Yang DiSaYAngi

Selasa, 20 Mei 2014

Santai Di Dataran Putrajaya

 
Salam Selasa kengkawan...
 
pagi ni rasa lemau sikit la badan ni, sebab jam 2.30am baru tidoq...mmmm...si izz mentang2 la lama tidoq lepas maghrib tu...sampai ke tengah malam....bangun boleh minta susu..lepas tu bising2...ajak bangun, main ngan dier..mmg tidak la wahai anak....
 
last2 surrender minta bantuan kecemasan dari en asbeen...TQ en asbeen...
 
ni kisah jumaat lepas...
malam tu sepatutnya tak kemana pon....tapi di sebabkan syawal mengamok nak ikut maktok dier..padahal maktok dier nak G masjid, ada kelas...meraung2 ni haa...adoiii pening la aku....sebok la minta kuar..sikit2 tunjuk pintu...minta bantuan aku....tak boleh la...
sikit2 cakap..
"ibu...jom kuar...jom kuar..." sambil tunjuk pintu..last2 en asbeen kata makan dolu, lepas baru kuar...elok jam 9.30mlm, settle makan, kami keluar..
keluar pon tak kemana...ke dataran putrajaya yang sangat padat dengan org ramai, beriadah di waktu malam....
 
 ramai kan umat nabi muhammad saw ni kan...
aku pon antara salah sorang...
 
alhamdulillah di kala poket pon makin menipis ni, alhamdulillah, syawal dan izz jenis yang tak meminta pada aku ngan en asbeen...dorang tunggu je en asbeen atau aku bagikan pada dorang, baru la dorang main...dorang baik je tawaf keliling dataran 2X...si izz ni berlarik2 nampak mana2 kete control..lepas tu di kejarnya kete tu..adoiii sabar je la....pastu main sesuka hati dier je nak rempuh dorang2 yang menjual tu kan..adoii...izz..izz...
 
 
 sekali bila dier nampak ni, terkinja2 depan tu....ramai la bertandang kat situ..suke sangat ngan lampu ni kan..syawal pon tak terkecuali...
 
 
 
 
lepas aku benjer syawal ngan izz main belon....
tak sempat izz nak main belon....dah tidoq dah dier....elok je nak menyusu kat situ..nasib la kamoo dik, dapat ibu, tak mengesah pon nak menyusukan awak kat mana je pon....
abg syawal main sowang2 je la..tak pe abah ada kan...
 
 
 syawal muka bosan, tak dapat menyakat adik dier, main bubble ni kan..
 
 
bila ibu keluarkan tongkat sakti...wahh kemain kan..walaupun gambo gegar...
 

 haaa...nampak tak izz tidoq di situ kan...
sweetnya syawal cium ibu kan..
 
 
 tak menahan abah pon nak jugak.,...boleh la...
 
 

ehh...syawal tak mo kalah, ajak abah cium ibu kan..nampak pulok ibu domok PP bam bam kat situ pulok...kikikiki..tak pe ibu suke...
 
tak lama balik, kasi pekena maggi goreng sama, naan cheese n roti canai kosong..elok la pulok, makan sambil pangku izz yg tidoq..mmg terrer suraya makan sebelah tangan ngan tangan kiri..hahahhah...suke tgk syawal makan, abis sekeping..lapar ye syawal..berlarik berkejaran kan


17 ulasan:

Zee Suhaini berkata...

lama dah sue tak melepak malam kat sini..makin meriah..
dulu takde banyak sangat lagi menan..
kalo nak gi jugak memang kena stanby la poket kena cukai..hahaha..

Azura Aziz berkata...

Alycia lama dah tak kesini mlm2...

Falsya berkata...

Jemahhh..bestnyeeeeee..nak ajak mok mok sesaje gie sana mmg idok le..tunggu qisya beso skit dh boleh jalan baru leh wat aktiviti gini..

Cik Puan Rara berkata...

kami pon selalu ke sini mlm mlm.sampai dh bosan.hehehe.ramia gila org skrg.

Nad MamaZN berkata...

aloooooo suwitttnya encik akob kita! :)
happy famili, suka sangat!
walau sue kata ada kekurangan di mana2 (kewangan/anak2) tp sebenarnya kaya ngan kasihsayang ;)
moga terus bhagia k

dalila berkata...

hohoii..izz tido xsedar2 ke ms korg mkn tu?huhu..lena betoii..
siyokk kan dataran?aku dah jarang pegi sebab payah na nk carik parking..tepi siyes bestt..meriahh..mcm2 hado..

Mama Idlan Irsyad berkata...

haha.. sporting la akob.. kl hubby ja konfirm xnk ambik gmbr gitu..

eB berkata...

terppr hepi kt muka krg.... lioke... :)

IntaNBerliaN berkata...

alaaa bestnya... saya ni jauh sgt dgn putrajaya tu.. kalau dekat mau situ gak jd tempat kami melepak.. hihii...

lampu tu kan, bkn je izz yg suka... alisha n aqilah pun bukan main suka lampu camgitu

mami uyun berkata...

Napa time kami dtg sue tak dtg? Kalo tak leh menyembangkan.. hihi..
Sue.. uyun pon biasa dah mkn smbil.pangku anak.. kadang org tak perasan pon ada anak.. sbb dua2 tgn elok je kat atas.. janji sentiasa berjagalah takut terlepas plakkan..

lieyalatif berkata...

dah lame lieya tak lepak sini..selalu malam2 round2 lalu jek tgk dari dlm keter...kalo mlm minggu mmg payah nak cari parking area situ kan sue...tapi demi anak2 ape dehal...ku gagahi jugak ekekekeekek

lieya pun penah main belon gergasi tu...tapi tak reti pun hahaahah en laki jek la terrra main...

eB berkata...

sue gi umah falsya x this wik? jom jumpa :)

Diana Rashid berkata...

tengok gambar2 last teringat pulak kat lagu "keluarga bahagia" yang selalu keluar kat tv masa kecik2 dulu..heheh

::NureeN:: berkata...

hahahaaaa... abah jeles tue
skali skala melepak gini besttt

Myra Jay berkata...

Lampu gitu memang menarik minat kanak2 kan..

Pic cium pipi tu suwit sangat :D

jaakechik berkata...

Wahhhh kak sue.... romantik nyaaa.... hehehhehee.... suka tengok happy family nih... siap kissing lagi tuh... ceeewahhh!!

btw, Jaa ada tag K.sue untuk segmen The Liebster Awards tau, kat sini :

http://www.jaakechik.com/2014/05/the-liebster-award-jawapan-untuk-cik-nor.html

Mimi Azirah berkata...

Lomantik lorrr...nih kalo incik hubby mau die xnk...sbb segan..hahaha