Yang DiSaYAngi

Selasa, 27 Mei 2014

Makcik Milah Dalam Kenangan

Petang ni rasa macam sayu je terkenangkan arwah makcik milah yang jadi pengasuh aku kat bedong, kedah dolu..lama jugak la makcik milah ni jaga aku ngan adik2 sejak tahun 1992 - 1996...4 tahun jugak la...sampai sekarang kami masih keep in touch...even kami sefamily dah pindah ke sungai petani, membawa ke putrajaya, kami still keep in touch...

 sejak pemergian makcik milah  tahun lepas...aku rasa sayu je bila kenangkan makcik milah yang sememangnya menjaga kami adik beradik ni macam anak2 sendiri...nak marah ke, nak belasah, nak gelak, nak suke...sebab dier tahu kami siapa dengan dier..kami sendiri pon seronok bila duduk ngan makcik milah ni..lagi2 bila dier tak penah abaikan kami tau....

bila mana mak aku selaloo outstation...mmg dier la yang menjaga makan pakai kami...
serius aku kata jasamu tetap ku kenang makcik milah...

sampai la kami dah memasing besar ni...still keep in touch..last aku jumpe dier tahun 2011...


waktu aku jumpe dier..kurus dah waktu tu, mmg mak aku kata makcik milah mmg sedang bertarung dengan penyakitnya tu..., makcik milah...mmg kuat menghadapi segala penyakit yang datang pada dia...

bila aku dapat tahu yang arwah meninggal dunia...serius aku melopong....
tak di sangka...org yg sememangnya rapat ngan family aku pegi jua..mmmm..sedey..jgn cakap la kan...

ahad lepas aku org add aku dalam FB...sekali bila aku tgk profile pic tu...aku dah tahu siapa...terus approve..hahahhahh....siapa lagi anak sulung mak cik milah...kak ida...kak ida ni pon mmg baik ngan kami adik beradik ni....bila aku tgk cover photo....aku nampak gamba pakcik mail...rupanya...alhamdulillah [akcik mail dah selamat kawen...alhamdulillah sekurang-kurangnya ada yang menjaganya selepas makcik milah kan...

tapi yang pasti pakcik mail tak penah jemu...sebab tiap2 hari dier akan ziarah kubur arwah...tu la cinta pertama dier..mana mungkin boleh lupakan begitoo saja kan...

ni la pakcik mail...alhamdulillah..ya kat sini doakan moga pakcik mail berbahagia kehendaknya..

kesian bila anak dier kata pakcik mail pon macam tak terurus dah..makan kat kedai...masak pon tak berbaloi..sebab sorang..anak2 ada jaga..tp dier takmo..sebab anak2 ada family memasing...yela dier dah biasa di manja, di jaga, di belai oleh arwah...tu ralat bila anak2 jaga kan..lainn rasanya...tak pe pakcik mail...doa yaa moga pakcik mail sentiasa bahagia...

yaa rindu kat makcik milah di kala sedang menaip cerita ni...siapa sangka kan...

setiap yang hidup pasti kembali kepada penciptaNYA...



p/s : tetiba rindu akan sambal sotong besar meletop, pekat merah, pedas ang ang ang..mak cik milah tu..

moga arwah tenang di sana..
AL-FATIHAH

6 ulasan:

Nad MamaZN berkata...

al fatihah buat arwah makcik milah
yg pergi tetap pergi
moga roh arwah dicucuri rahmat
makcik milah dlm kenangan...
walau dah takde tp sentiasa dikenang sbb kebaikannya...

Fiza Rahman berkata...

Al-fatihah.

:: Cik Viva :: berkata...

Alfatihah utk arwah Makcik Milah..

Ibu Lala berkata...

Org baik sll pegi dulu kan. Moga tenang di sana

dalila berkata...

al-fatihah utk arwah..

Mimi Azirah berkata...

Al fatihah utk arwah makcik