Yang DiSaYAngi

Isnin, 9 Disember 2013

Spend Time With My Family is Very Good Quality


Giler tajuk tak menahan...speaking london berbelit kata ko...ko pon suraya bukan hebat sangat pon berspeaking ni...tak pe la...sesekali kan...

semalam ahad en asbeen tetibe bangun pagi tu kata nak keluar jalan....aku pon ok la...egat setakat bawak anak2 jalan2 sini je pon...bawak anak2 G playground bawak ni je ke...

almaklum la pulus kureng..baru nak hidup...anak dah dua..penjimatan perlu...yeke jimat...makan tak menahan suraya ni..kikikiikikiikkii...tak pela...

settle semua kerjaan kat rumah ni..settle tido, basuh baju, sidai baju, lipat baju, kemas rumah, masak, sapu sampah...settle semua...so usai lepas asar kami keluar...


sementara tunggu abah...jom kami bergamba dolu..abah solat kejap...

suke gamba ni...nak masuk IG..tp pilih yg dolu...
suke nampak mata aku N syawal sebelah..si adik senyum sowang2 kat tengah2 tu...

port kami tetiap petang mmg suke bertenggek kat balkoni ni...si izz cukup suke menjerit panggil org2 kat bawah....

si syawal pulok suke panggil,
"byer2 abg....byer2 bird.."

kalo nampak bird tu sebok la panggil aku siap tarik dagu aku suruh pandang tempat yg dier tunjuk..
"ibbuuu...bird...ibu...lorrii....ibu...a car"

macam2 syawal ni...bebudak ni pon cukup suke baring2 landing2 kat balkoni ni tau...


ops..tak nampak adik kat belakang...


 bukan yang sebok nak minta di lepaskan..tunggu la saat kamo dik pandai selfie macam abg kamoo...





adoi tak semenggah betoi pose ibu kamoo ni dik..kikikiki....tak ready kaa...

seluar ni mmg best...sedap n selesa je pakai....


nampak ko...pose dari syawal...si adik pon di dukungan pon tak menahan ko...pose kemain lagi....
ibu jugak tak ready kan...mmmm...busuk rr abah  ni...

kami G IOI MALL puchong je pon..tak beli pape...pusing2 N jalan2..balik...

hari tu syawal mmg sangat2 aktif...sanagt2...boleh dengar sore aku melaung panggil syawal je..bila aku kejar dier...dier lagi larik laju..adoi...dier egat aku main ngan dier..bila aku pegang tangan dier..kejap je pon...lepas tu banyak nak berlarik sana sini..adoi..tu nasib la anak dua...sowang satu handle anak2...kalo anak dah 3,4..mmg hijau la ibu dier ni...tak menahan si adik pon sama naik...nak berlarik, berjalan jugak, tak mo di dukung..pastu tak mana2 hala tak berjalan dier..

cukup riso aku..bila aku bising kat en asbeen...en asbeen pon "yela..yela.."...tapi pantau dari jauh je..adoi...en asbeen..sabo je la..bila tahap kesabaran binik dier dah tak dapat nak bendung...baru la dier G pegang tangan syawal...nasib boleh detect tahap kesabaran binik kamoo ni...

tak abis kat situ...dalam kete memasing tak reti duduk diam..adoi...terus balik umah pening..nasib baik semua kerjaan umah dah settle...boleh la rilex jap...rilex tak rilex sangat la bila syawal sangat2 hyper malam tu...memanjat meja komputer bagai, lepas tu dier terjun dari atas..adoii..tak abis ngan tu di gomol adik ider.,.nasib rimas adik dier..

dah pandai syawal say.."no..no..no..ibu..abah.."

kalo dier tak mo sesuatu benda...




p/s : peel budak dah lama gileer tak kuar jalan..lama tak nampak mall kot...berlarik macam tak cukup tanah

8 ulasan:

Falsya berkata...

Hamboiiii jemah kaler belok lagi..me laikeeee..ahahaha..xpe jemah, active itu cerdik..kalau geram gomol die balik..ahahaha

Rizziela berkata...

cantiklah seluar ibu..beli kat mana

dalila berkata...

bestnye jalan2..nak ikottt
haha

izan mama mia berkata...

hambaoi..ceria ek ngan anak anak..best je nampaknya

Zura@Iwan berkata...

betui tu..
spend time bsama kluarga adalah nikmat yang paling best...
rasa nk je sll bsama mereka kan..

aktif gk ye ank2 kamu..
kita sorang tu pon..
kalau jenjalan..
mmg terkejar2 ngan Irfan..ahha

mekchu berkata...

besan makin stylo dgn seluar kuning tu... eeeiii x sabar pulak nak sarung.. tapi nak jln mana?

lizz berkata...

Suka la gambar anak beranak ni heppi sangat...rindu nak pi ioi kalo dulu tiap2 minggu pi sana...

Nad MamaZN berkata...

Aktif maknanya cergas n cerdas hihihi
Abah, pasni ajak jalan p taman tasik cyber la.. Sonok sket.. Hehehe
Klu dating ngan ibu bru p soping mall, kekekeke.. Bernafas sket ibu nk cuci mata :p