Yang DiSaYAngi

Khamis, 17 Julai 2014

Berlaku depan mata - Seeerraammmmmmmmm

Semua ni berlaku sekali imbas..sangat la pantas...sangat cepat..sangat la zasss...
haa ko tak menahan zasss kan...

jumaat lepas aku ngan #gengkoirselengge ni G la bangi nak mencari tudung untuk koir kan...sampai la kami ke PKNS..melilau carik, tak da jugak..akhirnya niat nakbalik dah ni...time tu dah jam 2ptg dah....jam 3pm dah rehersal koir kan...elok kami nak gerak ke kete ni...sekali...

baaammmmmbbbbb semua berlaku depan mata...

ada adcident yg buatkan aku terus ingat akan kejadian adcident aku dolu...mmmmm..semua berlaku depan mata....betoi2 kejadian berlaku depan PKNS..waktu jalan lenggang lagi....

kejadiaannya berlaku gini....

hilux dari seberang di bawak oleh warga emas india ngan binik dier dari arah seberang jalan terbabas langgar tiang lampu sampai membawa hilux tu terus ke arah yang bertentangan...sekali tiang lampu hilux tu seret...lepas dari arah bertentangan ada honda CRV milik pompuan cina..dalam tu ada tiga org pompuan...honda CRV tu sempat menggelak langgar hilux tu..dier honda CRV tu ke kiri..tapi kena jugak...cermin kete dier pecah di himpap dek tiang lampu yang di seret oleh hilux tu...terus berenti ke kiri jalan...dan dalam masa yang sama...belakang honda CRV tu ada kete puogeot 207 tak salah aku yang di bawak seorang pompuan muda...puogeot tu nak menggelak tiang lampu dan die ke kanan jalan, tak dapat jugak berlanggar dengan hilux yg dari arah depan tu..terus berlusing melintang kete dier....ada satu kete alza putih dari lorong paling kanan tu, alhamdulillah alza tu tak da pape, mmg sempat elak hilux, tiang lampu semua bagai..dier berenti, terus alza tu gerak pecut ke depan..agaknya alza pon terkejut  kot....

gini la keadaannya...

niat di hati tu aku nak ke sana nak kepochi lebey....sekali tgk kami antara org pertama yang datang kat situ...terus bagi pertolongan....mmmmm.elok la pulok hujan bagai...

tapi syukur sgt tak da kemalangan jiwa yang berlaku..dah cukup bersyukur sgt...cumanya ramai yang lebey terkejut, pening, pitam, trauma bagai...

tgk puogeot tu..selamat berpusing kan...mmmm..terus jammed kat situ...aku ngan jemah lain banyak tolong kasi minum air, amik barang berharga dalam kete N serahkan pada tuan badan...kasi mangsa cool down...

ko tgk jemah tu kasi cool down aci ni..kikiki...
dah macam gadis litar dengan payung2 nya..hahahhahahah...

mmg mengerikan...takut aku..katanya uncle yg bawak hilux tu dier terlelap sebab binik dier tidoq dalam kete..mmmm..dier tak da geng nak borak, elok dier terlelap, bila dier terlanggar tiang lampu tu, dier terus tertekan minyak,panik, tu yg jadi gitooo....

pada aku dah cukup bersyukur sgt tak da kemalangan jiwa berlaku kan...


10 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

seram kan

Ibu Lala berkata...

Ooo takutnya.

eB berkata...

lahai. kalo mak kita la kat tmpt tuh. mau nanges haku. hu3

lieyalatif berkata...

adui sebab ngantuk? tak pasal2 telibatkan org lain...mujur takde kemalangan jiwa....

alhamdulillah bagus korang...hulurkan bantuan mane termampu....tapi siyes sue, kalo aku mmg dah cuak nieh.... seb baik tade darah2 bagai...aku ni kalo darah2 lagi cepat panik....silap2 aku yg pengsan ....

mami uyun berkata...

ooo.. camtue ke terjadi.. uyun siap pening pikir camne leh jadi camtue kedudkan kereta sebab kat situ jalan dah tutupkan..
uyun pon ada g minaz kat fareeda eksclusif hari yg sama.. tp kol 12 lebih.. tue terkejut sue upload pic accident nie..
bab gadis litar tue, ,memang nak tergelak.. serupa.. jgn marah ye..

Rizziela berkata...

Bahanya walaup sesaat terlelap kan

Nad MamaZN berkata...

Allah...
tu la kan, kesilapan sendiri yg bleh mengancam nyawa org lain jugak
moga dijadikan iktibar..klu ngantuk, rehat la kejap sblm memandu..
bagus sue n kawan2...

LYAfrina berkata...

lya sdiri pon srik sue.. tiap kali lalu kat selekoh lg la.. lya pon excident baru2 ni hmpir meragut nyawa..alhamdlilla dipanjangkan umur.. kuasa Allah Swt

dalila berkata...

makaiii..seramnye..
tu la aku risau nk blk kg nnt..
aku dh la nk blk mlm..kot aku pun tido kang laki aku plak terlelap sorg2..ngeri weh tgk gmbr2 ko ni..

Mimi Azirah berkata...

bile terlelap memg bhya...sy pernah eksiden dgn suami mse tuh time tung lg...bru balik dr umah mentua kt melaka..sy dh tido...suami terlelap time tuh lggar tiang elektrik trus msuk parit..