Yang DiSaYAngi

Isnin, 9 Disember 2013

Hasil untuk anak2

Salam Isnin kengkawan..arini aku lambat sikit up sebab settlekan kerjaan..baru tannag nak update kan...

korang datang terjah tak kalo aku up ni...datang tau..nnt aku datang terjah korang pulok...gilo muka tak tau malu kan minta korang terjah kan...

Aku kat opis ni ada tabungan yang aku simpan kat opis...mmg asal aku nampak syiling je kat tempat aku, tak kire la dalam wallet, dalam beg, atas meja..semua la..yg aku rasa duit aku..mmg aku akan simpan dalam tabung aku ni..

mmg tabung ni bukan untuk aku..tp tabung ni mmg aku simpan untuk anak2...tak da makna la untuk aku..lebey rela untuk anak2...itu yg penting pada aku masa ni...tak kire la sikit ke banyak amaun dier kan, janji tabungan ni untuk anak2...

ni dah kali kedua aku cashout...gilo cashout macam cashout duit nuffnang..kikikiki...

ni cashout dari tabung aku...pastu jumlah tu aku bahagi dua  N masukkan kat tabung anak2 pulok...lepas tu minta tolong en asbeen masukkan dalam ASB ting ting deme ni....dalam tabung haji tak perlu la..sebab tabung haji mmg aku akan potong bulan2 dari gaji aku...en asbeen pon sama...so ok la kan...

 sessi mengira dalam bilik....

tak da la banyak mana..sebab tabung aku pon kecik comey je..
dua kali dah aku bahagikan duit deme ni kepada RM 40 sowang...kire 1 tabung tu aku dapat la RM80 - RM90 sekali dapat kan..ok la tu..banyak la jugak....last aku cashout dari tabung aku tu bulan 5 aritu..now bulan 11...amik masa 6 bulan je..alhamdulillah..berkat usaha aku yang pantang nampak duit syiling..en asbeen letak merata pon duit syiling dier aku masukkan dalam tabung anak2..sekali dier carik....bila aku kata aku masuk tabung anak2, terus diam..pastu aku cakap...
"tu la len kali jgn letak merata-rata...sekarang dah tau kan, kalo hilang duit syiling awak, sebab letak merata, tau ye duit awak dah selamat masuk tabung anak2 yee..."

cebik sajoo...


time ni aku kire sowang2 dalam bilik..kalo ado anak2, mau selamat duit aku ke mana2 sajoo....

sekali en asbeen masuk bilik bawak anak2..basib selamat kire N bahagi dua..
so minta tolong abg syawal masukkan duit dalam tabung..TQ abg syawal...

si adik sebok nak menolong...
di tepis2 dek abg dier sambil bekata..
"adik..no..no..no..no.."

sambil goyang jari telunjukdepan adik dier...
pengaruh ibu sungguh si syawal ni...


last2 si adik merajuk tgk la hi5 sowang2...
eksyen abg, adik nak tolong pon tak kasi tau...

11 ulasan:

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

pandai syawal...
selamat menabung ye

Nurzakiah Hanum berkata...

bagus2

lizz berkata...

rajinnyer abang syawal tolong ibu dia tu...banyak no syiling tu..nasib baik sempat kira...hehe

Zee Suhaini berkata...

banyaknya duit siling..
takpe sue skit2 dulu..dah lama kang banyak la..
kalo x wat camni memang susah nak menabung..hehehe

msredcheesecake berkata...

Duit syiling mmg selalu tak pandang tapi kalau rajin simpan seksjap je penuh da tabung....

dalila berkata...

bagusnye lahaii
aku xde pun sampai potong tiap2 bulan
klu ade je..jahat kan..
;(

eB berkata...

best tuh menabung bykk ooooooooo....
kami kalo ader syiling terpaksa guna jugak, sbb bli brg kena ada sen2 gaks... hu3

aanie berkata...

bagus gak buat cmni....kt ofis ni ada gak tabung...tp kosong...nti kena buat gak la...

kalo kat umah, adam yg p kutip syiling abah dia masuk tabung dia...hehe...

Rizziela berkata...

saya pun suka kumpul syiling..lepas tu bank in dlm account anak2

Gieyana berkata...

Bagus2..pastu sama2 kira dgn anak2 mmg meriah..:)

Zura@Iwan berkata...

good..
menabung itu kan amalan mulia..
kita pun ada menabung syiling2 cm ni gak..hehe