Yang DiSaYAngi

Isnin, 28 April 2014

"Hei Ibu Jangan Nangis"

 
Salam isnin kengkawan...
pagi n ada yang blues tak...so far aku ok la...
 
Arini nak bercerita perihal syawal petang jumaat lepas....sungguh menyayat hati tau...banjir aku kejap depan syawal tau...
 


syawal petang jumaat lepas aku amik dier dan izz kat taska...tp aku tunggu kat taska sementara tunggu en asbeen sampai..sebab petang tu aku bawak barang banyak..so minta la en asbeen amik kat taska...payah dengan barang banyak nak bawak bebudak ni lagi...nak tunggu kat lobi...nak melalui tangga..susah jugak la....
 
so sementara tunggu en asbeen tu...syawal ngan izz ni seronok la main kat taska tu kan....sekali bila abah dier sampai...en asbeen amik izz...bilaa syawal dan aku kuar, terus syawal tak mo balik...dier duduk kat tepi kasut tanpa pakai kasut N terus peluk lutut..aku pujuk pon tak jalan..aku tanya la nape tak mo balik..dier tak mo..di geleng2 nya...cikgu2 pujuk pon tak mo..sekali abah dier hangat hati la tgk syawal buat hal kan...mula la en asbeen ni minta aku pegang izz, dier pegang syawal...terus syawal meraung bila abah dier dukung dier...tok mo balik katanya...sebok la dok kata..
"nak kuar...nak kuar.." katanya..sepanjang perjalanan balik...nasib umah tak jauh dengan opis...dier menangis je...mula dier tantrum kan....abah dier tak bagi aku layan dier...
 
dah sampai parking..makin teruk haa tantrum dier....mula abah dier hangat hati..kena marah ngan abah dier...mula melalak kuat...sampai abah dier malas layan dier..terus amik izz nnaik atas..so tinggal la aku berdua ngan syawal..aku pon hangat hati jugak ngan syawal...tp kalo boleh sabar jugak la...tp en asbeen ni jarang2 marah anak2...bila dier sekali meletop..mmg takut la syawal...terus tak mo balik umah ikut en asbeen...konon merajuk la tu...nak duduk dalam kete ngan aku....
 
aku ni mula banjir tgk syawal gitooo...aku pesan macam2 kat dier...lagi buat aku banjir bila tetibe dier berkata..
 
"hei..ibu jangan nangis..nanti abah marah"
 
lagi kuat aku banjir...tak menyangka aku yang ayat tu keluar dari mulut syawal...tersedu2 syawal dok ulang ayat tu kat aku...jgn bagi aku nangis...sambil pegang PP aku N lap air mata aku...mmm...terus aku pelok syawal....lepas tu dier ulang lagi ayat tu,
 
syawal bukan jenis yang banyak cakap..syawal jugak bukan jenis yang menjawab soalan..syawal jenis kuat mengajuk kan....adoii....sayang sungguh aku kat syawal ni tau...dah lama kat kete tu, aku pujuk dier, minta dier naik atas...baru dier nak naik atas...
 
aku rasa macam lagi bertambah sedey bila syawal keluarkan ayat tu...
 
 
 
p/s : pagi ni masih begitoo..nasib jugak la aku boleh handle dier
 
 


8 ulasan:

Mama Idlan Irsyad berkata...

erm, tambah sayu bila dia lap pipi kita kan? dah besar anak2...

Nad MamaZN berkata...

ya Allah, sebaknya...
syawal bijak, dia ada hati & perasaan
tu sbb dia dpt rasa...

dalila berkata...

sedih..
maunye x..klu aku pun ank tny camtu nangis jugakk..

eima berkata...

sama cam fahim ngan icha jg .. budak2 mmg gitu .. mmg diorg sedih dan anak lekat je kat ibu diorg klu ibu diorg tgh bersedih ...

aku penah jd gitu ... wlupun hati kental kadang tu nangis juga.... anak2 aku sekali pun tak penah lekang dr aku ... dok negpit je sambil dok lap air mata mak depa ... mmg cair hati aku wei ..... sanggup tak ikut apak depa keluar semata2 nk teman mama tau ,....

so dr sini kita dah tau anak2 ni paham je perbuatan kelakuan kita ...so jagalah hati diorg jgn la kita sesuka hati keluarkan ayat2 yg boleh mengguris hati perasaan diorg ... bygkan sekcil ini diorg boleh paham prasan dan situasi kita .. betui tak ....

Falsya berkata...

Sedihnye jemah..smbl baca smbl terbayang situation tuh..

Z.u.r.a and I.w.a.n berkata...

owhh..
ak pon tacing suraya ...
sbr2..ank2 mcm2 peel kan..

mmg tingat2 kt irfan ni..
duk 2hari ngn irfan..
syahdu lg nk hntr dia gi bs..

Mimi Azirah berkata...

Alahai aunty mimie bace pun dah sedih syawal

IntaNBerliaN berkata...

alahaiiii saya pun sebak baca entry ni... pandai syawal ni tau...