Yang DiSaYAngi

Rabu, 26 Februari 2014

Suraya Tak Jaga Permakanan Ke??????

Salam selasa kengkawan...
cerita semalam...

Yeeayyyyyy sape yang jawab betoi..korang mmg memahami jemah N sayang jemah ketat2 kan...kikikiki...

yeee jemah dating kat wong solo la..ayam penyet tetap di hati..tak penah jemu..G la mana, ayam penyet gak...tu yg si geng gosip ajak G bandung tahun depan..apa2 hal kumpul duit dolu kan....alhamdulillah permision greenlight dari en asbeen dah dapat..yeeayyy dapat G...tapi hati pon berbelah bagi kan, nak G ke tak..ye la jemah ni 1st time nak kuar dari malaysia kan...banyak benda nak kena buat, bukan takat simpan duit belanja je kan..banyak lagi, umah, transport, passport, pada aku yang 1st nak G ni kan...
insyallah..nanti la dolu...

muka org kenyang makan kat wong solo bagai..tp masih nak mencekik kek moist anis ni lagi...adoii....nafsu syaitonnirajimmm...bak kata RAJIAH kan..kikikikkik...


balik je dari dating...makan pulok kek..adoi...hati nak gak makan satu lagi bekas..tp mengenal anak di taska, mesti dorang makan, so simpan la...walaupun bekas tu bagaikan memanggil2 aku ni haa suruh aku ngap dier..

giler kan kawan korang ni makan banyakkan

tapi alhamdulillah aku ni mmg jenis lawas..mesti satu hari akan membuang 2X..bermaksud lepas breaks1st N lepas lunch...kikikiki...semuanya lepas makan...tu yg ramai kata aku tak cepat naik badan, sebab tak sempat hadam dah membuang..kikikki...abis dah nak rasa membuang..buang je la kan, takkan nak tahan lak kan...

tapi pada yang aku tau la...yg kiter buang tu adalah hasil dari yang semalam apa yang kiter makan...entah la , betoi ke tak...tp kenyataannya..itu la aku..mmg kuat makan, N mmg cepat lawas...duduk dalam toilet pon 2min..kikikiki..laju kan...tak suke meh temenung macam ikan temenung lelama kan...


tapi alhamdulillah aku sihat...itu yg penting..dalam pada masa yang sama mmg aku jaga jugak permakanan aku kan..bukan main sental je walaupun kawan korangn i makan banyakkan...dah pandai makan banyak2..pandai2 la cover balik...aku cover ngan apa...

aku cover ngan ni...


ESP SHAKLEE

ESP ni aku mmg dah guna sejak aku pantangkan izz lagi..mmg terbukti berkesan pada aku..sehingga kini izz setahun lima bulan aku masih mengamalkan..alhamdulillah sampai sekarang susu aku masih ada lagi..walaupun dah tak semeriah dolu, tapi insyallah masih ada untuk izz, sebab yang paling di sini demand dari izz tu yg penting..mmg banyak demand budak tecik tu tau..zaman menyusukan syawal, waktu umur sebaya syawal ni, susu ada, tp macam tak puas si abg syawal tu...tp alhamdulillah sekarang ok...

mmg setiap pagi lepas aku bertungkus lumus bersilat kat dapur siapkan bekal, mmg aku akan minum ESP pagi tu...mmg dah jadi kebiasaan aku di pagi hari..alhamdulillah aku mmg rasa cergas pepagi  walaupun penat macam larik 400m sebab anta anak2 tp aku masih kuat untuk teruskan hari2 aku,...

Khasiat ESP 

1. Kekal Muda - Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 

2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

3. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

4. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.

5. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

6. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

7. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

aku ni mmg jenis kuat makan...so far kalo org lain makan ESP ni rasa kenyang...itu aku tak tipu mmg kenyang, tapi aku ni jenis pemakan,...walaupun makan ESP setiap pagi aku tetap akan makan jugak....baru tenaga berganda-ganda kan...kkikikikikikki.....

Selain tu aku jugak mmg amalkan ni...

ALFALFA...

Ni pon sejak zaman berpantang lagi aku mmg amalkan untuk milk booster dalam pada masa yang sama aku mmg amalkan untuk tenaga aku di siang hari selepas bersilat sama izz waktu kecik2 dolu...aku tak nafikan, zaman berpantang bersama syawal...kalo syawal tido, aku mesti nak tido jugak..meghargai setiap masa yang ada kan...kang kalo dier jaga masak lak aku nak settle syawal lagi kan....

tapi zaman berpantangkan syawal mmg aku rasa cergas macam nak lari acara balapan 400m je, siap boleh update blog memanjang selama 3 bulan N hari2 dari pagi aku on PC ngadap FB...kikikiki...alhamdulillah jahitan aku waktu tu pon beransur elok...yg best aku rasa perut aku tak senak sangat N yang paling aku suke aku tak tido pon bila izz tido, sebab aku dok PK banyak keje yang aku nak settlekan, lipat kain, basuh baju, sida baju..yg light2 la..tu yg mak aku rajin tinggalkan aku waktu pantang, dier G mengaji , keluar bagai, tinggal aku berdua ngan izz...sebab dier tgk aku nampak bertenaga,..

ni antara kahsiat alfalfa..

Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu
Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.
Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.

MINERAL yang ada dalam alfalfa

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.
Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.
Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.
Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.
Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.
Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.
Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.


lepas beberapa bulan lepas tu aku amalkan sampai sekarang
SUSTAINED RELEASE VITA -C PLUS

Kalo aku rasa penat, pening tak semangat mmg aku amalkan makan 2bijik selepas sarapan pagi..untuk mengembalikan tenaga yang hilang di waktu malam tu kan...

alhamdulillah walaupun tau diri tu penat, aku masih terasa segar jugak kan....
Yang best Vita-C ni boleh buat masker tau...bukan takat ESP je tau...


kan...menarik....walaupun aku makan VITA-C ni, aku tetap suke makan sunqiuck tau...potong 8..perrghhh sedap...makan 2,3biji pon tak buah oren ni, janji aku suke...


ehhh panjang pulok citer aku ni kan....
alhamdulillah...dolu waktu zaman2 remaja gitooo aku selaloo PK yang org yg amik supplement ni org dah tua...jahat kan aku...kikikikikkikik..tp sekarang dah anak dua, badan pon rasa tak sesegar dolu, padahal umo belom masuk 30an lagi kan...dah terasa...so mmg salah la tanggapan aku zaman remaja gitoo..padan muka ko soya...ye la sekarang ni kena ada pertambahan untuk diri sendiri...sedangakan apa yang kiter makan pon belom tentu bersih, sihat dan berkualiti


p/s : otak penat, badan penat, macam2 kan

14 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

dalam diam2 dia

Gieyana berkata...

Mmg bagus esp ni kn..kulit gebus gebass jaa...:)

msredcheesecake berkata...

sempat promote lagik tu... hhee

lizz berkata...

Hamboi....kuat makan tak per badan selim melim..gitu
tetibe teringin nsk makan wong solo sedapnyer...

Nad MamaZN berkata...

Yeayy btul p wong solo!

Nad MamaZN berkata...

Sue sori ek
Yg teka2 tu dh tutup malam td
Walau ada jwpn yg btul tu
Huhu
Sori ek

eima berkata...

bagus2 .. klu dah sakit dah tak sihat br nk jg kesihatan dah tak guna ... mulakan dari sekarang ...

Ayu azmir berkata...

Jom kita sihat

Rizziela berkata...

kalau bagi coklat kek..memang x boleh tolak..x cukup lagi ada :D

Fiza Rahman berkata...

Choc moist anis tu memang sedap. Pernah buat masket vita c. Tegang jer kulit muka.

dalila berkata...

nak kekk..!!

dalila berkata...

hahaha..org citer psl supplemen aku nak kek plak kann

Mimi Azirah berkata...

Dr mule kenal blog sue memg tau sue kuat mkn hahaha....p dai kan smbil smbil promo shaklee kann

IntaNBerliaN berkata...

sy ni jenis membuang 3 4 ari sekali.. tp xgemuk2 gak.. hihii... gwnetik kan,,..

mcm sue pun genetik kurus gak.. adk beradik sue kurus2 je