Yang DiSaYAngi

Jumaat, 27 Jun 2014

Salam Ramadhan 1435H


Insyallah tak aral melintang, bermula la bulan yang di nanti oleh semua umat islam di dunia ni, bulan yang penuh keberkatan, bulan ramadhan..bulan yang mulia...
moga2 ada sinar la untuk aku sekeluarga untuk menyambut ramadhan dengan baik..amminnnn...

en asbeen dan aku pon dah berazam, insyallah kami akan sambut ramadhan dengan sebaiknya...
insyallah start puasa ni, ahad - khamis, insyallah kami akan bukak puasa di rumah, azam lagi seperti tahun lepas, NO PARAM....juz HOMEMADE FOOD by suraya N en asbeen...dan jummat - sabtu kami akan berbuka puasa di masjid..angkut sekali anak2...solat maghrib dan isyak di sana terus,...sekali dengan tarawih...

pertama kali nak bawak syawal dan izz berterawih di masjid kan...walaupun tak full untuk tetiap hari...tapi alhamdulillah masih ok walaupun hanya dua hari untuk satu minggu aku berterawih..aku dah lama tak terawih...bukan apa...jaga anak2 kat umah..selaloo en asbeen je yg pegi pon...

aku penah ingat, ak aku penah kata yang wanita yang tak meunaikan solat sunat terawih kerana menjaga anak2 di rumah, sama seperti kiter mendapat pahala kite terawih , tapi tak rasa la nikmat terawih kan..insyallah....tu yg mak aku kata la...

so insyallah tahun ni aku akan terawih balik..entah boleh ke tak...tak tahu..yang pasti aku tahu, susah jugak nanti nak handle izz tu nanti...syawal tu aku rasa, boleh di bendung lagi tu...kalo izz tu PK banyak kali, macam mana aku nak handle dier tu, dengan aku nak terawih lagi kan...kalo jumaat tu mungkin ok kot, lepas solat maghrib tu, aku kasi menyusukan die, tidoq la dier..sebab setiap kali balik taska, izz mesti akan tidoq lepas maghrib, penat kanbalik dari taska...tapi tak tahu la...kiter cuba la bulan puasa ni yee


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua


moga di berkati apa yang telah aku sekeluarga amalkan...

salam ramdhan buat semua kawan2...yang mana aku kenal atau tidak.,..

10 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

salam ramadhan

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Selamat berpuasa Suraya.. dikesempatan ini akak mohon kemaafan ye sekiranya ada komen akak yg menyinggung perasaan :)

Cho Zila berkata...

kagum akak kat ko dik .. semangat.. akakpun kalau boleh nak semangat yang sama... malupun der korang muda2 lagi semangat kuat.. salam ramadhan...

Zee Suhaini berkata...

salam ramadhan buat sue n family..
moga dipermudahkan niat mulia tu sue..

Irrayyan berkata...

Salam ramadhan
Bw :)
Salam singgah dari irra
http://www.irrayyan.com

Fiza Rahman berkata...

Salam ramadhan sue.

Mama Idlan Irsyad berkata...

salam ramadhan sue..

ja x blh lagi nak ke terawih sue.. budak2 ni pantang lepa.. hilang jer diorang... sebelum ni asal bawak masuk masjid ker surau, sebesar-besar tempat tu, diorang berlari sue.. ai, x berani ja nak solat terawih kalau gitu gayanya..

dalila berkata...

salam ramadhan su :)
param pun makin menjadik2 harga skang..melampau2..
thn lps pun xsampai 5 6 kali pun pegi..

IntaNBerliaN berkata...

saya pun dh lama x g terawih.. nk g thn ni kalau alisha, insyaAllah ok tapi aqilah tu la.. risau plak saya.. tp kdg2 terpikir gak, apa yg saya risaukan ntah... sbb aqilah ni biasanya kalau g tempat baru or rumah org, dia jenis diam2 mcm kakak dia je.. duk setempat... kalau kat rumah je baru dia jadi heroin... tp tu la, ntah, mcm was2... tak berani lagi.. kot nanti aqilah buat hal kan.. haru saya.. t6erawih kat umah je la jawabnya

Mimi Azirah berkata...

sama la sue..bile de ank kecik nih nak gi terawih was was bkn sbb apa sbb tkut anak anak nih phm.phm ajelah kan