Yang DiSaYAngi

Selasa, 11 Mac 2014

Peel Syawal Yafiq Di Hari Lahir

Peel Syawal Yafiq di hari Lahir semalam 10.03.2014

sejak2 dah bijak serba serbi ni...macam2 la peel dier..

kejadian ni berlaku sebelum maghrib
semalam aku agak lambat solat asar...bila aku dah selesai solat asar..sementara tunggu solat maghrib, aku baca la yassin untuk diri sendiri, sedekah kepada yang tiada, kepada keluarga, anak2, suami, dan tak lupa pada pesawat MH370 239org penumpang dan anak kapal boeing 777-200...alhamdulillah allah membuka hati aku untuk membaca yassin di kala tu..kalo tak, waktu tu, sebok la aku nak bukak TV3 tgk drama akasia...kikikikiki..sengal suraya ni kan...

so nak di jadikan cerita sedang elok aku ngah baca yassin tu, sekali si syawal masuk bilik, kaco2 aku membaca, tp alhamdulillah aku ada kesabaran yang tinggi bila syawal rajin la kaco2 aku kan...kikikikiki...lepas di buat hal yang tak penah buat...syawal g masuk dalam lemari baju...aku lupa pulok lock lemari tu..selama ni tak penah masuk, semalam pulok dier sebok nak masuk, menyembunyikan diri..konon main hide n seek la tu...lepas tu aku berenti membaca sambil tegur dengan nada perlahan...

"syawal...jangan masuk dalam, nanti sepah baju, tak pon nnt syawal susah nak keluar nanti..."

sekali dier tak dengar jugak...aku tegur la lagi...dengan nada perlahan, tapi tegas...

"syawal i said no go inside"

tak semena2 peel dier ni datang ....dier keluar dari lemari tu sambil tutup pintu lemari N terus berjalan membongkok longlai sambil berkata dengan lemah...
"okey"

alahai sayu hati aku...terus aku panggil dier...dier tak endah aku panggil dier sambil keluar dari bilik tu N bilik aku panggil lagi,...dier jawab...
"i said no..okey.."

alamak....

tak penah2 syawal buat gini...kata en asbeen tgk dier keluar dari bilik tu dengan keadaan longlai sambil jalan membongkok terus duduk kat tempat dier selaloo park kete dier...lama jugak dier gitoo..en asbeen nak ajak dier main sekali ngan adik izz dier, dier tak mo..dier diam je...

sekali bila aku dah nak abiskan bacaan ...sekali aku dengar macam ada org di sebalik langsir dan pintu bilik ni...sekali  bila  aku toleh belakang je aku nampak syawal duduk pelok lutut kat situ..aku panggil tak mo dekat ngan aku...di geleng2nya...dah selesai membaca...aku g la kat dier pelok dier..baru la ok...adoiihai syawal ni..macam2 gaya tau


ni la peel dier di tahun barunya

8 ulasan:

Zura@Iwan berkata...

alahai..
peel tk leh tegur ke tu
manja syawal ni ye..

Gieyana berkata...

Hepi belated birthday Syawal. B a gd boy k..:)

Cho Zila berkata...

anak2ni memang perlukan kesabaran tinggi.. tuler lepas marahkan anak saya sedar gak.. inikan anak2... anak juga perlukan perhatian.. kadang kita ibuni yang kononnyer penat mulaler membebel... bebel.. kira Su ni kategori sabarler tu... syukur .. sayapun nak jadi cam gitu.. sebab kalau saya dah macam tarzan sore marahkan anak...

Rizziela berkata...

Nampak happy

dalila berkata...

ank sulung org kate nak kan perhatian..n suke dipuji..amik je hati die..puji2 sket wlupun lps marah..xde la rase kurang kasih syg..bkn la kurang, takut die je yg rase cmtu..pdhal kite ni layan same je ank2..

Mimi Azirah berkata...

Hahaha...sekaai hamek die ckp i said no...okey...

Alia Laila berkata...

Assalamualaikum :)

Alahai manja betul, hihi merajuk pulak dia kena tegur gitu :D

IntaNBerliaN berkata...

ololooo syawal sensitif sikit di hari lahir kan syawal.. nk tarik perhatian lbh dari sue la tu