Yang DiSaYAngi

Jumaat, 14 Februari 2014

Tinggal 28 Tahun lagi

lama lagi kan...kalo korang tgk dari angka kat tajuk di atas kan...

semalam kat opis ni dok la sebok dok mengira jumlah baki tahun dalam gov service ni kan...
memasing banyak la  lagi..kalo ada yang sama baya aku kan..kalo yang akak2 kat sini mcm dah 3, 4 tahun tua dari aku, lebey kurang je la kalo nak bersara pon....
demo semua ramai yanga mik opsyen 60 berasar..aku idok la...stay ngan 56 aku tu...kang kalo aku amik 60...mau kena ligan 1 putrajaya ngan mak aku nnt...akak pon sama amik 56 gak..mak aku dah pesan dah dolu2 waktu nak sign opsyen tu..dier suruh amik 56...katanya...kalo amik 56 tahun opsyen berasar pon... sevice aku dalam gov ni dah terlebih cukup dah...sekurang-kurangnya 30tahun dalam perkhidmatan...aku ni dah 6tahun berkhidmata..tinggal 28tahun...bermaksud aku punyer service 34tahun kan...ok dah sangat tu...tu yg mak aku tak kasi amik sampai 60 tu...

katanya..dah tua nnt, tak da makna nak keje sampai 60..lebey pada nak rehat waktu tu...ye la mak aku pon pencen umo 56tahun...5hari sebelom aku kawen.....sedang elok dah...sekarang ni dah hampir 5tahun la mak aku tu pencen..dah pencen ni pon masih lagi tau hal2 n prosedur dalam gov ni..tabik la kat mung mak...

alhamdulillah aku pencen pon sama tahun ngan en asbeen..sebab dier amik 58tahun...tp aku pencen dolu la nnt...aku bulan 10...dier sebulan selepas tu...bulan 11,..elok dah...bila kenangkan apa akan jadi di masa akan datang kan..masih ada lagi tak blog ni..., masih kuat lagi tak aku nak menulis, masih kuatkah aku untuk berfikir bagaikan...tu semua hanya ALLAH yang tahu apa yang akan jadi di masa akan datang kan...

yang penting kat sini..mmmmmm..lama lagi tu nak bersara..kikiki

seronok duduk umah jaga anak2...tengok anak2 membesar N gelagat anak2 la yang penting kan

13 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

Mak abah kite pencen awal..umo 50 kot rasenya

dalila berkata...

Sue..
Time tu nnt kite citer kt blog pasal cucu2 kita plak la ye?
Kakaka..
Same je la kite..aku pun service 34 thn..

msredcheesecake berkata...

kalau boleh skang ni nak bersara... nak jaga anak sendiri

sYiRa LoKMaN berkata...

salam jumaat :) syira singgah sini :)

:: Cik Viva :: berkata...

Dah kira bila pencen ye..sy pun nak kira jugak lah..rasenya smpai 60 thun..

Zura@Iwan berkata...

ak keja swasta...umor smpi 55 je kot..hehe

tu la kan..nnti umor dh tua, tk taw la blog ni masih ka aktif..or anak2 yg tlg smbung..hehe

eB berkata...

eB x cukup khidmat 30 tahun tau. hu3

Hanie(SHMA) berkata...

hani pun amik 56 tahun. x sanggup la 60 tahun. lps bersara berniaga

Mimi Azirah berkata...

lama lagi tuh nak tunggu

Nurzakiah Hanum berkata...

singgah ptg jumaat

Cik Jue berkata...

jue pulak ada 37 tahun...
jue ambil 58...huhuhu
ada 26 tahun lagi nak servis...
tapi kalau impian tercapai kita nak opsyen dalam 45-50 tahun....
aminnnnnnnnnnnnnnn

Fiza Rahman berkata...

Lama lagi nak tunggu 28 tahun tu ☺

eima berkata...

aku amik 60 ... sbb kita tatau lagi masa depan cam ne kan ..klu dah mampu pada usia 55 aku pencen klu tak kerja la ... lebih baik maik lajak ...pastu boleh stop sebelum masa....