Yang DiSaYAngi

Selasa, 25 Mac 2014

Sebelum dan Selepas

 
Salam Takziah dari aku untuk semua waris dan ahli keluarga MH370...moga semua di rahmati..dah tertulis semua tu...itu semua kerja allah...siapa kiter untuk menidakkannya kan...kita hanya mampu redha dengan semua kententuan ini...aku sendiri pon terasa sedey...aku rasa bukan aku, malah satu dunia meratapi apa yang terjadi ni...aku sendiri tgk PM announce malam td pon mcm terketar2 dengan pengumuman ni..dia sendiri pon sedey dengan apa yang terjadi...
 
kia sebagai hambanya selalu la mengingati setiap apa yang berlaku ada hikmah di sebalik kejadian...
 
mood masih mood sedey...
 
tapi arini aku nak cerita akan ketidak sangkaan berlaku pada aku...hahhahhah...
aku tak sangka yang aku mampu buat semua tu kan...
 
settle je futsal sabtu lepas, aku balik, dengan tak mandi, aku terus masuk dapur, tutup pintu...bertandang la aku lelama dalam dapur dengan proses mengemas....
aku dah bgtau en asbeen yang aku nak kemas dapur..aku minta dier settlekan anak2 senang...anak2 pon senang tidoq pon ngan en asbeen...
 
punya la lama aku bertandang kat dapur tu..mak aku masuk dapur tgk aku proses mengemas dapur...dier gelakkan aku..sambil cakap...
 
"mmm..kemas pon nanti selerak jugak.."
 
aku pon apa lagi..
"haiippp...mak...mak la yg buat selerak..apa lak ya...hahahhahah"
 
dier boleh bantai gelak lagi sambil kata..
"apa lak mak..ko la..."
 
untung la sama2 buat kan....
 
keadaan sebelum kemas....
 
setelah hampir 4jam aku dalam dapur...
tadaaa.....
kemas, selesa bijik mata aku tgk....
 
so far alhamdulillah dah 3 hari selepas mengemas ni, nampak elok lagi, nampak teratur dan kemas...kat para tu, semalam mak aku taruk roti atas tu...adoii...pantang kosong kan mak....bila aku letak dalam raga merah...baru elok sikit..hahahhahah..pastu runsing, mana G roti dier...tu la letak merata kan mak...mak ya ni ikut perangai mak gak kat dapur ni..hahahhahah..jgn nak salahkan yaa yee...ya mmg ikut perangai mak yee..runsing tgk selerak...tp bila kiter buat selerak, kiter tak sedar kan...mak..mak...buat ya gelak tau...bila aku selerakkan, pandai pulok dier bidas aku balik...hahhahahhaha....
 
 
 
 
 
p/s : macam mana la aku tanpa mak kan...dah sebati aku dengan mak ni


7 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

nampak kemas
sedap mata memandang :)
jadi ke maktok pindah sp?
ksian kt syawal ngan izz nnt kan klu jd

Cho Zila berkata...

Dapur akak berantakantu.. sebab duk simpan air untuk catuantu.. penuh dapur ngan bekas air.. tak sabar bilalah nak habisnyer...
seronokkn kalau dapat mengemas baruler sedap mata memandang..

Azura Aziz berkata...

hahha.. memang rajin ambik gmbr sebelum dan selepas yer ;)

Rizziela berkata...

bila dapur dah kemas..baru semangat nak buat keje kan

Zura@Iwan berkata...

takziah utk keluarga mgsa pesawat MH370..mmg tk dpt terima gk ni..terdiam bila dgr berita tu klmrin..

wahhh..kemas dh ha...
sonok tgk bila dapur kemas gini kan
nk memasak pon bsemangat..

Nora Karim berkata...

wah.. kemas kemas... heheh

dalila berkata...

wahh..rajinnye..lps futsal mengemas plakk..klu aku idok ler dh penat2 tu..kikiki..kena spend 1 ari utk settlekan dapur..pastu mlm bole pengsan trs..