Yang DiSaYAngi

Isnin, 19 Mei 2014

Selamat hari Guru Buat Cikgu Mas & Cikgu Azza (Taska De Sayang)

Salam Isnin kengkawan...
 
arini agak lambat sikit aku bersiaran sebab aku BZ untuk perhimpunan bulanan opis aku ni...lepas tu penat sikit, otak ni mengenangkan en asbeen yg tak berapa nak sihat, dah lama tak menjelma, datang pulok lelah dier pagi tadi...cuak jugak aku kan..ku tabah jua...
 
alhamdulillah jumaat lepas hari guru untuk semua guru di malaysia ni....
 
aku takkan lupa pada guru2 syawal di taska...kirenya entry kali ni mmg untuk cikgu2 syawal di taska...
 ni la cikgu2 kesayangan syawal di taska sekarang..tinggal lagi beberapa bulan je lagi untuk syawal terus belajar di bawah bimbingan mereka...
 
yang atas tu cikgu mas...yang bawah tu cikgu azza....dorang pada aku mmg sangat2 terbaik selama aku anta syawal G taska...tak kire la taska yang lama2 dolu ke hingga kini....mmg dorang sangat2 memberi perubahan yang sangat drastik pada seorang budak yang bernama syawal yafiq..
 
aku sangat kagum ngan kebolehan mereka dalam mendidik...walaupun dorang kengkadang ada jugak la terlepas amarah tu, tp apa kan daya, kiter semua ni manusia, yang sentiasa ada salah dan silap..kadang2 mana boleh kiter slow je ngan anak2 murid kan...so far pada aku walaupun dorang garang, yg aku buat aku touching, dorang pandai memujuk, dorang sangat efektif dalam bekerja, dalam mendidik, dorang ni jugak, walaupun garang macam singa, tp anak2 semua nak ngan dorang, selama aku anta syawal kat taska tu, sejak syawal tukar kelas ni, aku tengok, bukan setakat syawal, tp anak2 yang lain pon sayang dengan dorang tau....syawal tu pon alhamdulillah, aku dah didik, lepas pelok N sayang aku B4 aku G keje....aku mesti akan kata kat syawal..
"syawal pelok cikgu..."
 
so syawal akan buat seperti apa yang aku suruh....pada aku bukan takat syawal, aku tgk banyak jugak kekanak yang lain, selaloo je ada kat sisi dorang temankan dorang susun2 beg, baju2 budak, macam2....kirenya setiap pagi dorang mesti ada peneman setiap pagi kat taska tau...
aku amik kat FB cikgu mas ...bebudak ni ada buat XTVT  pagi tu
 
buat kad selamat hari guru ...korang tgk la si syawal tu..ohhh touching weii dengan muka syawal yang sangat teruja dengan XTVT ni...
ni semua la kawan2 dorang tau...
 
kalo korang nampak, gamba ramai2, mana syawal..tu yang dengan cikgu azza dier...siap nak berpelok tau bila bergamba...bukan main kan...
 
petang tu aku sampai je kat taska, aku tgk syawal teruja panggil aku...
"ibu..sini..sini....taraaa......"
 
semangat tau tunjuk kat aku XTVT dier pagi tu..adoi...ibu dah tau la sayang..kikkikiki...
siap cakap ngan aku..
"ibu...say cheese.."
 
nak bergamba la tu...eye...abah plzz jadi photogedixss kami  yee....
semangat muka syawal tau,......
 
 

nampak keceriaan syawal petang tu tau...
 
aku hanya mampu sujud syukur kepada Allah SWT kerana menemukan aku dengan cikgu2 yang sangat baik, berkaliber, sangat penyayang dalam mendidik anak2...aku mmg nampak perubahan pada syawal..sangat2 drastik..korang yg mana ikut perkembangan syawal, akan tahu siapa syawal dolu tau..sekarang alhamdulillah syawal dah tak takut org dah, syawal jugak sekarang dah pandai balas teguran org, bila ada org tegur dier..
 
nanti bila dah besar nanti aku nak cerita kan siapa cikgu mas dan cikgu azza ni pada syawal , moga syawal akan sentiasa akan egat pada cikgu2 dier pada masa akan datang...seperti mana aku sentiasa egat pada cikgu2 dier..alhadmulillah....
 
 
SETIAMU CIKGU KEPADA KAMI
MEMBEKALKAN ILMU UNTUK MASA DEPAN
DARI A B C D E 1 2 DAN 3
HINGGA AKU TAHU BACA DAN KIRA
 TAK TERHINGGA PERGORBANANMU
HINGGA AKU BESAR KAN KU INGAT SELALU........
TERIMA KASIH, PADAMU CIKGU
JASAMU AKAN KU KENANG SELALU
TAK PERNAH LELAH TUNJUK AJARKU
TERIMA KASIH KU KEPADA MU CIKGU
TERIMA KASIH CIKGU
 
KAU LAH PELITA HIDUP BAGI KAMI SEMUA
MENUJU JALAN KE ARAH YANG BENAR
PENUH IKHLAS DAN TULUS MEMBIMBING DAN MENGAJAR
UNTUK MEMASTIKAN KAMI BERJAYA
 TAK TERHINGGA PERGORBANANMU
HINGGA AKU BESAR KAN KU INGAT SELALU........
 
TERIMA KASIH, PADAMU CIKGU
JASAMU AKAN KU KENANG SELALU
TAK PERNAH LELAH TUN JUK AJARKU
TERIMA KASIH KU KEPADA MU CIKGU
 
p/s : terima kasih cikgu sebab memberi pendidikan yang terbaik untuk syawal sehingga berubah seperti yang kamoo semua nampak...


7 ulasan:

Falsya berkata...

Cikgu mcm nie la bgs..garang tp pandai amek hati balik..kan bgs kalau semua cikgu mcm nie..untung syawal dpt cikgu2 yg baik..;)))

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Meriah sungguh sambutan hari guru tu Suraya.. suka sangatlah syawal tu kan :)

Moga en suami cepat sembuh .. syafakallah..

Cho Zila berkata...

alolo mak yang terlebih excitedni... ha.. ha.. ha...
memang guru2 adalah insan istimewa..hanya mereka yang mampu jer boleh menggalas tanggung jawab ini.....

lieyalatif berkata...

alhamdulillah...cikgu2 mcm ni la bagus...anak murid sayang, paretns pun sayang...tgk hah siap buat entry khas tuk cikgu2 syawal....glemer cikgu2 syawal hah hehehheheheh

Nad MamaZN berkata...

alhamdulillah...byk dah perubahan yg positif dari syawal..tumpang bangga kejap. tetibe rasa rindu kt cikgu sekolah lama zakwan :(

dalila berkata...

alhamdulillah..bgs cikgu2 dia..kt taska danish xde pun sambutan (kot)..sbb baru lagi..taska baru ni mcm pelik je..parents xleh nk masuk..die tutup abis..pelik..

IntaNBerliaN berkata...

seronok baca entry ni.. kalau saya yg jd cikgu mas or azza ni, mesti dah tersentuh