Yang DiSaYAngi

Isnin, 23 Disember 2013

Syawal Yang dah Pandai Mula Beraksi

Selesai sudah majlis Ijab dan kabul anak sedara aku tadi....kami pun berangkat pulang..en asbeen ni jenis tak suke duduk lelama  lepak kan....lagipon tak da yang dier kenai sangat..lagipon en asbeen ni jenis tak reti nak bercakap sangat...so kesian jugak la kat dier kan...ate moh la kiter pulang cik abg...kiter nak ke tempat lain pulok ni....

macam biasa...bila binik dier kaki lens kan...kena pulok binik dier suke abadikan semua captire anak2 dan laki binik ni..so on da way ke kete tu...kami la sedas selfie kan..binik dier ni kan suke selfie ni...

 alah molek si izz senyum...aku tak yah kobar la...mmg pon..en asbeen tu..penat la tu..malas senyum...banyak kali la dok kata..
"abg cepat senyum...1, 2, 3...mmm..."

hampeh..senyum idak..malas la tu...

bila mana si izz mula gelakkan gelagat abg dier kat depan kiterorg ni...en asbeen pon kata..
"syg..awak tgk syawal..dier egat awak amik gamba dier..."

aku pon terus la panggil dier N nak snap gamba dier..
alahai jauh pulok anak ibu ni...seronok dier..dah mula pandai posing..ikut mood jugak tu..seronok main ngan adam tak hengat donia..menjerit sana sini dengan adam je...

tgk tu mengangkang bagai..adoi wahai anak..suke ibu tau...
melompat2 dier bila ibu seronok gelakkan dier..


alamak bersalji pulok kat malaysia ni..udah jgn tipu suraya...tu semua dari HP kamoo kan..kikikiki...aku pon tak tau mana datang sajli ni..kikikikiki....




seronok ibu tgk kamoo ni syawal uiiitt...bukan main happy dier kan...


bila ibu minta abah n izz sekali gedixs depan kamera macam syawal..sekali syawal pulok spoilt...syawal gelak lebey dari bergamba...



 aku suke gamba ni..bukan sebab aku di depan N lebey nampak aku je..tp aku suke sebab gambar ni nampak cun...dengan aku kat depan..elok pulok anak beranak tu kat belakang siap peace n senyum..nak pulok haa senyum en asbeen ni...tampa karang..kikiikikkik...

aku suke pic ni macam unik la...


seronok yee syawal..ibu pon suke bila tgk syawal suke tau..

masuk je kete..aku pon cakap la ngan en asbeen jadi ke nak tgk dinosour...dier pon ok...sekali aku pandang syawal kat belakang..udah selamat mengeroh..kikikikikik..penat la tu..terus aku cakap kat en asbeen...

"tak jadi la bang..syawal udah selamat..."

pukul 8pm baru syawal bangun..elok la tu..adik dier..4.30pm baru tido..sampai pukul 7pm..sama ngan abah dier..ibu dier jugak tido tak lena..banyak kerjaan menunggu....


p/s: walaupun tak kemana...ini sudah cukup menggembirakan kami sekeluarga bila melihat mereka tersenyum gembira...insyallah minggu ni kiter tgk ada tak dinosour atas pokok ye syawal..

11 ulasan:

Falsya berkata...

Aloh2 chumel2 semua...sonok nau syawal..hehe

Nurzakiah Hanum berkata...

comel

Fiza Rahman berkata...

Happy family ☺☺

Mama Idlan Irsyad berkata...

seronok syawal yer.. nampak dia paling semangat...

Nad MamaZN berkata...

Sukaaa!
Happy family
:)

dalila berkata...

awat izz xberbaju tuuu..
haah..comei gambar tu..wat cover photo kt fb la..confirm meletop..

Mimi Azirah berkata...

kemain syawal bergaya...yg izz tuh dh togel plak...

IntaNBerliaN berkata...

alahaiiii comel je syawal ni.. rapat dia dgn adam yer

Myra Jay berkata...

Comel betul aksi Syawal :)

Zura@Iwan berkata...

izz tk pakai baju ha..
sure berpeluh pns tu..bj comot dh..hikss

amboi pandai abg syawal berposing
ikut mak la tu..kekeke

Sidratul Muntaha berkata...

selfie hang kat blog or at fb ttp maintain
selfie colgate/ darlie
ehehhee