Yang DiSaYAngi

Isnin, 23 Disember 2013

Syawal Menitiskan Air Mata Di Malam Hari


Malam Tadi settle tidokan izz..N en asbeen settle tidokan syawal..memasing pon tido lena termasuk la ibu N abah ni..alhamulillah lena...

tp biasa la si ibu ni mana la nak tido lena sangat kalo dah ada anak kecik ni kan..kalo anak pon dah besar macam syawal..ok la kan, dah pandai tido sendiri...

sekali tu tetibe aku dengar ada bunyi tangisan kat sebelah aku...aku terfikir dalam tido...
"aku mimpi ke ada org nangis ni..???????????"

sekali aku bukak mata...rupanya syawal manangis...tapi bukan menangis meraung gitoo...menangis gaya tersedu-sedan gitoo...tak tau pasai apa...aku terus bangun N tanya syawal..

"Syawal nape????...nape syawal menangis ni...cuba cakap ngan ibu????????"

sambil aku pelok dier...dier diam je...sedu sedan dier menangis..aku pon tak tau nape...en asbeen pon bangun..aku suruh dier handle izz..sementara aku redakan syawal...macam2 la dok PK kat otak ni..nape ngan syawal...sakit ke...mimpi ke..macam2 aku tak tau...

aku pelok dier...bila aku baringkan dier sambil tido...lama jugak baru tido balik..terus aku cakap ngan dier..
"syawal jgn risau ibu ada...tido nyenyak2 yee...ibu ada pelokkan syawal yee...jgn risau..."

terus dier bangun N pelok N cium aku...adoi syahdu pulok aku rasa..makin risau aku dengan peel syawal ni..aku nak tido pon jadi takut...takut kalo apa2 jadi waktu aku tido...aku pandang je syawal sampai tak tau waktu bila aku terlelap...

alhamdulillah syawal bangun, baik pagi ni...alhamdulillah....

p/s: korang rasa nape yee...

11 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

cute

Nad MamaZN berkata...

Syawal mimpi tu
Tp biasala budak
Mana dia tau mimpi tu apa
In shaa Allah syawal tak apa2...
:)

Fiza Rahman berkata...

Laaa...aku yg baca pon jadi risau. Mimpi kot syawal tu.

Mimi Azirah berkata...

die mimpi tuh kut suraya..budak kan tak tahu nak terjemahkan mimpi die mcm ne kan...

msredcheesecake berkata...

dia mimpi kot... kalau ank sy nangis tengan mlm sy bacakan 3 qul tu....

IntaNBerliaN berkata...

syawal mimpi ngeri kot.., alisha pun pnh jadi camni

dalila berkata...

awatnya ni
ngigau kot..ke mimpi ape2 yang sedih..

eima berkata...

ntah ... nk ckp pun tatau .... hmmmm

Myra Jay berkata...

Mengigau kot Sue..
Kadang diorang letih sangat siang tu malam ngigau macam2

Zura@Iwan berkata...

rasanya syawal mimpi tu kot sue
dia dlm tido..
tkejut gak tu..
seb baik dia redha dh..

Sidratul Muntaha berkata...

bawaan tido
bacakan 3 qul
anak2 ni kdg2 org tua2 ckp dpt alamat..