Yang DiSaYAngi

Rabu, 16 April 2014

Tak Mesra Pelanggan

 

Salam Rabu kengkawan...
cerita petang semalam...arini cerita tanpa gamba ye...korang rajin, korang baca sampai abis ye..malas baca, mau komen, komen ye..tak mo, tak yah komen...senang kan..kikikikiki...
luahan perasaan di pagi hari ni...
aku ada buat permohonan melalui online untuk bercuti insyaalh ni bulan 5 ni...tak G jauh pon....
so aku ada mohon la online, nak tgk la full booked ke tak...takpenah mohon pon kat 1 agensi ni...saja try....so aku download borang N isi N faks ke agensi berkenaan...
so aku call la untuk pastikan pihak sana dah terima belom permohonan aku...tempat yg aku nak mohon ni mmg kena manual...kalo tempat lain, boleh online kan...
bila aku call..semanis mungkin suara aku nak bertanya tentang permohonan aku, dah terima ke belom....
so bermula conversation di antara pelanggan N pihak sana..
 
aku : assalamualaikum, hello saya suraya...saya nak buat pertanyaan tentang permohonan saya yang baru saya faks, saya nak pastikan pihak sana ada terima atau tak permohonan yang saya faks tu..?????
pihak tak mesra : sape ye nama puan (suara malas layan)
aku : (aik dalam dok berkata..bukan dah cakap ke nama aku sape..)mmmm td dah cakap nama saya..saya siti suraya...
pihak tak mesra: oooo yee..kejap ye... (ada la dalam seminit mencari)....ooo ada puan...so tunggu la pihak kami call yee...(suara macam dah tak sabar nak letak phone)
 
aku : eh..eh kejap..saya nak tanya, permohonan ni amik masa berapa lama ye untuk saya tahu result dapat ke tak?????
pihak tak mesra : takpe puan nanti kami call..yee..okk bye.. (suara mmg tak menyempat2 nak letak phone ni)
aku : ehh...nanti..awak ni nape saya pelanggan macam tak sabar je nak letak phone...saya ni as seoarang pelanggan, banyak benda yg saya tak tau, saya nak tau, tp awak macam tak mo cakap ngan saya je...nanti saya buat aduan nak tak???? (nada gertak dalam gurau..amikkk)
 
pihak tak mesra : ehh..eh ..puan tak la...puan ada soalan lagi ke...?????????
aku : ada...banyak soalan saya nak tanya sampai saya pon lupa nak tanya apa...tak pe...saya juz nak kompom kan tu je...len kali jgn tak mesra pelanggan tau...sebab saya pon ada customer yg perlu di layan setiap hari...tp masih boleh je buat suara semanis mungkin, nape awak tak boleh kan...betoi tak...(amik sedas aku bahasakan dier..)
pihak tak mesra : ehh...tak la puan....nanti kami akan call dalam masa seminggu sama ada dapat ke tak ye...
 
aku : haa...kan senang cakap gitoo..elok estimed waktu beraapa lama kan, boleh pelanggan prepare semua...tak pe, saya tak da nak tau sangat berapa lama dapat kelulusan, juz nak kompom permohonan saya ada di sana....tak best kan, tak mesra pelanggan...tak pe...saya tak maarah pon, cuma tak berkenan...maap ye....salam..byer....
jantan ko aku bercakap tu..selamat ko kat situ...
aku mmg pantang kalo service tak baguih gini...mmg sedap la kena bahasa ngan aku...mmmmm...maap ye pihak tak mesra pelanggan ye..awak kurang bernasib baik sebab dapat pelanggan selengge macam saya....
aku ni cuma nak tahu je..bukan nak tanya lebey pon...kejap je pon cakap ngan aku...last2 bila ko tak mesra pelanggan gini...selamat la ko kena basuh ngan aku kan...mmm..len kali jgn gitoo, walaupun penat, keje tetap keje kan..mmg dah keje ko kena melayan pelanggan terime je la...walaupun penat....
aku pon keje melayan pelanggan kan...walaupun penat kena jugak buat....
banyak kali dah terkena macam ni...


9 ulasan:

Falsya berkata...

Bgs jemah..lain kali dieorg tanye ade soalan lg x selepas di sound, jemah jawab, "xde soalan..kalau saya nak tanye nnt saya tanye ngan org atasan awak"..kihkihkih..

Mencik sgt ngan customer service gitu..kalau xsuke xyah la kene cust service kan..bengong..

Nurzakiah Hanum berkata...

:)SINGGAH

Zee Suhaini berkata...

garang jugak cik sue ni..

dalila berkata...

haa..kan dah kene sedas..klu aku pun pantang btl klu jadi kes cmni..dh nama pun customer service klu dh xreti nk melayan org, dok je la blkg tabir..haihhh..

Azura Aziz berkata...

hahah.. padan muka dia.. kalau nk keje angkat telefon kena blajar mesra pelanggan ye dok ;)

Nad MamaZN berkata...

bagusbsue sbb ada kekuatan nak 'basuh' balik..geram kengkadang dgn org camni...harapnya org tu dot amik iktibar la ye.. maybe sbb selama ni xde org nak tego, skali sue dah tego, mendapat la dia...

Cho Zila berkata...

baguiih gitu kadang kena sekolahkan diaorangni.. nak keje customer service tapi tak reti nak layan orang...

Mimi Azirah berkata...

Hamekkkk berdas das...memg kdg kdg sakit ati bckp ngn org x mesra pelanggan nih...biadap

Syazana Zainn berkata...

haaa baguih sekolahkan budak n\tu

hihi

CS mmg kena mesra alam, kalau x jgn keje CS hewhew