Yang DiSaYAngi

Jumaat, 27 Disember 2013

Ikan Bakar Versi Pemanggang Ajaib By Jemah

Aritu aku ada citer pasai anak sedara aku nikah ahad tu kan..

so aku balik je dari kenduri tu...aku pon amik keputusan malam tu kami makan ikan bakar...
ini ikan bakar versi NAD IKAN BAKAR
perggghh macam nama restoran ikan bakar..mana la tau kan satu hari nanti..amminnnn.....

so malam tu settle je masak nasi, masak sayur sawi goreng..
N last but not least...

tararararrrrrraaa...

ikan bakar versi pemangang ajaib..

en asbeen suke..yela selama ni dier kalo buat ikan bakar suke sangat buat takda perasa..bakar semata-mata je..kosong tanpa perasa...

so kali ni aku buat...
menggunakan ini..

tara.....

perencah ikan bakar adabi..

"adabi melazatkan..adabi menyelerakan..megandungi berbagai rempah..melazatkan kari dan kuah.."

haa ko siap menyanyi bagai..suke la tu..

puas aku mencari tau..jumpe jua...suke jemah tau..nak la kasi tau yang binik kamoo ni en asbeen pandai jugak membakar2 ni walaupun guna pemanggang ajaib kan...ajaib la jugak tangan yang melumur ni..

ok la tu kan...perencah tu aku guna untuk 4 ekor ikan cencaru besar tu...kenyang weeii makan...siap bawak bekal G opis esoknyer..sebab ada lebey...
isninnyer malam makan ikan bakar lagi..pergghhh jilat jari..dengan en asbeen buat kicap cili padi ngan budu...adoiii.....


nak mencarik lagi la...buat hal..nak membakar sotong guna perencah ni pulok..boleh kan..janji masuk perut kan...yahooo...




18 ulasan:

Rizziela berkata...

nampak sedap tu..blh cari gak tu

msredcheesecake berkata...

lama dah tak makan ikan bakar...terliur

Masya berkata...

perencah ni memang sedapp selalu jugak cuba.. terbaikk senang ..

:: Cik Viva :: berkata...

Mcam senang wt ikan bakar pakai pes camni kan..buleh try ni

eB berkata...

yeah betul. kita membesar ngan "adabi melazatkan..adabi menyelerakan..megandungi berbagai rempah..melazatkan kari dan kuah.." kan? he3
sedap x?

dalila berkata...

Sedapnyeee..
Mai cni skettt..

Mama Idlan Irsyad berkata...

oo, ingatkan sue buat sendiri sambalnyer..hehe.. okla tu.. kalau pun rasanya cari yg ni jugak kot..haha.. cepat dan pantas..

Nad MamaZN berkata...

Kalu letak petai, kalah nama kedai ikan bakar yg glemer tu hihihi...

Sedap kan su?
Sedap giler kot
Perencah tu bleh adjust utk masak tumis sambal jugak
Pergh! Mmg terangkat! :)

mama tisya berkata...

wah sue siap nyanyi ye..hah sebiji mcm iklan adabi:-p

Nurul berkata...

Sedappp nampak ikan bakar tu... cicah ngan cili kicap... perghhhh..

Salam Kenal ^__^

Fiza Rahman berkata...

Terbakar jer hati ni nengok. Lapar hoiii...

adianiez AIDA berkata...

first time terjah sini time blogwalking ptg jumaat terakhir 2014 ni :-)
ok gak ekk pes tu. tak pernah aida beli lagi :-) kena carik ni !!!

Sherwieyna Muzzawer berkata...

wah nampak sedappppp!!! jeles tengok pandai masak. kita ni tak reti..huhuhuh

Sya Nadia berkata...

mmg sedap ni..jeles ahh..kita xde pmanggang ajaib..yg tak ajaib ade la..

BUNDA a.k.a KN berkata...

Bolehlah cuba nanti ni...
ermm dapnyerrr..

BUNDA berkata...

sedappnyer...
salam hujung minggu dari bunda..

Sidratul Muntaha berkata...

lama tak guna pemanggang ajaib tu masak ikan..
dik..
idlan dah sihat belum?

IntaNBerliaN berkata...

sedap ek perencah ni.. xpnh lg try...