Yang DiSaYAngi

Jumaat, 28 Mac 2014

Bihun Sup Bergedil Di Kala Kelaparan

Lepas settle je XTVT bermandi mandian tu....terus la en asbeen kata waktu on da way balik tu...
 
"sedap ni lepas mandi, lapaq2 ni makan sup2 kan...."
 
haa sudah ada je tekak dier nak makan kan..hahahha..bukan takat en asbeen...aku pon sama...aku tanya la...
"abg nak makan ape...?????????sup apa je..."
 
sekali sambil drive dier balas la..
"kiter masak soto nak...."
 
aku pon cakap la..
"mana nak sempat menyoto bagai bang....nasi impit mana ada....kiter buat bihun sup la...."
 
so kat situ di nyatakan..."KITA",...bermaksud suraya N en asbeen bergabung dalam dapur main masak2 sama2..kikkikikiki...dier masak sup, aku celur2 bihun, dier masak ayam, aku buat bergedil, aku buat sambal kicap...en asbeen siap, keluar makan ngan anak2...selera dorang...bagi bergedil semua makan sikit2..adoi...tak sedap ke....sedap tau..amik hati sendiri....anak2 ni benda yg jarang2 buat, lambat la dorang makan...lagi2 ada ayam goreng depan mata..mmg itu je la di makannya..dah abis baru sebok cari bergedil ibu tau..ibu majuk...byer..hahahhahah
 
ni la menu dinner kami lepas seronok berendam....
sedap wooo..adoiii panas2 tu kan...perut bunyi2 je...selera sunggu tgk dorang makan2...

.
tinggal 3 bijik je..ibu abiskan...td tak nak....
 
 
ni budak tecik yg tak reti la nak main ngan abg syawal dier...asik la nak sebok2 kat dapur ni..org sebok, dier pon nak sebok jugak....lepas tu tak mo duduk bawah..nak dukung...tgk masak apa...kepochi kan kamoo ni dik..hhahahah....yela..terpaksa la carrier kamoo..bila abah betuikan duduk kamoo, angkat sikit marah...selaloo bukan kamoo bukan main payah ke nak duduk dalam carrier...asik nak berjalan je...hahahhah..macam2 la kamoo ni dik...
 
p/s : budak yg susah nak makan nasik sekarang...makan nasik takmo, nak makan lauk je..adoiii....
 


6 ulasan:

Zura@Iwan berkata...

sedapnya bihun sup korang..
haihh..buat ak lapar di tghari ini..
nk mkn lunch ni..hehe

mama tisya berkata...

suka begedil

Nad MamaZN berkata...

teringat soto masa open house sue...
dah sudahhh
awat tetibe teringin plak ni
begedil comel! sedap je kot aritu!

dalila berkata...

heee..kan dapur pun nk masuk dlm carrier?pandai ye..ms bwk jln2 xnak pulak..haihh izz ni..pjg akai btl..

Nora Karim berkata...

adeh... terliur.... sedapnya nampak.... yum yum!

Mimi Azirah berkata...

Sedapnye bihun sup tuh...pe kata share resipi ngan begedil skali..hahaha