Yang DiSaYAngi

Khamis, 9 Januari 2014

Budak darjah 1 kena tumbuk

Salam petang...dah makan...kikkikkkiki...
jemah arini makan tenpayaki...mmmm..lapor..kikikikiki..almaklum la pagi td makan sikit je...sebab sebelom G keje td dah alas perut dengan ESP sedas kan..

petang ni nak citer pasai kawan en asbeen...
ni member 1 opis dier jugak...

malam td dok la aku tidokan izz sambil layan novel the wedding breaker tu...
sekali en asbeen masuk bilik, dier tunjuk gamba thru whatssapp dier..apa benda la tu...

sekali terus aku kata..
"uiiissshhh apa ni..dah mengapa budak ni..anak sape ni..???"

sekali en asbeen kata..
"ni member opis saya punyer anak(member dier aku kenai la jugakkan)...dier cakap anak dier kena tumbuk..."

aku pon tak tau jalan citer sangat2 ...tp kire macam ni la en asbeen citer...budak ni darjah 1 seronok dok main buai, gitoo la..sekali ada budak sebaya dier atau tak, aku tak pasti dengan citer en asbeen tu...minta nak naik buai gak kononnya...sekali agaknyer member en asbeen punyer anak ni tak kasi ke hape...
di tumbuknya hidung..mak aiiii..korang tgk la..

sampai berdarah kot...terus bawak G hosp putrajaya...alhamdulillah, semua ok...tak patah mana  tulang kat hidung tu kan...

adoi ngilu meh aku tgk ni...bayangkan darjah 1 kena..kecik2 dah gangster dah memasing ni...sekolah mana aku tak sure la pulok kan...sebab aku tanya detail pon...yg aku tau budak ni sekolah kat putrajaya la...sebab dah mak pak dier keje kat putrajaya kan...

aku citer ngan CC aku kat opis ni pasai hal ni...terus dier citer anak dier darjah satu kena ketok kepala depan dier...ada budak domok duduk sebelah anak CC aku ni, tak tau nape, dier ketoknya kepala anak CC aku..terus la CC aku tanya, nape ketok anak dier/....diam budak domok tu...CC aku kata muka gangster tu budak domok tu..terus dier suruh anak dier tukar tempat lain waktu sekolah kebangsaan ni...

pastu dah abis tu sekali CC aku citer yg anak dier kena tumbuk kat perut kat sekolah kafa...punca pon tak tau nape...balik2 anak dier citer sampai nangis2...bila CC aku cakap nape tak balas balik..anak dier takut..mmg aku tau anak CC aku ni jenis pendiam sikit tau...

adoi bebudak sekarang ni dah tak serupa kiter kecik2 dolu kan...risau je tgk dorang ni..kiter dolu kalo kena bgtau cikgu, cikgu marah kiter, pastu balik bgtau makpak, ppastu kenamarah balik sebab nakal...sekarang bgtau mak pak cikgu marah, mak pak tu serang balik cikgu...alahai, ada sebab nape cikgu tu anak2 kan...kalo tak salah nape cikgu nak marah sesuka hati kan..melainkan cikgu tu sengal kan..mmmmmm....


p/s : seriau pulok aku rasa...

12 ulasan:

Gieyana berkata...

Adess..kecik2 dh gangster nih..
Siannya..

mama tisya berkata...

alahai siannye ..dh la baru darjah 1

Zura@Iwan berkata...

adesss
sakit woo
dh la darjah satu kan
nnti fobia nk gi sekolah plak
minta simpang la semua ni..

eima berkata...

konfem kena cari kelas pertahanan diri utk fahim .. heheh

Nad MamaZN berkata...

Budak2 skrg ni tah la...
Takleh salahkan budak
Abes2 makpak la yg kene pantau
Tu yg darjah 1 kene tumbuk
Tu dlm berita yg budak 6thn rogol sepupu lagi la
Mana dia tau pun tah la
Allah... Sedih
Riso pun ada

Nad MamaZN berkata...

Budak2 skrg ni tah la...
Takleh salahkan budak
Abes2 makpak la yg kene pantau
Tu yg darjah 1 kene tumbuk
Tu dlm berita yg budak 6thn rogol sepupu lagi la
Mana dia tau pun tah la
Allah... Sedih
Riso pun ada

Cik Jue berkata...

budak sekarang nie memang berani betul...kadang2 kita kena ajar jugak anak kita jadi ganas..hahahhaha

Sya Nadia berkata...

aduhai...kesiannya...sedih tengok..

dalila berkata...

takut plak bile memikir anak2 kite nanti cmane laa...

Rizziela berkata...

Adoi..sampai mcm tu sekali..

Kalau saya jadi mak bapak budak ni memang dah g serang mak bapak budak yg pukul tu..balas balik mcm mana dia buat kat anak kita

Sakit tu kena mcm tu..kita sendiri pun x pernah pukul anak kita sampai tahap tu

IntaNBerliaN berkata...

alahai siannya.. sampai camtu sekali... nanti camne la alisha agaknya...

Fiza Rahman berkata...

Alahaiii...kesiannya.