Yang DiSaYAngi

Selasa, 4 Februari 2014

XTVT Syawal di taska

Syawal buat drama pulok kat taska pagi ni..al maklom la cuti lama...5 hari kot di manja, di sayangi kat kampong...seronok la dier kan...sampai meraung2 semalam mandi ngan en asbeen.....en asbeen call SIL pon tak jalan jugak...lagi meraung kuat la..dok la sebok panggil...mak cu..mak cu..mak cu...alahai anak...sekali en asbeen bersyarah ngan die dalam bilik...dari mata ke mata...diam dier..aku kat luar ngan izz pon terus diam dengar en asbeen bersyarah kat syawal malam tadi...


pagi ni pon buat drama..kejar ibu sampai ke pintu...terpaksa si ibu ni larik laju2 sampai menyorok kat rak kasut bebudak ni kat luar...adoi.,..mak pak yg hantar budak gelak je tgkkan aku...sayu hati ni mmg sayu...tapi kena kuat kan..takpe la cikgu ada...camne la masuk tadika tahun depna....phhewwww lap peloh kejap ni....


ni nak citer kisah syawal khamis waktu izz masuk ward aritu....
ni pon aku amik kat FB kengkawan aku....

cuba korang carik syawal..kalo terrer...aku nampak dah...

ni la XTVT dorang setiap pagi khamis...riadah di pagi hari...kire macam PJK la ni kan...main2..asik dalam kelas je kan...kasi ruang udara sikit kan....


dah nampak ke syawal yang mana...

tu yang pegang relung warna merah tu.....

syawal pagi je drama....petang balik...dier paling happy tau....

sekarang pon alhamdulillah syawal G taska pon tak pakai pampres dah...tp aku tetap sediakan pampres, kalo cikgu tak dapat kawal kan..alhamdulillah cikgu tak guna pon pampres yg aku sediakan...aku sediakan spenda untuk syawal dalam beg..siap tulis nama ...tak menahan ko siap tulis nama...aku lebey rela tulis nama anak kat spenda, dari hari2 abis duit beli spenda, asik hilang je kan....


sepanjang kat rumah nenek n tokwan pon syawal tak berpampres...pampres bawak, tp tak pakai..spare je...syawal membuang kat umah nenek n tokwan pon ok...tp bukan dalam lubang jamban la...takot...kikikiki...suke ati la kamoo la nak buang kat mana...janji dalam jamban kan....so far dua kali...dah ok....


7 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

bagusnya

Cik Jue berkata...

perkembangan yang baik..
tahniah syawal..acik jue bangga dengan kamu...

Zura@Iwan berkata...

saja la tu..
mula2 dia nanges..
lps tu happy la kan syawal.hehe

bagus2 syawal dh free diapers..

dalila berkata...

yess..betul aku teka..
syawal yg pegang gelung merah..

Nad MamaZN berkata...

Ala sama je ngan abg zack ni, syawal... Lama cuti pagi isnin ritu nanges takmo p skool hehe..
Kejap je tu, lama2 ok dah =)

Good boy la syawal
Acik nad bangga dengan syawal
Banyak kemajuan dlm ms yg sekejap =)

eima berkata...

fahim pg tadi tak nangis sbb smlm dah kena sound aawal2 .... hahahaha

klu nangis abh ganti mama antar pi skool ... hihi

IntaNBerliaN berkata...

yeayy gambar awal2 dah nampak syawal yg bijak ni.. hihii

bagus syawal ni tau... seronok bc kisah dia