Yang DiSaYAngi

Selasa, 4 Februari 2014

5Hari 4Malam di Kluang, Johor

Salam selasa kengkawan...pagi ni baru masuk opis..setelah 5 hari cuti banyak kan....
alhamdulillah dah masuk bulan februari untuk tahun ni..masih lagi bernafas dengan sihat di muka bumi allah ni...

sepanjang cuti panjang ni takda ke mana...hanya balik kampong en asbeen...menumpang kampong en asbeen selagi boleh kan...dah kata cuti panjang, mmg tak kemana...hanya duduk rumah, makan, minum, rehat, main2, tgk TV...kemas2..tidoq...tu je la kerjaannya..mmg betoi2 rehat panjang ni...alhamdulillah...

so hari khamis lepas aku ngan en asbeen cuti ...
kami balik pagi2 lagi..sampai umah FIl n MIL pon dah pukul 2pm...singgah batu pahat bagai kan..kikikikiki....


tak da cerita yang best pon...cuma yang seronok sangat dan bahagia adalah si tecik ni
izz dani aqlan...

cukup bahagia la dier kat sana...5 hari dier kat sana...tak terkira seronok dier, bila ada yang melayan kan...seronok bila tokwan n nenek n maksu dier melayan tanpa kire waktu kan...sama la syawal yafiq pon...

satu yang baguih izz kat sini...satu hari sampai...kecik, ringan je die.....tapi ni dah 5 hari...adoi semangat tak terkata la kan....semangat benar dier./...mana taknya..makan, minum, makan, minum, makan, minum, main, tidoq...tu la kerjaan dier..asal nampak ada org makan depan dier mesti dier menyendeng, tak kire la makanan tu panas ke, pahit ke, pedas ke..semua dier sental...tokwan dier minum kopi pon dier nak jugak hirup..adoi,.......



ni jugak la kerjaan dier sepanjang kat umah nenek tokwan dier...tidoq siang sekali..malam tidoq awai...sebab penat main, penat naik moto ngan tokwan, penat berlarik, jogging2 ngan tokwan...penat bergelak ngan nenek kan....macam2...


dan ni jugak la port fav dier sepanjang 5 hari kat umah nenel towan dier....tau2 dalam tu sudah...cukup suka la masuk tidoq dalam tu...

pastu bangun pagi...cium ibu abah kejutkan kami...pastu minta bukak hi5...itu saja la kerjaan dier....

tau2 dah nak balik dah ....

syawal pon seronok la dengan mak su dier...asik ngan mak su,...maka ngan maksu, main ngan maksu, main HP mak su jugak..., semua dengan mak su...bila mak su dier G keje pagi semalam...balik sampai putrajaya, meraung carik mak su..alahai itu abg besar ni kan....

die pon selama kat sana, asik ngan HP saja....main game...tunggu la masuk sekolah..no more HP,....no more game ok....start malam tadi dah tak da minion dah....mencarik jugak...abis memasing sorokkan HP...mmm..akhirnya tido awal dier sampai umah kan....



p/s : betoi2 rehat ni kan

6 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

tido je la ek

Gieyana berkata...

Selamat kembali btugas..best gk tu blik kg beb..:)

IntaNBerliaN berkata...

ololooo duk teringat2 maksu dia la tu syawal..

Nad MamaZN berkata...

Mmg rest abes ye..
Sonok tgk izz tu..
Sehat betul dh dia.. Sblm ni badan susut, ni dah berat balik la asek mkn sedap2 je ye izz :)
Syawal pun nampak hepinya tu :)

dalila berkata...

bestnye blk kg..aku xkemana pun ;(

Zura@Iwan berkata...

mmg lama tu cuti..
duk kg mmg best..tp rasa mcm eh sat je kn masa berlalu..huhu

kita cuti kamis pon tp tk dpt klik kg lg..sbb en suami kerjaan lagi..haha

seronok anak2 kan kt kg..sbb bleh main bebas...ada plak org layan dorang...