Yang DiSaYAngi

Selasa, 28 Januari 2014

Dating kat pasar borong...

Salam selasa kengkawan..pagini opis sunyi je...hari ni kan ada perutusan tahun baru KPM 2014 kat PICC...

kalo tidak aku mesti involed benda ni kan...yela ahli koir kan..macam tahun2 sebelom2 ni...tp tu la..mmmm..sedey bila kiter di anak tirikan..malas nak amik pusing la hal ni....org dah tak nak kiter kan...ahli koir sekalian...

ok berbalik citer ni...
semalam lunch en asbeen ajak dating..nak beli barang keperluan dapor..katanya...

jom la...sesejak aku ajak memborong kat pasar borong ni...suke pulok en asbeen nak menambah hasil keperluan kat pasar borong ni..sebab murah..dolu aku ajak, dier takmo, katanya mahai...abg uiiitt...kalo beli kat pasaraya beli ikan, ayam n daging frozen pon dah berapa banyak duit kuar kan....

tp memborong kat pasar borong, duit tak kuar banyak, tp hasilnya banyak..tu yg suke tu....

semalam je dapat 
ayam 2ekor = RM30.90
ikan tongkol sekor = RM4.00
Ikan selar kuning besar 8ekor = RM10.00
sotong = RM7.00
Kerang 1KG = RM3.00
Sayur sawi 2 ikat, brokoli 1, sayur kobis bunga putih 1, carrot 3pcs = RM10.00

so total = RM64.90

kire murah la kan...ni kat pasaraya dapat 3,4pcs dah lebeih dari harga ni kan...suke la en asbeen..tu la org cakap tak mo caya kan...


tara....dating kat sini pakai heel..adoi....patut pakai selipar...selipar takda, kena rembat pulok..



maka nya jom balik..semua dah selesai pembelian...

balik je dari pasar borong ni terus balik umah letak semua barang kat umah...balik je keje, terus singsing lengan, tak bukak tudung, terus siang ikan, ayam bagai, sayur pon siap2 potong letak dalam frigde...selamat la semua....mesti mak bising, banyak bekas tak da...anak kamoo dah rembat banyak masuk peti ais...kikikikikiki...



hari ni en asbeen ajak teman G darussalam P9 tu nak membeli barang keperluan anak2...susu+pampres...tp agak BZ la...mmmm,...nak membeli pon nak berteman kan...kikikikiki...en asbeen mmg gitoo tau...

suke sgt nak berteman ye...ikutkan je la..tp tengahari ni tak boleh..awak G sowang2 je la yee...

13 ulasan:

dalila berkata...

murahnye..pak mertua aku mggu lps bli ayam sekor rm23..ternganga kau aku dengar..haha..
aritu ade jgk laki aku gi sana bli..tp malam la..dh xfresh walaupun murah..ko bg aku idea utk gi tghari..tp kene blk umah la plak lps tu antar brg..umah dah la ujung putrajaya..adoii..payah btl..

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ berkata...

cunla mak jemah
mcm sedang bercinta gituuu!

aii.. bilala nk dating pakai suit kerja ngan asben ni..
tingin woo, tinggiiiinnn
jpa.. ejas pertukaran aku cepattttt
huhuhuhu

Zee Suhaini berkata...

manjernya asbeen nak teman selalu yer..heheheheee
zee pon suka gak sue memborong kat pasar tu..murah la dari luar..tang sayur tu rasa ada mahal skit..

Zura@Iwan berkata...

aha..
kalau beli kt market murah la sket kan
lama tk borong kt market..huhu

Sidratul Muntaha berkata...

pasar borong kami suke gi pagi2..
pkl 8
sbb time ni ramai peniaga barging gile2..
mmg syok
mak ayah kami klu gi mmg pkl 2 - 3 pagi
lagi murah - murah

eima berkata...

pandang depan wei .... en akob .. bahya hang posing sama ...kiki

dah lama tak pi pasar ... mls sbb aku mls masak ... huhu

lieyalatif berkata...

amboigi pasar borong cun melecun...lieya kalo pergi kan sue dah mcm makcik2 hahaahah...lieya pun suke gi pasar borong...lieya selalu pergi ari ahad...restok barang basah tuk bekal anak2 kan....mmg pun, murah gile ...lieya tak lalu dah nak membeli kat pasar presint 8 tuh...mahal giler....

ezyra daniel berkata...

sweet je akk gan en asben shopping brg dapur hehe...pasar borong memang murah kan..kakak2 sye memang suka pgi sne

Cik Jue berkata...

jue pun suka memborong di pasar borong...
akob sama ngan poji..mana2 nak berteman..kedai kereta pun jue teman...
manjakan...hahahhaha manjalah sangat

Myra Jay berkata...

Okla rege tu :)

Cantik la shawl tu Sue :)

LYAfrina berkata...

sue, harga sue beli ni mmg xdpt la kat kemaman.kat sini mahal giler.. taraf hidup kat sini tinggi..kalo breakfast wajib bawak rm10.. klo lunch lg la sadis.. huhu.. kat sini serba serbi mahal.. sue try la dtg..orhg KL dtg sini pon tkejut beruk dgn harga makanan kat sini

lizz berkata...

kemain cun pi pasar borong yek...biasa la hubby nak nak berteman senang sikit nak membelikan...

IntaNBerliaN berkata...

kalau beli di pasar borong mmg byk beza harga dr pasaraya kan.. hubby saya selalu beli kat pasar malam kalau brg2 basah camni.. lgpun fresh kan