Yang DiSaYAngi

Selasa, 17 Jun 2014

New Cat in my house



kisah jumaat lepas...adik aku tetibe balik rumah kan..sekali aku dok la dengaq macam ada yg menangis..rupanya adik aku bawak balik kucing...adoii...

korang bayang la adik aku naik moto bawak balik kucing...hahahhahah...yang best kucing tu dier letak kat dalam beg galas dier..dier letak kat dalam raga...kucing tu dok la meow2 sepanjang jalan dari shah alam sampai putrajaya tu....sebok nak kuar kan..hahhahahha....tgk2 diam je dalam beg adik aku..sampai putrajaya, rupanya kencing kucing tu dalam beg adik aku..hahahhahah....

sebenarnya kucing ni dier nak bagi kat awek sebelah umah aku ni haa...mmg dier kawan ngan adik kepada jiran aku ni haa...hahahhahah....sebab awek tu suke kucing...dier nak bagi la kucing yg dier jaga dah setahun tu...aku tanya nama apa...dier boleh kata, dier tak da bagi nama..adoiii....

kucing tu tgk umah aku semacam, enviroment lain kan...adik aku kata 2 jam dier merajuk ngan adik aku...adik aku usap2 leher dier..muka derkk je...di kuarkan kuku tajam dier..kalo tak , mana penah dier kuarkan...lama gak terperuk bawah kerusi urut mak aku tu..aku siap kata kat dier..

"weii kucing..ko jgn kencing merata-rata tau..ko nak kencing aku dah bukak pintu bilik air..nanti ko masuk sini tau..ko tak yah takut sangat la..org dalam umah ni semua baik2, macam tuan ko...kami semua suke ko tau tak...????"

dier leh kejap tutup mata, kejap celik mata..adoiii....aku mmg suke cakap ngan kucing, sebab aku rasa kucing mmg dengar apa yang aku cakap....contoh bila kat kedai, ada kucing...aku cakap la..
"ko jgn datang sini..sini tak da awek cun..ko G kat meja makan sana, awek ramai, ko g gesel minta makan, mesti dorang bagi..G la.."

yang best kucing ikut lak tu apa yang aku cakap...sebab aku kata aku suke cakap ngan kucing, dolu, arwah pengasuh aku tu ada kucing, aku suke luah rasa kat kucing je..

11 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

kucing oh kucing

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Elok pulak kucing duduk diam dalam beg tu ye Suraya..

lieyalatif berkata...

shah alam putrajaya tuuu hahaahah...adoi jaun perjalanan die...naik moto plak tu sue.... adik ko pun mcm ko la sue...gile2 sempoi hahaahahahah siap tekencing2 tu aku kelako tu...takut le tu naik moto hahahaahahahaa

juelee berkata...

alahai comeinye cat tu..

Nana Aris berkata...

salam dear..

macam saya kecik2 dulu..pantang nampak kucing mesti nak bw balik..tp akhirnya kucing tu tak lekat pun kat rumah..lari balik ke tempat asal..hehe

Berminat dengan supplement daripada Shaklee?
Visit http:://ainasuraya.blogspot.com untuk best offer, free consultation & the best service

TQ!

Nana Aris berkata...

salam dear..

macam saya kecik2 dulu..pantang nampak kucing mesti nak bw balik..tp akhirnya kucing tu tak lekat pun kat rumah..lari balik ke tempat asal..hehe

Berminat dengan supplement daripada Shaklee?
Visit http:://ainasuraya.blogspot.com untuk best offer, free consultation & the best service

TQ!

Nad MamaZN berkata...

nayli xley tgk ni..kang dia jerit2 nak kucen gak hehe

syiela berkata...

comay..tapi akak x leh bela kucing...ada asma huhu

Myra Jay berkata...

Rasanya betul Su kucing memahami cakap kita.
Sebab tu ramai bela kucing, dan bila kucing takdak jadi rindu + risau.

dalila berkata...

huwaaaa..bukan xsuke kucing tapiiii takut+geli..ikut keturunan kot..hakhakhak..

Mimi Azirah berkata...

mie suke kucing tp xboleh bela.kucing