Yang DiSaYAngi

Rabu, 11 Disember 2013

Ulser


Salam selasa kengkawan..minta maaf la semalam tak dapat nak terjah korang...
BZ dengan keje N serabut dengan keadaan kat opis ni..macam2 perangai...pening rrrrrr...ggrrrrg...

biar la tu hal semalam...

hari ni settle je kej jemah datang jemah korang yee...windu tau....

petang semalam balik keje...masuk je kete, tak bercakap sampai la ke rumah..en asbeen pelik di pegangnya dahi, katanya..
"tak demam pon...nape ni.."

aku pon buat bahasa isyarat...pelik la dier binik dier tak bercakap kan...tak keruan en asbeen ni bila binik dier tak berkata-kata kan....rupanya baru dier tahu binik dier...
ULSER...

bak kata aku kat en asbeen...
"musim tengkujuh sekarang org pantai timur alami banjir..saya musim tengkujuh alami ulser...tu yg tak bercakap.."


mmg aku kalo masuk bulan 11 hingga 12 ni mesti ulser..dah lama aku tak ulser..sekali ulser..hamikkk ko..sampai 3 bijik kuar dalam mulut ni...
1 - kat tepi bibir dalam sebelah kiri
2 - dinding gusi sebelah dalam kat geraham tu sebelah kiri jugak..
3 - kat tepi lidah hujung dalam sana..kat sebelah kiri jugak..

alahai  kelenjar aku dah mula panas N bengkak kat leher ni..telan air liur pon susah..

tu yg opismate aku heran tgk aku senyap je kan...dorang pon dah tau aku ulser..kalo ulser mmg tak la aku bercakap kan....mmmmm..selaloonya aku kumur ngan listerine....ni listerine punyer stok dah abis..

mmg susah la kuarkan sore..kalo bercakap pon macam pelat...selaloo opismate ni ulu makanan laju je tangan aku ni amikkan...ni ulser..mmg tidak la amik...gelengan je aku bagi kan...mmm...

semalam en asbeen kata dier nak masak...
ni je la dier masak...sup ayam ngan nasi putih je..

bila aku nak makan, sekali nampak en asbeen buat sambal kicap sekali ngan cili padi ngan bawang besar..terliur pulok..amik sikit...

hiasan je pon cili padi tu..mmm...mau rasa pedas2 sikit je..alhamdulillah kenyang..

TQ en asbeen buatkan binik kamoo ni sup ayam ni...


alhamdulillah pagi ni dah better sikit..ulser..tp still sakit N telan air liur pon sakit2 lagi...

6 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

pedih nak makan kan

dalila berkata...

bykkan minum air masak su
mg cepat sehat ;)

Zura@Iwan berkata...

minum air masak byk ye..
gws..

Mia Liana berkata...

get well soon.... panas dalam tu...

Myra Jay berkata...

Memang kalau ada ulser susah nak makan kan.. tp alhamdulillah myra bila ada ulser cepat2 up suplement alhamdulillah dlm 1-2 hari da baik

IntaNBerliaN berkata...

ooo kiranya sue mmg tiap2 tahun kene ulser la yer