Yang DiSaYAngi

Rabu, 4 Jun 2014

Bila Nak Sampai Barang Aku Ni



Salam rabu kengkawan...
pagi ni agak lemau sikit...dok PK bila nak sampai ni..mmm...lama dah ni kan...
apa yang aku dok PK apa yang sampai ni..

nak di jadikan cerita...
pada 23.05.2014(jumaat) aku ada online order shaklee jam 19.15pm kat umah malam tu...aku order ESP untuk kawan aku N untuk aku sekali mealshakes n ostematrix..so aku tunggu la pengahntara pada waktu bekerja..mana ada org nak hantar time cuti kan..semua nak coti..hahahhaha...sama ngan aku...

so sampai la barang yg di order tu pada 27.05.2014(selasa) jam 12.20pm kat opis...bila sampai aku teruja la kan..



haa..nampak barang aku tu....dah excited dah kat situ kan..

sekali bila bukak kan...

"alamak ...apa benda ni...ni bukan yang aku order ni.."

aku dok la PK...shaklee ni baik hati ke nak bagi semua ni kan..mealshake tu dah betoi dah...hahhahah..yang lain je tak...camne ni...aku dok la tanya ngan kawan aku...kawan aku pon suruh call customer service shaklee...bila dah call tanya....pihak shaklee minta aku emailkan apa yang berlaku N gamba barang N semua resit bukti pembelian yg aku beli ni......

so aku pon dah dapat feedback email dari pihak shaklee pada hari yang sama aku email 27.05.2014 tu...mengatakan aduan aku dah di terima N tunggu penghantaran akan sampai...so aku pon tunggu..punya tunggu..punya tunggu..tak kunjung tiba jugak....tapi aku dapat call dari pihak shaklee yang bernama iqbal, mengatakan yang aduan aku di terima N tunggu...tunggu lagi...adoii...tunggu dan tunggu..aku sabar...barang yg salah ni masih dengan aku...

so tadi pagi 04.06.2014(rabu) aku call la shaklee tanya tentang hal ni...aku dapat sowang customer service dari shaklee namanya CHU...alamak chu mana la pulok...mmmm...so aku cerita A-Z seperti apa yang aku kata dalam blog ni...dah la dier acuh tak acuh ngan aku je kan...dapat customer banyak tanya, mmg masak la ko chu kan...aku kan mmg paling pantang bab2 service tak best ni..mmg kena lebey la ngan aku...bila aku cakap je dier diam je macam aku cakap sowang2 sekali dier boleh holdkan aku n kata aku kena reply balik email mengatakan minta update...alamak..Hallo kawan ....nape nak kena reply balik...once kalo customer dah bagi aduan, ko sebagai pihak penerima kena alert n amik tahu la...takkan 10x customer cal, 10x kena update email, 10x la tunggu..punya tunggu...takmo la camtu kan...sekali bila aku cakap ngan CHU ni..dier mula macam nak tinggi suara bila aku kata...
"alamak...macam mana ni..kalo saya masih update email banyak2 kali, tp masih tak da feedback dari pihak you macam mana...????"

sekali si CHU ni boleh bantai nak sound aku..
"puan, tu je yg boleh buat..kalo dah prosedur macam tu..puan kena update la...tak boleh buat apa.."

adohai..aku malas layan...dier tanya anything else????..malas layan aku letak fon...marah ni..hidung dah kuncup kembang bagai ni...last2 aku call en asbeen...mengadu kepada my telinga ni..pengdengar setia ni...sekali en asbeen kata G je HQ amik je barang kat sana...

so selepas 10min aku call balik customer service...alhamdulillah..kali ni aku suke...aku dapat cakap ngan muaz...bukan sebab dier jantan..hahahahhah..sebab layanan yang dier N intonasi dier bercakap ngan customer mmg baguih..apa sahaja yang di pertanyakan semuanya dapat di jawab dengan sebaiknya..siap aku cakap ngan die...
"en.muaz..saya baru call 10min...perkara yang sama saya nak cakap N saya nak cakap jugak ngan en muaz jugak...panjang cerita saya  ni..."

nasib dier ok..siap kata...
"takpe...saya boleh mendengar..."

apa sahaja aku cerita sampai ke CHU tu aku ngadu kat dier..last2..dier kata..
"ooo...dier mmg macam tu perangai dier puan..kami kat sini mmg dah accepted perangai dier kat sini..."

geram aku ngan CHU tu..last2 aku kata nak G HQ, dier tak syorkan sebab aku dah buat pembelian online...kalo G HQ sama seperti kiter COD, buat pembelian baru, kalo tersalah barang, boleh datang tukarkan...kalo buat pembelian gitooo....tp kalo dah online..mmg akan terus connected ngan shipping je terus...so dier takut la kalo aku G walk in amik barang tu, sekali yang au punyer barang dah shipping tu sampai pulok kat tangan aku..dah double kan..macam mana, kan susah kat situ..betoi..aku sokong...so jawapan sebegini aku perlukan..tepat dan padat...ni aku mmmm..CHU pon mmmmm...aku ehh..CHU pon ehhh..aku eye...CHU pon eye..mmg makan kasut jugak aku tu...

  so aku tungu la en muaz tu kata nak call aku balik petang ni bagitau keterangan lanjut..aku siap cakap ngan muaz tu...
"en muaz..saya bukan apa...saya bercerita dengan org detail sedetailnya...tp org amik tak acuh ni, saya geram la...tp kalo saya bercerita saya nak la org mendengar N bila saya ajukan soalan ada jawapan yang memberangsangkan , baru saya suke...saya bukan apa...saya banyak cakap, so saya nak la org yg layan saya untuk service ni cakap banyak, sebab dier kena bagi jawapan yang banyak pada saya, sama seperti saya cakap banyak sebab nak ajukan soalan...ye idak...????"

gelak je en muaz tu..siap minta maaf..aku cakap..
"tak...saya takmo maaf awak...sebab awak tak salah..buat apa minta maaf..patut CHU tu minta maaf..tp dier tak nak minta maaf pon...lantak sama dier..."

so tunggu la petang ni..aku bukan apa...barang orang kot..aku tak suke la lama2 ngan aku kan...lain la barang aku...ni ada sedara aku order ESP ngan aku..walaupun aku dah bagitau kat dier kenapa N mengapa...dier terima...tp service tetap service kan..kang kalo dier tak percayakan aku lagi..naya..mmm..takmo la gitoo...sebab bukan salah aku kan....walaupun dier hanya order ESP sahaja..mmmmmm


p/s : panjang lebar pulok cerita aku..perasan bercampur baur...marah, geram, cuak, confuse..macam2... 

7 ulasan:

Ayu sukatiakula berkata...

sama kes la ni. aritu oderkan utk kawan. barang org lain plak yang sampai ke dia.. tp gdex tu mengaku salah la..dia yg tukarkan semula

Mama Idlan Irsyad berkata...

alhamdulillah.. sue tunggu jela yer.. kalau muaz yg handle mmg setel la.. dulu ja pun ada problem gak.. siap dah gi sana pun diorg xnak tolong.. mulala nak angin.. last2 jumpa muaz ni.. dia la tlg settlekan suma...huhu..

Ema Johari berkata...

macammana boleh tersalah hantar ni..nasib baiklah ada juga orang yang memahami dan boleh bantu...harap dapat selesaikan dengan baik.

*yealah kenapa sue memang dah lama tak datang ke blog ema ni..ingat sue merajuk ke apa kan...hehehe... sekarang ema dah tukar ke blog wp, jadi ramai yang tak tahu dan tak nampak update terkini. apapun thanks sue.

::NureeN:: berkata...

mmg marah la beb klau kena mcm si chu tue...
nureen mmg x pernah beli 0n9 shaklee ni
x rasa slamat
sbb tue sng nureen g jerr kedai dia...
ambik terus lgpon nureen bkn beli utk jual juz utk family sndri :)

Nad MamaZN berkata...

huhu..in shaa Allah xde masalah tu nnt
sbb yg silap adalah pihak sana kan...buka pihak sue

eima berkata...

ohooo tak de pengalaman online .. sbb aku order ngan mak aku je ... hihi

eB berkata...

wahhhhhhhhhhhhh....
terlopong aku... ;p