah settle bayar hutang piutang tetap..mmm..tinggal la buat aku untuk makan...tu pon ada berapa je...

bersyukur je la...

hati ni memberontak nak beli itu ini...en asbeen snagat2 menyokong..tp bila tgk RM aku ni...mmmm...terus tutup mata...aku nak join member ahli pon rasa terbantut..pon tutup mata dolu..dahulukan yg mana penting...

ada 1 produk kesihatan pon aku nak makan..pon kena tutup mata..bak kata en asbeen..dahulukan duit makan minum sebagainya...yela..aku ni kan makan kuat..duduk umah pon makan kuat..kat luar pon sama kuat..duit pon sama kuat kuar...adohai.....tu yg aku runsing tu...en asbeen marah aku runsing...org lain runsing sebab tak boleh makan itu ini..aku lain..nak buat camno..mmm....

takkan nak harap en asbeen kan..dier pon kesian jugak..nak sara kami 3 beranak ni kan...


tapi apa pon aku redho dengan semua ketentuan ini...aku ada baca 1 steatment kat FB...berkaiatan kehidupan ekonomi  keluarga

tak salah aku ada baca kat FB

5 tahun selepas kawen - baru nak mulakan hidup berkeluarga..ekonomi masih belum stabil
10 selepas kawen - baru nak mula stabil
15 tahun selepas kawen - baru stabil kehidupan berkeluarga




p/s : nak dating ngan en asbeen...

9 ulasan:

Cho Zila berkata...

tadi terbaca orang jumpa duit gak..ni pun sama.. alahai ramai yang rezeki datang ni...

Mimi Azirah berkata...

rezeki berpijak pijak nih

Nurzakiah Hanum berkata...

hahaha

Nad MamaZN berkata...

Alhamdulillah, tu namanya rezeki
In shaa Allah, berkat dgr ckp suami, ada la nnt ganjarannya.. Kita jek taktau kan? :)

Rizziela berkata...

masa kering2lah dia keluarkan...
lepas ni boleh selit lagi duit kat mana2 :D

Falsya berkata...

Bile tgh xde duit mmg berguna sgt3 kan rezeki terpijak nie...;D

mama3heroo berkata...

mmg betul rezeki terpijak lah tu..hehe

Myra Jay berkata...

Tu la Sue kan, gaji abes ke hutang je.. sama la kta :)
bukan senang nak mantain kewangan.. Myra pun ritu masuk ahli sebab dapat 'rezeki terpijak' dan alhamdulillah boleh la cover mana terkurang saat terdesak ;D

IntaNBerliaN berkata...

Saya kan sue, sama je cam sue... ada yg nak tp cam tak mampu.. kdg rasa frust gak, yela, saya xkeje.. takkan nak mintak duit dgn hubby walhal hubby dah bg bulan2...

tp alhamdulillah.. rezeki Tuhan bg dalam berbasgai cara... takk sangka dari saya berblog ni, byk yg saya dapat... byk yg saya disponsor... syukur sgt2, kalu nk beli, 10 kali pikir pun rasa xmampu lg kdg2,...