Yang DiSaYAngi

Khamis, 7 November 2013

gelagat Kesayangan Hamba

ni kes gamba pagi tadi...memasing nak berdukung dengan abah dier..dah la abah tu kurus melidi je macam ibu dier ..nak minta bermanja di dukung..alahai....

tgk la gelagat masing2 tak mo kalah..duduk dalam lif bushuk..sebab org buang sampah sampai berair2 lif tu di buatnya..mmm...bushuk bau sampah air..mmmm...tu sampah berapa tahun punyer tak buang tu...


 ushar dering la abg syawal kat adik..nape tu....

abg syawal sekarang..ke mana saja//angkut buku2 dier ni tau...ke school..jalan2..ke mana saja..



 indahnya senyuman syawal yafiq ni...
semua 1 template kan muka anak2 ngan abah ni kan


 alahai malu la pulok syawal ni..





bahagianya tgk mereka bahagia..aku turut bahagia...

Hadiah Hari Kelahiranku dari KU NAN

Salam pagi kengkawan...

pagi ni nak bercerita pasai hal malam tadi...

alhamdulillah aku dapat jemputan majlis hari jadi beramai-ramai di kem wilayah persekutuan bersama ku nan..atau nama penuhnya.. TENGKU ADNAN BIN TENGKU MANSOR...menteri kementerian wilayah dan perlimen putrajaya...

alhamdulillah dapat jugak aku join kan...bawak sekali semua anak2...join sekali  ngan akak aku..adamnigina...

majlis untuk meraikan mana2 warga putrajaya yang lahir pada bulan ogos - disember...

so aku di antaranya la..akak aku bulan semptember..sekali la tu..so sebelom acara berucap2 bagai....si izz ni buat hal pulok...last2 aku BF dier kat luar...ada ruang rehat..siap ada sofa...aku nak BF kat luar...nursing cover tak bawak..adoi...sekali kat luar pon ada org jugak..lantak situ..aku menyusu je..semua blah...mmm...aku tak malu..anak aku lapar n ngantok...kena la bagi..utamakan anak dari diri kan...

yang blah tu pon laki..alhamdulillah masih boleh cover...si izz betoi2 lapar n lena terus...kat dalam dewan masih lagi berucap...sekali tgk org dah sebok makan2..mmm..izz pon dah selamat BF, tido...masa untuk makan...

elok tengah makan..budak tecik ni bangun..mmm..melalak..nampak nasi suap dalam mulut terus..

 riang ria ..seronok dapat makan tau...


 aku naik stage pon dukungkan si izz yang tido sebelom tu..si en asbeen amikkan makanan untuk kami semua...si syawal sebok la berlarik2 ngan adam...deme ni pantang la jumpe kan...

 haa...bukti aku dapat....yahooo....walaupun dah tau apa isinya kan..ikkikikikk...


 masing2 dengan anak2..


 dah macam bungkusan novel dah...


 berat je..apa benda ni yee...



 taraa......
dapat wallet...yeaayyy boleh tukar wallet yang dah lama aku guna tu..dah nak masuk 3 tahun dah..setia betoi ngan wallet lama tu kan...


 banyak jasa wallet ni ngan aku kan..


nampak sangat ak betoi2 guna ni...
sampai udah terkpak sana sini dah...


TQ ku nan...savingg duit aku yang tak berapa nak ada duit ni nak beli wallet baru kan...jadi la org nak bagi ka..dari org tak bagi..so sila la hargainya...

wallet besar...duit tak berapa nak besar pon..ikkikikikikik

Rabu, 6 November 2013

Bila sengal melanda

Ni la terjadi bila masing2 dah kenyang makan...sengal tu mula datang...siapa yang paling ketara...mereka atau aku..?????????????

ni geng gosipp jemah....

walaupun lain2 unit, lain opis...tp kalo dah jumpe...gosip ko..muka tak mo kalah....

 buruk benor muka aku ni haa



haa ni la yang paling sengal...




p/s : adoi malas la rasa nak menaip..tp hati nak ber"entry" ni...

Wordless Wednesday - Lemau



Salam Rabu kengkawan...arini lemau sesangat..mmmmm....tak banyak nak kata kan...

tu sebab entry ni mmg wordless...nak bersenang2 macam budak kat atas tu ok tak..


Isnin, 4 November 2013

Budak Kuat makan Sama macam ibu

Pagi ni citer pasai makan...

ini budak haa...
 pepagi lepas siap je nak G school..mesti dier datang menyendeng kat maktok dier..minta makan...mmm...
bak kata maktok

"Tak penah tak mo makan...makan saja"..

nak buat camno maktok..cucu kamoo ni kuat makan..sama ngan ibu dier...

peel si izz ni selagi org yang bagi dier makan tak berenti..selagi tu dier tak berenti...bukan reti tolak makan dier ni...geleng kejap...pastu org sua makan...mulut nganga luas je...nasib kamoo la dik kuat makan macam ibu ni kan...
kire pepagi sebelom G school tanpa makanan di tangan bukan kamoo la izz...nak kena ada makanan jugak di tangan...tak cukup 1 tangan..dua2 tangan penuh ngan makanan...



kamoo tgk ibu kamoo ni izz..pepagi pon makna banyak...roti panjang tu...sama milo suam...yummy..tu pon lapar lagi...

selaloo cakap ngan en asbeen
"abg..saya duit makin surut...gaji jauh lagi kat ujung sana tarikh tu..mmmm..saya ni makan banyak..duit abis buat makan je..kat umah masak pon abis, makan juugak..kat opis pon makan jugak...alahai...susah hati pulok saya banyak makan ni..sampai lepas lunch..mesti macam kena ada side dish lepas makan benda heavy...macam roti ke, cookies ke"

tapi jawapan en asbeen...
"tak pe la...saya suke tgk awak makan banyak..selera je....serius saya kata, saya mmg suke tgk awak makan banyak tau...biar kasi berisi sikit...sekarang pon dah berisi...tp lebih sikitla macam 60KG ke.."

bulat mata aku..
"heeikkk abg...suke2 je nak sampai 60KG...50KG ni pon dah runsing..abg tu kena naik sikit..."



p/s : makan banyak runsing..tak makna banyak pon runsing kan

Ziana Zain di alamanda

Jumaat lepas lunch lama..so makan2 n jalan2...mmg tau yang ziana zain nak datang sempena promosi safi rania diamond...

tak la niat nak menunggu bagai...sekali on da way balik tu..nampak acik ziana ni...elok pulok mak buyung member aku ni nak tgk azik ziana ni..ikutkan je la...

 dier mmg terbaik...

sore adohai...terbaik la...


dier mmg vogue n cun tau....