Yang DiSaYAngi

Rabu, 11 Disember 2013

Tersenyum Gembira


Alhamdulillah aku dikurniakan anak sebaik mereka dan sebijak mereka...

alhamdulillah sujud syukur....
suke sangat melihat mereka tersenyum gembira...
suke mereka bermain bersama,..'


alhamdulillah sejak adik izz ni mula membesar dengan jayanya dan sihat...abg syawal dah mula nak bermain dengan adik dier..tapi tu la cara main abg syawal ni agak kasar...cukup suke menolak dan menarik adik dier sampai jatuh..kadang tu saja dier tolak..pastu adik dier melalak, mula la dier merebah kan diri kat lantai..pastu mula melalak kuat..minta perhatian jugak la tu adik...

 sukenya tgk dorang tersenyum riang ni...

syawal yafiq GG cantik je tersusun...suke gosok GG...

si adik izz ni dah nak tambah 1 GG lagi...semuanya 7batang GG..padan la jumaat lepas asik panas je kepala dier sampai membawa ke hari sabtu, egat dier demam...tp aktif macam biasa...rupanya nak tumbuh GG...ahad pagi tu nampak GG dier yg ke-7 tu...


 si syawal ni suke main ngan adik dier...tp kedekut dengan adik dier ...dier punyer mainan dier tak bagi adik dier main...adik dier punyer mainan pon dier tak bagi main..kire semua maianan tu dier punyer..tak boleh la gitoo syawal uiiit....main kna sama2...

satu lagi perangai syawal yang aku nampak ketara...syawal ni jenis mmg tak boleh berkeras dengan dier...nanti dier akan marah kiter balik N pukul baik..mmg dah pandai pukul...aku selaloo jugak kawalan amarah aku ni...sabar jugak...selaloo jugak aku pesan kat en asbeen kan jgn berkeras sangat..tp en asbeen kata sesekali kena berkeras..kalo tak dier tak tau yg sebenarnya dier salah..tp berkeras N tegas lain kan caranya...

so far alhamdulillah en asbeen n aku pandai jugak la kawal amarah kami pada syawal...tp terlepas jugak...tp kalo dah terlepas tu mmg kami akan minta maaf lepas tu kat syawal...biar dier tahu dier salah n dier kena sedar akan kesilapan dier tu...


alhamdulillah syawal ok lepas tu dah tak memberontak..tp macam biasa la lepas tu buat balik...budak kan...mana boleh PK terlalu mendalam macam kiter kan...


 si adik pon macam perangai jugak sekarang...dah pandai meggeleng...
abg dier buat sikit je pon..melalak macam kena pukul....adoi pastu pandai minta di pujuk..kalo dier melalak tu , tunggu aku tengok dier N depa tangan minta dier datang kat aku N minta aku pelok dier..mmg sama la perangai ngan abg dier..dua2 pandai merajuk...


syawal sejak dah boleh bercakap lebih pada 3,4 patah perkataan ni...alhamdulillah adik dier pon mula mengikut kan...

nampak adik dier ni cepat sikit la dari abg dier..tp apa pon dorang antara yang mmg terbaik dalam hati aku....

syawal pon pandai pujuk adik dier...kalo dier melalak, di usap rambut adi dier N kata 
"adik...no..no..no..."

kalo aku tidokan adik dier..dier pon sebok dok jengok kat dalam buai N kata kat adik dier..
"adik...tido..."

lepas tu mula dier pon nak enjut adik dier jugak...

alhamdulillah syawal sekarang pon masih berpampres, tp bila malam kat umah balik je keje N school..kami mak pak dier takkan pakaikan dier pampres..tunggu la sampai nak tido baru pakaikan...weekend pon sama...alhamdulillah tp kat luar masih belom boleh buat lagi..ibu dier takut...tunggu la tiba waktu...

en asbeen instict macam kuat je tau kalo si syawal nak berak...di pakaikan pampres..tak lama mesti syawal membuang hajat...





nampak banyak perkembangan mereka ni..alhamdulillah...

9 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

tomeinya 2 beradik nie

Falsya berkata...

{\rtf1\ansi\ansicpg1252
{\fonttbl\f0\fnil\fcharset0 ArialMT;}
{\colortbl;\red255\green255\blue255;\red34\green34\blue34;\red255\green255\blue255;}
\deftab720
\pard\pardeftab720\partightenfactor0

\f0\fs26 \cf2 \cb3 \expnd0\expndtw0\kerning0
\outl0\strokewidth0 \strokec2 Huwaaaa.. Sweetnye dua beradik nieee..suke nengok..betul kate akob..sekali sekala kene berkeras kalau x nnt anak2 xtakut..gerammmnyeee lhai tgk dieorg senyum..

dalila berkata...

amboii..bukan main suke lg budak bedua tu..

dalila berkata...

murah je la bepanthen tu..xsampai rm10 kot aku rase..ke bawah 15..cmtu la..tp pakai lama setahun jgk la..
terok btl cikgu dorg ni kan..xkan la xalert bende2 cmtu..aku danish berak pun dh leh bau dr jauh..ape daa..
MALAS sebenarnye tu..
skang ni blk je towel bau hancing..xkan anak aku kencing kat towel plak kan..aku nk complain kang die wat bodo plak kat anak aku..haihh..tension tol la

Zura@Iwan berkata...

alhamdulillah,,
anak penyeri rumahtgga kan..
abg ada kawan...sm geng plak tu..

nk tnya..
anak2 kamu umor brapa?

Myra Jay berkata...

Anak2 adalah kebahagian kita dan mereka peluput kedukaan kita :)

lizz berkata...

kemain bersuka ria dierang...ni...adik tu manis sungguah senyuman dia..

Jue a.k.a Ibu 2F berkata...

suka bukan main...
gigit faez tetap 4 batang tak bertambah2

IntaNBerliaN berkata...

suka tgk gambar2 ni.. eppy je...

aqilah pun sama cam izz, dah pandai merajuk.. nak tunggu kita pujuk baru dia nak dtg or bangun ke arah kita... hihiii

tp dorang ttp nmpk comel kan :-)