Yang DiSaYAngi

Isnin, 10 Februari 2014

Riadah Yang tak di rancang

Salam kengkawan..

semalam ingat dapat la jumpe ngan schoolmate aku dolu waktu sekolah kat SMT (ERT) setapak tu kan....tu tu la bukan rezeki...

so kami terus la jalan2 kat dataran putrajaya ni...kat bulatan depan masjid putra ni....
lama sungguh tak mari sini...seingatnya last datang dataran ni waktu tu baru nak masuk 7bulan aku pregnantkan izz..tu pon sebab amik syawal kat mak aku sebok dok ada kat kelas menjahit kat masjid ni...

lepas tu tak datang dah...

ni baru la datang balik...alahai lain sungguh2 la dataran ni sekarang...bukan dataran yang lain..enviroment kat situ..dolu riuh rendah ngan anak2 berlarik2 main2 je...sekarang ni penuh...keliling tu org menjual2..segala macam jual, sewa mainan bebudak, kenderaan...basikal....roller coster..macam2 la...aku ngan en asbeen agak tergamam sekejap..nganga memasing kat situ tgk dorang
nampak lebey happening///aku rasa kat sini lebey pada org luar kot berbanding orgyg stay kat putrajaya ni...aku yg sediakala duduk putrajaya dah hampir 14tahun pon jarang tuwun sini...bila tgk dorang ni jakob kejap....keliling ni macam2 la menjual, sewa bagaikan....mmg rambang mata la...ramai betoi peniaga kat sini...nak apa untuk riadah..semua ada la...

kan..sewa basikal pon boleh...sewa kete control..macam2...


say cheese syawal....
nasib baik jugak la...abg syawal ni bukan jenis meminta sangat nak main segala bagai mainan kat sini..macam kete kontrol, basikal bagai ni, sebab dier agak anti sikit dengan benda2 ni...


adik jugak nampak teruja kat situ..nampak domok tak dier yg kuat makan tu

tak kan...tp nak dukung lama2..kus semangat...kena gilir2...

tgk basikal roda 3 ni pon ada tau..dah jadi trend bebudak kat sini ni..


bukan main lagi dorang melintas tak pandang aku pon...kot ajak la naik sekali kan...aakakakakkakakakak....

alahai cumilll la akak ni naik roller coster ada tempat duduk ni bawak anak dier...

aku tanya syawal nak naik tak....
terus menggeleng n cakap..
"no...tak nak"

no sudah la..sampai tak nak di cakapnya...nampak sangat tak suke..macam mana abah nak bagi syawal basikal bufday awak bulan 3 ni


akhirnya dier minta jugak....
dier minta ini..

the giant bubble..
nasib murah...sekali main n sewa peralatan kecik RM2 ....N sekali refill sabun RM1.50...yang beso sikit RM5...
punya la seronok dier main sampai keje2 bubble tu..abah yang excited sebenarnya...



adik tgk dari jauh je...sebab bila dier melangkah..langkah dier lagi panjang dari abg syawal...sekurang-kurangnya  abg syawal ni langkahnya boleh kontrol...adik...i juz say..no..no..no....
jalan tak hengat donia, sebijik macam ibu...


tgk dari jauh je la sayang...



tgk...i lke this pic..nampak bubble2 tu kan...


syawal macam nak tendang bola je..tendang bola ke, tendang bubble tu...

seronok tgk syawal n izz seronok main kat situ..dah abis..minta lagi..no..no..no... la ye syawal..dah nak maghrib...abah nak balik...

kat situ on da way nak balik tu adoi jammed tak yah kata la....


seronok bila tgk anak2 seronok walaupun hanya sekejap N tidak di rancang...janji tgk anak2 tersenyum dah buat kami sebagai ibu bapa ni tersenyum gembira tgk anak2 gembira...alhamdulillah dah habiskan masa ni bersama dengan yg tersayang...tak perlu kuarkan kos yang banyak pon kan..janji happy..tu yg penting

7 ulasan:

Cik Jue berkata...

nanti kita lepak sama2 ye...
bagi tahu tau..kalu nak lepak kat dataran

Masya berkata...

bestnya ramainya org, seronokkan masa yg ada tu luangkan bersama mcm ni.. sekejap pun jadilah.. janji dpt sama².. riadah...

Cute Mum berkata...

dah lama tak bawa dania n sara main kat sini.. bz je.. petang2 nampak lagi meriah dr malam kat sini rupanya..

Zura@Iwan berkata...

wahhh
mmg ramai betui
pandai dorang buat duit kan
berniaga kt citu..
mcm2 bleh sewa ha

bagus tul syawal kan
tk minta nk main mende2 tu semua
save ibu n ayah dia..

Nad MamaZN berkata...

Tmpt ni dh sesak kan
Susah nk dpt parking

IntaNBerliaN berkata...

wah bestnya.. ramai org.. kan best kalu umah saya dekat, blh g jugak

dalila berkata...

Aku aritu ade jgk bwk danish gi sini tp mlm la..payah kan mahen carik parking..org ramai gila..
Ehh..member ert?sape?