Yang DiSaYAngi

Rabu, 15 Januari 2014

Spend Time Wit My Little Family - My 2nd Capati

 
Salam kengkawan..malam ni agak free sikit..sebab semua kerjaan yang menanti di kala pulang dari opis..cewaahhh ayat tak menahan...semua jemah dah settlekan sebbelom start arriana rose tadi...sempatkan..kikikiki..
 
so malam ni izz pon tido awal, N semua anak2 n en asbeen settle makan semua, senang...bahagi sama rata...en asbeen ngan syawal kat ruang tamu..N jemah ngan izz dalam bilik yang sedap dok tidoq ni...nala punya lena kan...so sempat la aku nak berblogging sat di kala malam ni kan...
 
ni citer semalam...selesai semua samutan maulidurasul yang en asbeen join tu...dier balik je anak2 semua dah siap mandi..termasuk la binik dier...
terus la binik dier malas nak buat break1st pagi tu kan...seba en asbeen mesti dah selamat melantak ngan geng2 opis dier...so terus cakap ngan dier...
"abg...jom G food court p16 ni..nak pekena capati"
 
 
terus en asbeen kata..
"bukan dah makan ke ahad lepas.."
 
aku pon mula la bidas kan..ikkikikki..
 
"ala...tu kat p15..jom kiter try sini pulok....takpe, tak yah bawak kete..kiter jalan kaki nak...bukan jauh pon..anak2 boleh tgk burung2 kat sini..."
 
 
redho saja la dapat binik kaki pancing ka...pancing ayat..mmg la binik awak ni kan..
so sepanjang perjalanan tu , aku je la tukang snap, keriangan dorang kan..lagi2 sikecik yang mula kenai erti berjalan tu...asik je nak berjalan je la keje dier...
 
tgk tu..si abg dah mula berlarik..yg berdukung tu mana boleh tahan kan
dah mula mengeletis dah tu sebok nak turun main kejar2 ngan abg dier...

kan...Nampak tak budak tecik yang suke sangat berjalan...kalo demam tak sihat...dapat jalan je terus sihat..mmg itu sangat2 la ikut ubu tau..sangat2..ibu dier mmg gitoo gayanya
 

abaikan en asbeen yang susah bebenor la nak senyum..kena bising baru nak senyum...tgk la binik kamoo ni abg uiiitt...udah iklan GG colgate je memanjang
 

ok dah sampai ke detinasi...tak jauh pon ngan umah kami...kalo tgk kat balkoni umah, dah Nampak dah foodcourt ni....
 

seronok la si abah melayan anak kesayangan tu dengan macam2...bird la...meow la..segala macam....
sampai terus aku cakap ngan en asbeen
 
"takpe..awak duduk ngan anak2...saya belikan makanan.."
 
Nampak ayat pancing...baik punyer...nak ajak kuar punyer pasai kan..sanggup si binik membeli segalanya dari A-Z tau...kikkkikikkikikikki...
 
punya la ramai umat manusia kat foodcourt tu...kebanyakkan dari dorang ni semua baru lepas balik dari perarakan sambutan maulidurasul tu lepas tu lepak kat sini...nasib jugak aku dapat lakik jenis tak suke melepak kan...binik dier je,,,suke lepak king...kakakkakkakak..udah terbalik...
 
so kedai pertama, mesti la mamak, aku pesan capati...siap amik 2kpg tu...untuk en asbeen N anak2 nasi goring n ayam goring..

Nampak dah tinggal 1 suku, baru sebok nak amik gamba kan...kakakkakakka...sengal tu...ini kali kedua aku makan capati...semuanya penangan NANA...punya la aku pon gigih jugak nak makan capati ni...
 
sebelom ni , ahad lepas aku dah pekena kat mamak P15...jumpe EIMA kat situ...nak amik gamba...kang EIMA gelakkan aku lak amik gamba kan,...sebab aku cakap kat dier...teringin nak makan capati...1st time nak makan....dier boleh bantai gelak kat aku lak...
 
tapi capati P16 ni... tak rare macam P15 punyer..P15 punyer..terbaik, sedap, lembut, nipis..mmg best la..P16 ni kureng sikit la...kureng2 pon abis jugak 2kpg...nak makan punya pasai siap pancing ayat..kang lakik aku pekena aku pulok...naya..baik abiskan...
 
tak lama lepas tu....dok ulang alik..aku dah Nampak dah..nak gak try...tp hati kata..."nantila"...tapi dok la ulang alik2..amik makanan..last2 aku amik jugak...mmm..RM5 , mahal la...tp aku suke jugak la

taraaaa....
 
pulut derian...adoii derian dier..pergghhh terbaik weii, walaupun tak kuning..kata en asbeen ni...derian tembaga...aku tak tau la..tembaga ke, musang king ka, duri hitam ka, D24 ka...macam2 la...janji aku makan sedap..mmg sedap kan...
 
tp santan kureng la...tp tu la bak kata aku..nak kuar punyer pasai...
sampai licin jugak aku perabihkan..sampai lupa nak offer kat lakik aku...lakik aku dah geleng, senyum je tgk gelagat selegge binik dier..siap la dier kata...
"ni la binik saya...org lain mana ada yang sengal selengge macam ni..saya je ada binik macam ni..kakakakkakak"
 
adoi...sabo je la...
 
settle je..terus la balik, senang...dah niat pon gitoo kan...nak makan je...
 
dah sampai kat perumahan kami tu..sekali si syawal Nampak playground...di ajaknya kami main..ikutkan je la..padahal si adik tu dah mamai dah...seronok main ngan abg dier kat foodcourt td....
 
last but not least..
kami di playground..semau dapat main..sebab semua sama saiz je..kikikiki....
ni la my little family..


4 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

Sue...!!!!! Hari sabtu lepas kami breakfast kt p16. Sula brekafast situ sbb mcm2 ado. Lagipun aritu tdo umah aunty wawa... Pasni klu kita breakfast p16, kite jerit jek pggl sue dr bawh ek.. Breakfast sesama hahahaha

Fiza Rahman berkata...

Pulut doyan...sedapnya.

Zura@Iwan berkata...

jalan kaki jek gi breakfast..best tu
pagi2 mkn pulut weh..ak macam tk boleh jek..hikss..
perut org lain2 kan...

Bilal157 berkata...

Silahkan kunjungi WEB kita kakak :-)
buat anak-anak kakak yang mau belajar

https://play.google.com/store/apps/developer?id=Kastari+Sentra+Media.+PT