Yang DiSaYAngi

Jumaat, 23 Ogos 2013

nak KUT...nak air...syyyuuuu - ohhh syawal


alhamdulillah untuk pertama kalinya aku dengar syawal panggil aku...

"bu...kut.."

aku blur kejap...mmmmm...aku cakap la..
"apo...abg dier nk apo??????????"

en asbeen balas...
"dier kata nak biskut.."

mmg sebelom tu dier makan biskut..

bulan apa..selama ni kalo dier nak biskut..dier akan tarik aku atau en asbeen G dapur N tunjuk tin biskut....atau pon dier akan amik tin tu, bagi kau aku tolong bukakkan...so semalam kire pertama kalinya la aku dengar kan..selaloonyer kalo nak dengar syawal bercakap...dengarla bila dier ada mood nak ajuk org bercakap..mmg dengar sebuti2 bait2 kata dier tu...

tapi kali ni mmg dier cakap sendiri nak biskut..aku mmg teruja...sedia maklum, syawal tak macam budak lain yang sebaya dier..sebab syawal mmg seorang yg sangat pendiam dengan org..mmg ikut abah dier..susah nak dengar sore dier..aku pon sendiri pon susah nak dengar dier cakap..kalo mengajuk mmg terrer...tp tu la yang kali ni mmg aku suke sangat la...


alhamdulillah aku nampak perkembangan dier sekarang..makin seperti bebudak yang lain...

sekarang mmg en asbeen suke bukak you tube bagi dier tgk nursery rythm sekarang ni...so banyak la lagu2 yang dier boleh nyanyi sendiri sekarang macam..
ABC SONG
TWINKLE TWINKLE LITTLE STAR
SPIDER
ROW2 YOUR BOAT
BAA BAA BLACK SHEEP..

so far mcam2 lagi..aku mmg suke.....alhamdulillah biar la dier hanya menyanyi sekurang-kurangnya aku tau yang dier tahu itu lagu...


aku tak kisah kalo org kata...
"ala...baru tahu sikit..nak heboh sekampong...anak org lain dah laju ke depan dah..."

apa da hal...ini mmg benda yang aku suke....berita gembira buat aku....biar la kan..mmm..sebok je tau...kikikikiki...


16 syawal 1434H - bicara wahyu

Salam 16 syawal....

Arini bersiaran secara langsung di dewan serbaguna aras 9 blok e 12...aku joib bicara wahyu di pagi jumaat ni... Moga di ber keberkatan di pagi yg mulia ini...

So mmg setengah hari ni aku mmg tak da kat opismmg dengar ceramah utk cukupkan kursus 7hari ni

Nnt aku baru terjah korang yee

Khamis, 22 Ogos 2013

14 Syawal 1434H - Majlis Sambutan Hari Raya KPM

14 Syawal 1434H, petang semalam ada majlis sambutan hari raya peringkat kem pelajaran m'sia...

so deme2 ni bukan main la bajet2 vogue gitoo tau...baju nak up2...pastu muka aku takda dalam frame...sebab dorang tau aku akan masukkan deme kat dlm blog ni kan..suruh aku amik gambo...korang tgk la...

 elok beratoq ikut ketinggian dan saiz..kakakkaka

macam2 menu petang tu...tapi aku tak mkn sgt  pon...aku mkn satay je...aku dah mula sakit belakang ya amat semalam..sebab aku terlalu kenyang..break1st pon lambat pagi semalam...pastu lunch pulok tak lama tu..hammikkk ko..punya la ketat perut...

tapi aku tetap turun meramaikan sajoo..makanyer idak...
 seronok la dia beratoq kat kambing golek ni..aku yang tak makan ni pon terbabit beratur amikkan untuk yg nak makan...mmmmmmm...

 muka tak sabar nak makan...terliuq kot....


 nah amik ko...kambing2 korang..makan la sampai lebam...


tak lama lepas tu opismate aku ajak makan kat tempat VIP sebab banyak tempat yang kosong lagi..lagi la suke kengkawan aku ni...
 pejabat PM kata ko..akkakkaka...VIP lagi...

lepas tu sebok la nak bergamba dengan TPM...tapi susah la...protokol kan..kalo nak terjah boleh...tp kena la ikut protokol kan...


 so...dapat gambaq sipi2 pon ok la dari tak da kan....
korang nampak TPM dari jauh belakang tu..kikiki...



abis tu terus la balik...sakit belakang ya amat..en asbeen nak urut pon tak boleh..balik je terus ZZzZzZzZzZZzzzz sambil BF kan izz..selamat...


p/s : EIMA, CIK JUE...tak join kaa

Rabu, 21 Ogos 2013

percubaan Shawl tanpa inner

sejak2 raya ni aku dah mula pakai shawl tanpa inner..selama ni aku pakai mesti inner yg ada awning sikit..tak reti rasa pakai yg melekat kat dahi tu..rasa tak selesa je..

aku teringin nak try...tp takut macam tak elok je...mmmm..kalo macam akak aku ADAMNIGINA tu...ok la dier pakai yg jenis bulat gitoo pon ok..yang awning pon ok...aku rasa tak ok..tp tetap nak try jugak....

so ni gamba semalam...aku pakai lepas solat zohor semalam..pastu opismate aku tgk..dier boleh bantai gelak kat aku...dier kata..
"pehal ko pakai camni..."

sengal ko...adoiii...padahal kawan aku yg lain kata ok je..sweet..kata ko..kkakakaka...
dier boleh bantai gelak kat aku..rasa nak tumbuk je minah sengal ni...kakkakaakka...




sebelom tu pon aku try pakai shawl ni waktu raya ketiga...en asbeen kata ok..elok..tp aku rasa macam bogel je..macam tak pakai apa2 ke...kakakak...en asbeen ketok kepala aku..katanya..
"ok...still nampak suraya saya..."



p/s : masih dalam percubaan ni..rasa kekok pulok

Rezeki Izz Selepas Ramadhan..alahmdulillah


Alhamdulillah lagi sebulan je lagi izz dah setahun..kejap saja masa tu berlalu kan...

alhamdulillah izz masih BF dengan aku...ramai yang heran kat opis ni...org kecik, anak tak besar mana...tapi susu ya allah banyak je...

tak la banyak mana pon akak2 oiittt...alhamdulillah berkat usaha aku dan en asbeen yang banyak menyokong aku...aku masih BF kan izz..itu semua mahu tak mahu..niat kiter je nak menyusu anak setakat mana yang kiter mampu...jgn putus asa pada aku..selagi mampu teruskan...kalo dah tak mampu nak buat camne kan...

alhamdulillah itu yg aku terapkan kat kepala otak aku..yg susu aku ada, susu aku baguih utk izz...susu aku boleh buat izz selesa dan sihat...alhamdulillah masih ada sampai sekarang...

bulan pose aritu mmg banyak drop sikit...tp kecewa jugak...tp aku pandang pada side lain pulok...yang itu semua ada hikmah...dah bulan pose tak makan kan..takpe...

sepanjang start cuti raya aritu...aku last pump 05.08.2013 - isnin...tu la last aku pump...pastu aku tak pump dah...aku tak bawak pon pump aku ke mana2..mmg siap2 simpan dalam beg nak bawak G keje nnt je nnt...sebab aky dok la PK nak raya ni kan...mmg susah sikit la kalo pump...peti ais MIL mesti penuh macam2 kot..so agak susah sikit kan..lagipon perjalanan jauh...tp semua tu boleh buat kalo aku sendiri..tak pe la...

so lepas cuti raya ni aku pump balik 19.08.2013 - isnin selepas 2 minggu tinggal...kata org kalo lama tinggal susu susah nak kuar kan...tp alhamdulillah hasil aku pon lain dari biasa...
aku baru lagi pakai botol panjang ni...alhamdulillah hasil pon buat aku pon mata terbuntang..kikikiki....




masih ada rezeki izz di bulan syawal ni...alhamdulillah bersyukur pada illahi...

sama tak kami ?????????

on da way balik ke putrajaya aritu...aku dok la sebok dengan IG aku...sekali aku ada up gamba izz kat IG aku tag kat biras aku(kakak ipar en asbeen)...

sebab mak ngah N mak su en asbeen kata muka izz sama macam muka abg ngah en asbeen waktu kecik..nampak muka banyak akai..mmm...

sekali biras aku pon bertungkus lumus membelek satu persatu gamba2 lama family en asbeen...bila dier up kat IG...aku pon mula la nak banding kan..sekali amik ko...

 jumpe gamba izz pon dalam mimik muka yang sama dengan abah dier...

sama tak kami????????????

terus biras aku up comment terkezut jee muka sama gila...tak da beza langsung..kire kalo org kata kembaq pon cayo ni...

tak lama lepas tu dier up pulok gambo en asbeen dah beso sikit....
so maka nya ini la hasilnya..
 tara..pon sama...mmg spesies gen abah lebey dari ibu ni...adoi...sedey meh...ada yang nak ikut muka ibu tak bila kecik2...ke bila ada coming soon baby..????????kakakkakak..no..no..no..no...perancangan insyallah dalam masa 4,5tahun ni..tp kalo allah dah tentukan rezeki aku banyak mana..aku terima dengan tangan terbuka..tak gitoo....

bila aku tunjuk kat en asbeen gamba2 ni...alahai dier boleh tanya,...
"siapa budak kecik ni..."

maaf en asbeen..gambaq sendiri pon tak kenai kaa...adoiiii...

dier boleh sengih mcm kerang busuk bila aku kata ni dier..siap kata..
"yeke..."

mmm tak cayo sudah..tgk la bukti..anak2 awak...sama kot ngan awak...

muka en asbeen sangat2 la sama dengan muka tok wan syawal n izz ni..sama kan..kurus kecik pon sama jee...

demo2 ni kata...izz tu satu je ikut aku...bibir...sengal...



p/s : gen abah lebey dari ibu ni...kalo anak akan dtg muka macam ibu tak bila lahir..



10 - 11 syawal1434H - dah selamat sampai


Perjalanan balik ke putrajaya tak da ape sgt...sebab kami juz berenti dua tempat je...
RnR gua semanggol n RnR Tapah...en asbeen nak charge bateri dier jap+solat zohor...

so mmg pening sikit dengan gelagat anak2 dalam kete...sorang menjerit2..sowang tak reti duduk diam...ada je yang nak di explore...macam2...
al maklum la hari tu jugak budak tecik yang banyak jalan ni dah selamat 11 bulan...so next month bufday 1 year N jumpe nurse kiter cocok ok...
aku yang kat depan..dier sebok nak ke belakang..bila aku ke belakang..di panjat2 nya aku nak ke depan..ini budak sangat lasak ok...


dier hanya duduk diam tak sampao 5saat..mmmm...


ni la kerjaan syawal yafiq sepanjang perjalanan dari sungai petani ke putrajaya...game sajoo...jgn anti sosial ye anak....

akhirnya tewas bila ibu paksa tido...mana taknyer...mata dah layu..tapi otak, tangan kaki sangat kuat, pantas bekerja sana sini tau...

alhamdulillah sampai putrajaya jam 5PM...

so malam tu rehat2 N kemas2 apa yang patut...isnin nak masuk keje dah kan...so kena settle apa yang patut kan....

ahad nya aku dapat tau yg MIL n FIL n BIL aku tuwun sini nak ke salak tinggi nak beraya umah pakcik en asbeen..so kami pon sekali la ke sana...


senyum budak tecik ni...yg sama dalam gamba ni..semua nampak GG..kikiki...syawal mana...dier sekarang anti kamera..mmmm..payah kalo ada Hp kat tangan dier..mmg tak fokus benda lain dah..itu je yg di pandang..alahai anak....


p/s : isnin dah keje...lemau je pagi isnin tu

9 Syawal 1434H - Jumpa si dia di tempat jatuh lagi di kenang

alhamdulillah 9 syawal@jumaat tu aku keluar dari kakak aku awai..sebab jauh perjalanan dan banyak destinasi kami nak tuju..so dah settle jumpe akak N abg ipar aku...kami gerak G umah mak aku kat sungai petani..taman ria jaya....oooo tempat zaman kanak2 ni....teringat akan keadaan sekeliling jln semua dah berubah...tp semua tu kenangan yg ada dlm otak bila setiap kali aku ke sini...

sebenarnya mak aku ada umah kat sini..dah lama dah...kami semua duduk sini sejak aku darjah 4...naik je sek men mak aku tukar ke putrajaya...aku pon ikut...so umah tu dah byk tgn yg pegang....so akhirnya mak aku renovate umah kasi cun2...dier pon mcm niat nk duduk sana...tak tau lg camne...aku pulok rasa lain...

yela sejak dr lahir, sampai dah kawen, ada naik sowang+tambah sowang = jadi dua org...mmg mak sentiasa dgn aku...mungkin ada kebaikan mak ddk sana...tp aku la terasa lain bila mak tak da di sisi...alahai....

so ddk rehat sat...lepas solat jumaat kami ke sini lagi....

 ko tgk bebudak nikalo dah jumpe mainan tak beagak tau...behave sayang..umah org okey..kikiki....buat hal memasing..ibu nak jemah jap..bukan selaloo jumpe..kaya koo...kakakakkakaka....

siapa yang kami jumpe..
TAHUN LEPAS DAH KESINI

tahun ni kesini lagi..kikiki....

taraaaa/....kenai tak budak tecik omelll ni...geram tau ngan dagu runcing tu..padan la ibu dier cukup geram dengan dagu runcing acik ni....

kami jumpe 

Mmg aku dah deal ngan en asbeen..kalo balik kedah aku nak G umah ina
sebab bukan mudah kan nak jumpe kan...selaloo jumpe kat alam maya ni je...

dah deal ngan ina B4 raya lagi nak jumpe dier...so jumpe la kami...alisha tak mo sangat dengan aku...saja dier..malu tau...dengan aunty soya jangan malu2 tau....sebab aunty soya pon muka tak tau malu..kakakkakakkak...

last2 aku main dengan aqilah...
ok fine aqilah muka pelik dengan aku...soklan dalam diri dier kot...
"acik ni naoe ye,,,...."

kakakkakakka...

seronok jumpe ina...sembang rancak kami...en asbeen pon boleh masuk borak2 dengan ina...


last jangan lupa amik gambo ok...
peel syawal asik la nak main game je tau....


tara....ops....izz seksi sebab panas..dari dalam kete lagi dier buat hal...asik nak bukak baju...mmm..last2 kat umah ina, aku bukakkan..diam dier.....


TQ ina sudi terime kehadiran sue..suke sgt..insyallah kalo sue balik kedah lagi..kiter jumpe ye...

al maklum la...kawasan perumahan yang ina duduk ni...belakang je dengan kawasan perumahan mak aku...so mmg senang la nak mencari...yang best datang untuk kali kedua...tak call ok ina tanya jalan..tau2 dah ada depan umah..nampak tak otak kami laki bini dah mula menghafal ok..kakkakkakakka.....

lepas je balik dari rumah ina...kami ke umah mak sedara en asbeen kat alor setaq..
anak2 dalam kete sebok tido...kami jumpe mak sedara en asbeen kat landmark alor setaq...
istana anak bukit...

so sempat la bergamba...gamba kat kamera lain..tak transfer lagi....tunggu nnt aku up tau...tp gamba antara kami berdua sajoo...bajet date dua la...anak2 membongkang dalam kete..sempat la pose sikit2 kat tepai kete..kat tepi istana tu kan....

alhamdulillah sampai je umah mak malam...terus zasss tido....


p/s : esok dah nak gerak balik putrajaya...

Selasa, 20 Ogos 2013

6 - 8 Syawal 1434H - Baru Betoi di penang

Pagi 6 Syawal tu siap2..pukul 10am aku gerak dari ipoh umah maktam aku...

so minta kebenaran kat en asbeen nak tido jap...tak cukup rehat..sepanjang perjalanan tak tido pon dalam kete..dok la bergosip ngan en asbeen, kasi ada peneman di kala khusyuk bawak kete sowang2 di malam hari tu kan...kena pulok si izz tu tak berapa nak lena tido sebab kembung perut sikit..tu la makannya macam2..mentang2 raya kan...semua dier nak bedal..bila tak di kasi...di buatnya lembik2 badan...adoi...

buat masa ni mmg semua benda izz tu makan...cuma air sajo...bila en asbeen nak kasi ribena tu..nasib la dier tanya aku dolu...terus la jari telunjuk tu tegak berdiri dengan mata membulat pandnag en asbeen...
I say NO...mmmm...izz hanya air suam atau susu ibu sajoo ok...bila ibu nak bagi air lain...tunggu bila ibu dah terbuka hati..muleh gitoo..kakakkaka...
waktu berenti kat RnR gua semanggol... en asbeen nak settlekan semua kerjaan dier yg menanti esok hari..calling2 sana sini...nak rehat pon tak lena...budak tecik ni..suke sangat ke depan ke belakang..adoi...nasib la dik ibu awak ni kecik tau...boleh langkah kejap ke depan ke belakang dengan angkut awak tau...mmmm...en asbeen pon dah biasa dengan keadaan tu...dier tau bini dier elastic gurl....elastic la sangat kan..kakakkak...

muka banyak akai..mmmm....riuh dik ibu dengan awak..abg syawal awak dolu besar awak..sangat la behave...duduk diam sajoo...tu yg senang ibu kalo duduk depan..

kalo ngan awak ni izz..bergogar kete tu di buatnya awak..dengan sore menjerit2 si abg NO..NO..NO..kan...
sampai je penang.....org yg ingin sangat aku nak tuju adalah..

 tara....
AIDIL DANISH BIN MOHD AZRAN

ni la anak akak aku yang kat penang...anak yang bongsu..merangkap anak lelaki tunggal..pon ikut abah dier...anak lelaki tunggal dalam family...

korang tau kan akak aku kat penang tu...kembar ADAMNIGINA...
semangat tau si tecik ni kalah si izz tau...baru 8 bulan..tp aku dukung adoi...mokk...semanagt kata ko...agak2 dah 10, 11KG kot..mmmmbelom merangkak...masih menyulur..sayang benar akak aku ni ngan anak dier...semangat tu..jaga elok je...yg best dier ikut aku..fully BF..yahoo..geng kakak...

elok sampai je akak aku buat spegetti...elok la lapaq meh..si syawal N en asbeen dah selamat beradu dalam bilik...izz pon sama..pinjam buai si danish...

aku je...anak2 buah sebok la nak main2 ngan aku...katanya..
"kami lama tak jumpa mak ndak..mak ndak maingg la ngan kami tau.."

layankan je la...mulut memasing pon bising2...mama dorang pon dah jadi tarzan dah aku tgk...
korang tgk la peel aku ngan kak chik ni..anak ke-3 akak aku...adoi....senget kan...

esoknyer 7Syawal en asbeen seawal jam 5.45am dah keluar rumah G IPGM SG PETANI..katanya takut tak jumpe jalan...tu yg dier nak G awal..padahal aku dah bgtau dier camne.. N dier pon dah tgk maps..katanya..
"sediakan payung sebelom hujan.."...ikut mungla sayang...

so mmg tak kemana la aku 7 syawal tu..mmg kat umah..main2 ngan bebudak ni je la...

 bila dah kepenatan...ni la hasilnya...tu la mama hampa suruh hampa semua tidoq petang tu..tak mau...asyik dok sebok nak maingg kat luaq...padan muka...

yang best kak chik tu tengah makan tu..tau2 lena tu dengan ternaganga mulut..kakkaka..abah depa balik je tgk depa...bantai gelak...tgk anak2 kepenatan...

8 Syawal pon 
en asbeen masih bekerja...so petang tu baru kuar beraya ke sana sini ....ke rumah sedara en asbeen dolu...
korang tgk...aku nak kuar pon sebok nak ikut..padahal mama dorang nak kuar jugak..kakkakaka...pose la sat nooo sebelom keluaq..kikikiki...siap si aliya..anak sedara abg ipar aku kata..
"mak ndak...kalo mak ndak pakai tudung siap2 nak keluaq ni..mak ndak nampak lain la..."..

aku suke dengan aliya ni, petah cakap..padahl baru darjah 1...

so mana destinasi kami...
kami ke nibong tebal...en asbeen nak G umah mak ngah dier..lepas tu nak singgah umah arwah tuk nun en asbeen kat sungai kechil..last aku G waktu aku pregnantkan syawal..2009...umah tu dah tak da sapa dah...

menung jauh bang....ini budak haa...kalo duduk depan suke sangat tutup tingkap aircond tu tau..adoi..asik kena bising dengan abah dier...abg syawal mana...dah selamat ZzzZzZZZzzz...dah time kan...



Us..kikikiki...

untuk pertama kali kat rumah arwah tuk nun tu si abg syawal N adik izz main bersama...sampai berpeluh2 la deme2..pandai main berdua tau..suke sangat tgk gelagat dorang...

alhamdulillah syawal dah mula menerima izz....


p/s : panjangkan citer raya...



5 Syawal 1434H - heading to penang

5 Syawal 1434H @ isnin..kami semua bangun awai sebab perjalanan jauh menunggu kami semua...

so siap2...dalam pukul 10am kami gerak dari kluang...

selesai sudah raya2 syawal1434H kat kluang johor...so jom kiter teruskan perjalanan ke penang..jauh tu...

nasib la keluar je dari kluang...si adik dah selamat ZZZZzzzZZzzzZ....

 senang hati si ibu...cuma kena tumpu pada si abg je yg sebok la dok nak bermanja2 dengan ibu sejak2 ad adik ni , terasa diri tu tak di sayangi kan...jgn begitu wahai syawal yafiq..anak2 ibu semua ibu sayang sama rata tau...

tgk tu, tak mo tido kat depan..nak jugak la duduk melekat tido berpelukan dengan ibu dier...tak kat tempat lain..atas riba jugak..banyak kali jugak la si abah ni berenti nak letak si syawal kat seat depan yg dah siap2 tuwunkan seat utk keselesaan dier tido..tak jugak mahu,..terjaga bukan atas ribaan ibu..marah la...mengamok..nak jugak dengan ibu..yola2 dengan ibu sajoo.....ada la dalam sejam dua tu..sekali adik dah berjaga...mmm...tak la kamoo di ribaan lagi syawal...di marahnya adik dier bila adik dier nak menyusu...


 bila dah masing2 jaga..ni la kerjaan mereka utk deme2 ni diam...mmm...nasib la...

egat nak terus zasss ke penang terus...mana mungkin kan..aku cukup tahu dengan en asbeen ni...bateri jenis cepat low...so kami pon decide balik putrajaya dolu rehat..yg rehat deme2 ni je...yg hero2 ni je...aku je bertungkus lumus kemas2, basuh2 baju apa yg patut..kemas baju apa yg patut bawak ke penang...

alhamdulillah lepas maghrib gerak la kami...

tapi sebelom tu aku singgah la kat umah akak aku..ADAMNIGINA...

sekali aku dapat tau yang anak pompuan dier, rania, tangan melecur..hebat sangat ini budak ni, di touch2 nyer iron yg panas kat KG dier..adohai rania...kot ye ko hebat kot kalah mak ndak...
bila dah siap dressing2 kat klinik putrajaya ni..ko tgk muka dier..muka tak sakit..adoi...sakit hati mak tau tgk budak tecik banyak akai ni...

tahu pulok tu tangan dier sakit..bila di minta nak pegang tangan dier...dier tak kasi..siap muncung2 tu...

ko egat ko cumill...mmmm..rania2....makin beso makin banyak akai dier...

muka nak tunjuk tangan berbalut...mmmm..

kata akak aku dier tak nangis pon..giler kental...cuma dier demam je, sebab di jangkiti kuman kat tempat lecur tu..mmmm..nasib ko la rania...


lepas jumpe akak aku, zassla kami ke penang asalnya..sekali en asbeen nak bermalam umah maktam aku kat ipoh...so sampai la kami kat ipoh jam 11.38pm...sedia maklum ok, en asbeen bateri cepat low N kena charge..mmm..so aku sepanjang perjalanan, kering tekak, berjaga, berteman, berborak, bergosip dengan en asbeen sampai ke destinasi....



4 Syawal 1434H - makan makanan bukan makanan raya

4 Syawal tak ke mana sebab dah sebok2 nak mengemas barang nak zass ke utara pulok...atcually en asbeen ada outstation kat sana...so alang2 mak aku pon ada kat sana N akak pon kat sana...mmg aku pon nak la beraya dengan demo2 kan....mana boleh ketinggalan...so B4 cuti raya haritu aku dah extend cuti raya lagi dua hari...so keseluruhan cuti raya aku 7 hari..padahal dah macam 2 minggu je cuti..kakakkakak/....

malam tu tekak terasa tak mo makan, makanan raya..nak makan selain makanan raya...
so menyuarakan hasrat la pada en asbeen nak makan lain dari makanan raya...so en asbeen kata ok...

zass la malam tu kuar ke bandar tenggara..
 izz yang excited nak jalan2 kan mlm2 ni kan...

dengan berCD pink...


 korang tgk la kami ke sana dengan pakai baju tidoq...org semua la pandang kami tau..dengan en asbeen pakai suar pendek munge2...macam G hawaii daa..kakakkakaka...

lantang situ...malam kot...org pandang pon tak kesah..pakai baju kot...
sekali en asbeen G bawak makan kat marrybrown..hohohohohoh...tak penah makan MB ni..so far ok la...tp syg apa yg nak tu takda..banyak dah abis..alahai..




so dapat la makan burger ni...mmmm mcd lagi hebat kot..pada aku la kan...