Yang DiSaYAngi

Khamis, 17 April 2014

Al Fatihah Buat Arwah

Al fatihah ku kirimkan buat arwah..moga tenang dan aman di sana...
 
 
 
ni kisah kawan opis en asbeen petang semalam addcident balik keje petang semalam kat bulatan putrajaya, presint 1 tu...tengah waktu puncak kan org balik keje...mmmm...
 
aku pon baru tau lepas en asbeen amik aku...dier cerita N minta nak G tempat kejadian..aku  N anak2 follow sekali....tp tak keluar kete pon...en asbeen je G tempat kejadian , tgk ada kawan2 en asbeen yg lain, yg mmg aku kenai ada sekali kat situ jugak...
 
kejadian berlaku di simpang keluar masuk ke shagri-la hotel tu...situ mmg spot port la,...selaloo sangat addcident kat situ..sebelom ni kat KPM ni, ada boss bahagian lain pon addcident langgar ngan kete..boss tu naik moto...ni kawan akob ni pon naik moto jugak...ni bukan salah arwah, kalo tengok secara trafik pon, berpunca dari sebuah van terlepas masuk ke simpang masuk ke shagri-la hotel, van tu di lorong tengah, dier nampak ada simpang keluar dari shagri-la hotel tu, kat depan, terus dier nak buat pusingan u-turn kat situ pulok...dalam pada masa yang sama arwah kawan en asbeen ni bawak moto berkuasa besar yang mmg menggunakan laluan lorong paling kanan...kire dier main bawk tepi je la kan..ok latu...sekali tak semena2 nampak van tu depan dier..tak sempat brek, terus berempuh ngan van tu...arwah meninggal dunia di tempat kejadian jugak...arwah mengalami kecederaan parah kat kepala...mmmm...van tu di bawa ke balai untu buat report..
 
mmmm...arwah tinggalkan seorang balu dan mungkin ada anak kot...arwah baru lagi kat temoat en asbeen tu...dier keje sebagai driver...mungkin dier dari lain sebelom ni...
 
en asbeen agak ralat sebab tu kawan dier..sebab petang semalam, beberapa jam sebelom kejadian, arwah ada tegur en asbeen ajak minum, tp en asbeen tolak, sebab ada hal...sekali tau2 arwah dah pegi....
 
ni kalo sape yg duduk putrajaya ni tau la bulatan yg sesak di waktu pagi N petang minggu keje...mmg sesak..mmg kerap berlaku kat simpang tu..berhadapan dengan taman botani...
 
 
arwah di kebumikan pagi ni kat melak..kampong halaman beliau...
 
 
 
p/s : al fatihah, moga arwah tenang di sana
 


8 ulasan:

Cho Zila berkata...

al-fatihah..
gituler nasib si penunggang motosikal... akakni suka ngat bawak motor walaupun selalu husband kata merbahaya...
hanya Allah jer yang mampu melindungi...

Mimi Azirah berkata...

Innalillahi wainna ilaihi raajiuun

Nad MamaZN berkata...

innalillahiwainnailaihirojiun....
salam takziah
sebaknya...
tetiba teringat papazakwan :/

lizz berkata...

Alfatihah moga rohnya dicucuri rahmat...sekarang ni banyak no kemalangan maut kan sue....

nannie isa berkata...

salam takziah

eima berkata...

salam takziah utk kawan asben ...
sedih jg aku .. sbb terasa bila teringat anak sulung die dan anak kembar dlm kandungan isteri die ...
he's one of my colleague fren....
semoga Arwah ditempatkan disamping org beriman..


dgr die tu van cleaner e2

Myra Jay berkata...

Innalillah.. moga roh arwah tenang di sana

dalila berkata...

ada dengar citer minggu lps..kwn husband ko rupenye..siannn..yang xsalah pulak yang jadi mangsa ;'(